Zmiany będą w tym roku

Autor: Rafał Szubstarski
ht_2009_07-6.jpgIntercontinental Hotels Group to największa grupa hotelowa na świecie pod względem liczby pokoi, nieobecna w Polsce Wyndham Hotel Group ma najwięcej hoteli, a najpopularniejszymi markami są Best Western, Holiday Inn i Marriott - wynika z najnowszego rankingu ogłoszonego przez amerykański magazyn "Hotels". Według tego zestawienia Accor jest piątą grupą hotelową świata, a Orbis - 74.


Choć ogłoszony już po raz 39 ranking "Hotelsa", który pokazuje stan posiadania światowego hotelarstwa na 1 stycznia 2009 roku pod względem liczby pokoi, nie przyniósł radykalnych zmian w czołówce, to branża spodziewa się, że obecna sytuacja na rynku spowoduje, iż ranking nr 40 może się się poważnie różnić od tegorocznego. Zmiany już ruszyły.


W - dostęp do świata Wow

Sieć W Hotels należąca do Starwood Hotels & Resorts jest jedną z najbardziej nowatorskich i odnoszących największe sukcesy rynku hotelarskim marek, która przełamała branżowe standardy. Stała się też ostatnio przyczyną ostrego sporu z Hiltonem, który przedstawił niedawno swoją nową markę Denizen. Starwood oskarżył Hiltona o kradzież tajemnicy handlowej, kopiowanie rozwiązań i przejmowanie pracowników.


Twórcy marki Denizen to osoby, które wprowadzały na rynek markę W Hotels. W to luksusowa marka lifestylowa skierowana do nowej generacji gości wychowanych już w świecie nowoczesnych technologii i nowych idei XXI wieku. Łączy w sobie charakter oryginalnego hotelu designerskiego z wymaganiami biznesowego hotelu wyższej kategorii zapewniając "alternatywny dostęp do luksusu".

ht_2009_07-4.jpg

Pomysł na markę wziął się ze stwierdzenia, że istnieje duża nisza współczesnych konsumentów, którzy poszukują harmonii między zewnętrznym stylem, a wewnętrzną treścią tak w swoim życiu, jak i w miejscach pobytu, które wybierają. Marka W miała ucieleśniać tę harmonię proponując nowoczesne podejście do designu, który zawierał by w sobie nowe idee, dostępność i wygodę jak w domowym salonie połączone z komfortem i profesjonalnym serwisem oraz dodatkowymi udogodnieniami.


Hotele W chcą zapewniać swoim wyrobionym gościom "dostęp do świata Wow", opartego na najnowszych trendach w designie i stylu życia, w którym ważnymi pojęciami są: moda, muzyka, rozrywka, architektura, pop kultura i wszystko co mieści się między nimi. Wrażliwość marki ma oddawać holistyczne podejście do życia, zapewniając gościom niezapomniane wrażenia wynikające z nowatorskiego wystroju wnętrz, współczesnych idei restauracyjnych, ekscytujących doznań życia nocnego i dogłębnego odświeżenia w SPA. Pierwszy hotel W otwarty został w grudniu 1998 roku na Manhattanie.


Obecnie do sieci należy 29 obiektów głównie w USA, ale w ciągu najbliższych dwóch lat Starwood chce potroić tę liczbę. W Europie jesienią otwarty ma być pierwszy hotel W w Barcelonie, a potem Londynie, Manchesterze, Paryżu, Mediolanie i Sant Petersburgu. Innowacyjność marki przejawia się w takich pomysłach jak przekształcenie lobby w W Living Room, mini barów w W Munchie Box, a apartamentów w "Extreme Wow, wprowadzanie usług concierge Whatever/Whenever, które mają zaspokajać wszelkie zachcianki gości od znalezienia butów do joggingu o 2 w nocy po dostarczeniu tortu weselnego helikopterem, rozszerzenie lifestylowych doznań brandu na sieć sklepów W Hotels the Store czy wydawanie własnych składanek muzycznych na CD.


W maju jedna z największych europejskich sieci Golden Tulip ogłosiła upadłość 13 swoich obiektów w Holandii, a już w lipcu Starwood Capital Group, do którego należy m.in. Starwood Hotels & Resorts (Sheraton, Westin, Le Meridien), poinformował o przejęciu Golden Tulip Hospitality i połączeniu go w strategicznym aliansie z inną swoją grupą hotelową Groupe du Louvre (Kyriad, Campanile, Premiere).
ht_2009_07-8.jpg


Patrząc na ranking "Hotelsa" można się tego było spodziewać - Golden Tulip pod koniec 2008 roku miał o ponad 150 hoteli i 10 tys. pokoi mniej niż rok wcześniej, spadając z 12 na 14 miejsce. Po połączeniu z Louvre, który znajduje sie na 19. miejscu rankingu "Hotelsa" nowa grupa dysponowała będzie prawie 140 tys. pokoi, co dałoby jej 10. miejsce, kosztem Hyatta. Zresztą Hyatt już w tym roku bliski był wypadnięcia z pierwszej dziesiątki. O ile jeszcze w 2007 roku pod różnymi markami Hyatta działało 721 hoteli ze 135 tys. pokoi, to już w 2008 liczba hoteli spadła do 375, a pokoi do 114 tys.


Było to wynikiem sprzedaży za 131 mln dolarów dwóch marek - ekonomicznej Microtel Inns i działającej na rynku obiektów długopobytowych Hawthorn Suites, przejętych przez Wyndham Hotel Group. Transakcja ta [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *