Wzrost wyników Orbisu

Grupa Hotelowa Orbis osiągnęła w pierwszym półroczu przychody w wysokości 326,8 mln zł, o 10 mln wyższe niż w tym samym okresie rok wcześniej, a zysk w wysokości 26,3 mln, o blisko 4,5 mln wyższy. Wzrosły: obłożenie hoteli własnych Orbisu – do 56,1 proc. z 55,7 proc., średnia cena – do 209,1 zł z 204,7 zł i RevPAR – do 117,3 zł ze 113,9 zł.

W segmencie hoteli ekonomicznych obłożenie wyniosło 58,2 proc. i było niższe niż rok wcześniej – 60,4 proc., za to wyższa była ich średnia cena – 151,7 zł w porównaniu do 146,7 zł. W efekcie RevPAR w tym segmencie pozostał praktycznie bez zmian, na poziomie 88,3 zł. Do wzrostu przyczyniły się wyniki hoteli z segmentu średniego i wyższego, których obłożenie było wyższe niż w poprzednim półroczu (2014 – 55,3 proc., 2013 – 53,8 proc.), podobnie jak średnia cena (232,9 do 230,9 zł), dzięki czemu RevPAR wzrósł o 3,7 proc. do 128,7 zł, najbardziej w hotelach w Gdańsku, Poznaniu i w Warszawie. Jak informuje spółka, w hotelach wszystkich marek odnotowano istotny wzrost liczby klientów w segmencie konferencji i szkoleń. W hotelach Novotel i Mercure udzielono także znacznie więcej noclegów indywidualnym klientom biznesowym oraz załogom linii lotniczych. „W segmencie up & midscale najlepsze wyniki w porównaniu do roku ubiegłego osiągnęły hotele Mercure Warszawa Centrum, Novotel Wrocław, Mercure Stare Miasto Gdańsk oraz hotele Novotel i Mercure zlokalizowane w centrum Poznania.

Wśród hoteli ekonomicznych największy wzrost przychodów odnotowały ibis i ibis budget Stare Miasto Kraków, które ze względu na swoją lokalizację cieszą się dużym zainteresowaniem wśród klientów, mimo coraz bardziej odczuwalnej konkurencji na rynku krakowskim. Najsłabsze wyniki w Grupie w porównaniu do pierwszego półrocza 2013 roku odnotowano w hotelu Orbis Gdynia, na co wpłynęło ograniczenie dostępności pokoi, wynikające z rozpoczętej w marcu gruntownej modernizacji tego hotelu”. Na koniec pierwszego półrocza 2014 roku, w porównaniu do 30 czerwca 2013 roku, Grupa odnotowała większą liczbę oferowanych pokoi. Do hoteli współpracujących w formie franczyzy w drugiej połowie ubiegłego roku dołączyły Mercure Warszawa Airport i Mercure Wisła Patria, zaś w tym roku: Mercure Racławice Dosłońce Conference & SPA, Mercure Marijampole na Litwie i Mercure Ryga Centre na Łotwie.

W tym roku ruszyć mają jeszcze ibis Styles we Wrocławiu i Mercure w Bydgoszczy. W pierwszym półroczu Grupa Hotelowa Orbis na inwestycje wydała 42,5 mln zł, z tego 30,4 mln na modernizację hoteli Sofitel Warszawa Victoria i Novotel Warszawa Centrum oraz na związaną ze zmianą marki modernizację hotelu Orbis Gdynia w Gdyni. W hotelu Sofitel Warszawa Victoria w pierwszym półroczu 2014 roku kontynuowane były prace związane z modernizacją pokoi oraz powierzchni ogólnodostępnej (m.in. holu i sal konferencyjnych). Zakończenie prac planowane jest w trzecim kwartale 2014 roku. W hotelu Novotel Warszawa Centrum trwały prace związane z modernizacją pokoi hotelowych oraz części konferencyjnej i gastronomicznej, gdzie zostały oddane do użytku restauracja dzienna i bar oraz restauracja śniadaniowa. W hotelu Orbis Gdynia po zakończeniu fazy prac projektowych oraz wykonaniu pokoi wzorcowych prowadzone były prace modernizacyjne strefy pokoi, wykonana została również termoizolacja części elewacji.


Komentarze zamieszczane przez użytkowników wyrażają ich własne poglądy. Wydawca portalu e-hotelarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Komentarze nie stanowią materiału prasowego w rozumieniu ustawy – Prawo prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *