Przyszłość sprzedaży: Internet i media społeczne

Autor jest doradcą ds. inwestycji hotelarskich Hortwath HTL Roli Internetu oraz mediów społecznych w promocji i sprzedaży usług hotelowych i turystycznych poświęcona była konferencja zorganizowana w połowie października w Pradze przez międzynarodową firmę Eye for Travel. Zaprezentowane dane pokazały, jak bardzo zmienił się sposób korzystania z Internetu w celu znalezienia pokoju hotelowego, biletu lotniczego czy […]

Czytaj dalej


Siła tkwi w sieci

Autorka jest dyrektorem handlowym ComfortExpress, nowo tworzonej w Polsce sieci franczyzowej hoteli i restauracji Podróżując po Polsce trudno nie zauważyć dysproporcji w liczbie sieci hotelowych, szczególnie w grupie hoteli ekonomicznych, w porównaniu z Europą Zachodnią, o USA nie wspominając. W Polsce sieci istnieją i owszem, ale tworzą je głównie hotele 4- i 5-gwiazdkowe. W segmencie […]

Czytaj dalej


Higiena w łazience

Gdy zapytać gości, czego oczekują po przyjeździe do hotelu, większość odpowie: przyjemnego odpoczynku w czystym pokoju. Gdy zadamy kolejne pytanie: po czym można ocenić czystość jednostki mieszkalnej, zazwyczaj usłyszymy: po czystości łazienki. Tymczasem z różnych względów jest to najtrudniejsza do utrzymania w czystości część hotelu. To do łazienki gość kieruje przeważnie swoje pierwsze kroki po […]

Czytaj dalej


Zmieniliśmy strategię

Rozmowa z Krzysztofem Potockim, szefem polskiego oddziału sieci hoteli 2-gwiazdkowych B&B B&B otworzyło swoje biuro w Polsce w kwietniu 2007 roku. W czerwcu 2008 poinformowano o szczegółach inwestycji w Toruniu, ale kamień węgielny pod nią wmurowano dopiero 21 października 2009 roku. Dlaczego tak długo to trwało? Proces inwestycji hotelarskiej w Polsce, od znalezienia terenu przez […]

Czytaj dalej


Sylwester w SPA – co zaoferować gościom

Oferta sylwestrowa w SPA jest nierówna. W jednych ośrodkach zawiera mnogość atrakcji, do których, ma się wrażenie, nic nie można już dodać. W innych za podobną cenę można tylko potańczyć i najeść się, a za usługi SPA trzeba dodatkowo płacić. Znaczna część krajowych centrów SPA oferuje na ten czas pakiety – zazwyczaj cztero- lub pięciodniowe. […]

Czytaj dalej


Podsumowanie II Międzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Noclegowych

W dniach 4 – 6 listopada 2009 w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie odbyła się druga edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2009. W tym wyjątkowym i jedynym spotkaniu poświęconym wyłącznie branży hotelarskiej wzięło udział 110 wystawców, prezentując wszystko to, co niezbędne w zaprojektowaniu przestrzeni hotelowych.  Istotnym atutem tej imprezy był jej biznesowy […]

Czytaj dalej


Nowoczesne technologie a biznes hotelowy

Autorka jest project managerem w firmie consultingowej Horwath HTL Nowoczesne technologie mogą znacznie usprawnić zarządzanie hotelem, zmniejszyć koszty działania w dłuższym czasie oraz zwiększyć jego przychody. Na rynku jest coraz więcej różnego rodzaju systemów informatycznych. W oparciu o jakie kryteria je wybrać i w jakich obszarach one najlepiej się sprawdzą? Obecnie nie wyobrażamy sobie hotelu, […]

Czytaj dalej


Jak skutecznie sprzedawać

19 listopada odbyło się kolejne szkolenie w ramach Akademii Hotelarza, tym razem poświęcone tematowi Organizacja i zarządzanie działem sprzedaży hotelu. Blisko 30 uczestników, którzy przybyli do budynku Dominanty Praskiej w Warszawie, mogło poszerzyć swoją wiedzę dotyczącą zasad współpracy z systemami rezerwacyjnymi, biurami podróży i klientami korporacyjnymi, a także poznać zasady raportowania i premiowania w hotelowym […]

Czytaj dalej


WARSZAWA: rynek zmienny jest

Warszawski rynek hotelowy wydaje się być już dojrzały i ustabilizowany. Od dwóch lat liczba obiektów pozostaje na podobnym poziomie, a i w ciągu najbliższego roku nie należy się spodziewać spektakularnych inwestycji. Nie zachęcają do nich wyniki osiągane przez już działające hotele. W pierwszym półroczu wskaźniki obłożenia spadły o ok. 10 proc., w porównaniu do tego […]

Czytaj dalej


Głęboczek Vine Resort & SPA

Do tej pory tego typu ośrodki powstawały głównie we Francji, Hiszpanii czy RPA – regionach z kulturą winiarską. Zlokalizowany na Pojezierzu Brodnickim Głęboczek. Vine Resort & SPA to pierwszy hotel SPA w Polsce, który wprowadził w swojej ofercie profesjonalną winoterapię w SPA, opartą na składnikach aktywnych pochodzących z winogron i ich krzewów. Koncepcją, która legła […]

Czytaj dalej