Nowoczesne technologie a biznes hotelowy

Autor: Katarzyna Bequillard
Autorka jest project managerem w firmie consultingowej Horwath HTL


Nowoczesne technologie mogą znacznie usprawnić zarządzanie hotelem, zmniejszyć koszty działania w dłuższym czasie oraz zwiększyć jego przychody. Na rynku jest coraz więcej różnego rodzaju systemów informatycznych. W oparciu o jakie kryteria je wybrać i w jakich obszarach one najlepiej się sprawdzą?




Obecnie nie wyobrażamy sobie hotelu, który działałby bez systemu recepcyjnego czy restauracyjnego. I o tym w zasadzie wie większość inwestorów, którzy nawet nie byli związani z rynkiem hotelarskim, ale spotykali się z takimi rozwiązaniami korzystając z hoteli w czasie wyjazdów służbowych lub wakacyjnych. Natomiast gdzie jeszcze mogą pomóc nam systemy wspomagające zarządzanie hotelem?


Budynek, parking, minibar

Na przykład w obszarze zarządzania budynkiem. Mamy tu rozwiązania zwane BMS (Building Management System), które będą nas nie tylko wspierać w zakresie kontroli ogrzewania i chłodzenia budynku, ale również np. informować gdzie i jakie urządzenia wymagają naprawy bądź wymiany. Będzie to miało kluczowe znaczenie dla personelu obsługi technicznej, który szybko i precyzyjnie będzie mógł zlokalizować i naprawić usterkę w konkretnym pokoju czy sali konferencyjnej. W zakresie zarządzania minibarami możemy skorzystać z systemu, który będzie informował recepcję czy gość faktycznie z niego korzystał, bez konieczności sprawdzenia pokoju przez personel obsługi pięter. Również parking jest miejscem, gdzie inwestycja w technologię powinna się szybko zwrócić. Z praktyki wiemy, że dosyć łatwo wyliczyć jest w jakim okresie takie dodatkowe nakłady nam się zwrócą. Zakup dobrego systemu parkingowego razem z systemem telewizji przemysłowej spowoduje, że znacznie ograniczymy liczbę pracowników w tej częś [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *