Nowy prezes Interferii

Jan Koman został nowym prezesem zarządu spółki. Zastąpił na tym stanowisku Roberta Węglarza, który zarządzał spółką od sierpnia 2013 roku. Zmiana ta spowodowana jest rezygnacją Roberta Węglarza z powodów osobistych. Jan Koman z branżą uzdrowiskową i turystyczną związany jest od wielu lat. Od 2008 roku jest prezesem zarządu Uzdrowiska Połczyn, należącego do Polskiej Grupy Uzdrowisk, […]

Czytaj dalej


Musimy oferować więcej niż hotele sieciowe

Rozmowa z Krzysztofem Szadurskim, prezesem zarządu spółki Hotele Warszawskie Syrena (Polonia Palace, Metropol, MDM)   Obiekty należące do Hoteli Warszawskich Syrena mają idealne lokalizacje w ścisłym centrum stolicy. Ale w związku z tym konkurują z hotelami działającymi pod markami globalnymi, jak Mercure, Novotel, Marriott, Intercontinental, Sheraton. Jako jedyne w tej lokalizacji działają niezależnie. Nie ma […]

Czytaj dalej


Pierwszy Best Western Plus Q

Na początku maja we Wrocławiu otwarty został 4-gwiazdkowy Best Western Plus Q ze 128 pokojami. Operatorem obiektu jest firma Dobry Hotel, która zarządza już trzema hotelami Best Western w Trójmieście. Kolejny Best Western Plus Q ruszyć ma jeszcze w tym roku w Krakowie. Wrocławski hotel położony jest na rogu ul. Zaolziańskiej i Powstańców Śląskich, głównej […]

Czytaj dalej


Nowy dyrektor hotelu Arłamów

Piotr Ledworuch został nowym dyrektorem generalnym 4-gwiazdkowego hotelu Arłamów. Zastąpił Artura Trukawińskiego, który trafił do hotelu przed jego otwarciem w 2013 roku z funkcji dyrektora generalnego Holiday Inn Józefów. Piotr Ledworuch zawodową praktykę zdobywał w hotelach w Polsce, Belgii, Anglii i w Dubaju pracując m.in. dla sieci Accor i Starwood. W Polsce zarządzał m.in. hotelami […]

Czytaj dalej


Kapitał intelektualny w zarządzaniu gościnnością

Jeżeli dostarcza się na rynek nowe technologie, pożądane produkty czy coraz lepsze usługi, trzeba bezwzględnie nauczyć się, jak poprawnie obsługiwać klientów. Produkt czy usługa nie sprzedają się same, nawet jeżeli są najlepsze na rynku. W przypadku usług hotelarskich jest to o tyle trudniejsze, że każdy hotel może być jedynie tak dobry, jak ludzie, którzy w […]

Czytaj dalej


Nowy dyrektor kompleksu Satorii

Dariusz Oleksiak został dyrektorem generalnym kompleksu hotelowego Best Western Portos, Aramis i Atos w Warszawie z blisko 700 pokojami, który należy do Satoria Group. Dariusz Oleksiak jest związany z branżą hotelarską od ćwierć wieku. Zaczynał w Marriocie w 1989 roku, w 2000 roku trafił do Marriotta w Bukareszcie jako front office manager. Po dwóch latach […]

Czytaj dalej


Inwestuj w opinie czyli jak zarządzać reputacją

Reputacja marki to jeden z najważniejszych elementów wpływających na powodzenie naszego biznesu. W branży hotelarskiej marka jest szczególnie istotna, choćby ze względu na opinie, które stanowią istotny element procesu podejmowania decyzji o rezerwacji. Tylko czy nad opiniami możemy mieć jakąkolwiek kontrolę?   Na pewno nie raz wpisywali państwo nazwę swojego hotelu w Google. W takim […]

Czytaj dalej


Zmieni się prezes Orbisu

Prezes zarządu Orbis S.A. Laurent Picheral został powołany w skład Komitetu Wykonawczego Accoru i będzie dyrektorem generalnym HotelServices ds. Niemiec, Polski i Europy Centralnej – dywizji Accoru działającej jako operator i franczyzodawca hoteli. W związku z tym nie będzie się ubiegał o następną kadencję na stanowisku prezesa Orbisu, która wygasa w czerwcu. Za to już […]

Czytaj dalej


Nowy dyrektor B&B Toruń

W wyniku wewnętrznego awansu funkcję dyrektora hotelu B&B Toruń objął Kamil Piaskowski, dotychczasowy zastępca dyrektora w warszawskim obiekcie sieci. Doświadczenie zawodowe zdobywał w działach sprzedaży w segmencie hoteli 4- i 5-gwiazdkowych: andel’s Łódź, Holiday Inn Józefów oraz Radisson Blu Centrum w Warszawie. Z siecią B&B Hotels Polska związany jest od prawie trzech lat. Otwarcie hotelu […]

Czytaj dalej


Zarządzanie hotelem niezależnym – wielofunkcyjność, outsourcing, płaskie struktury

Recepcjonista, a dziś coraz częściej concierge, host, ambasador, front-man. Przywita, zamelduje, poda kawę, odbierze bagaż, obsłuży konferencję, zorganizuje bilety na koncert, skontroluje jakość sprzątania pokoi, potwierdzi rezerwację i wykona monit płatności. Do wykonania wszystkich tych czynności niegdyś trzeba by zatrudnić kilkanaście osób na różnych stanowiskach… Na pewno tak było jeszcze niedawno w każdym hotelu, a […]

Czytaj dalej