Wzrost wyników Orbisu

Grupa Hotelowa Orbis osiągnęła w pierwszym półroczu przychody w wysokości 326,8 mln zł, o 10 mln wyższe niż w tym samym okresie rok wcześniej, a zysk w wysokości 26,3 mln, o blisko 4,5 mln wyższy. Wzrosły: obłożenie hoteli własnych Orbisu – do 56,1 proc. z 55,7 proc., średnia cena – do 209,1 zł z 204,7 zł i RevPAR – do 117,3 zł ze 113,9 zł.

W segmencie hoteli ekonomicznych obłożenie wyniosło 58,2 proc. i było niższe niż rok wcześniej – 60,4 proc., za to wyższa była ich średnia cena – 151,7 zł w porównaniu do 146,7 zł. W efekcie RevPAR w tym segmencie pozostał praktycznie bez zmian, na poziomie 88,3 zł. Do wzrostu przyczyniły się wyniki hoteli z segmentu średniego i wyższego, których obłożenie było wyższe niż w poprzednim półroczu (2014 – 55,3 proc., 2013 – 53,8 proc.), podobnie jak średnia cena (232,9 do 230,9 zł), dzięki czemu RevPAR wzrósł o 3,7 proc. do 128,7 zł, najbardziej w hotelach w Gdańsku, Poznaniu i w Warszawie. Jak informuje spółka, w hotelach wszystkich marek odnotowano istotny wzrost liczby klientów w segmencie konferencji i szkoleń. W hotelach Novotel i Mercure udzielono także znacznie więcej noclegów indywidualnym klientom biznesowym oraz załogom linii lotniczych. „W segmencie up & midscale najlepsze wyniki w porównaniu do roku ubiegłego osiągnęły hotele Mercure Warszawa Centrum, Novotel Wrocław, Mercure Stare Miasto Gdańsk oraz hotele Novotel i Mercure zlokalizowane w centrum Poznania.

Wśród hoteli ekonomicznych największy wzrost przychodów odnotowały ibis i ibis budget Stare Miasto Kraków, które ze względu na swoją lokalizację cieszą się dużym zainteresowaniem wśród klientów, mimo coraz bardziej odczuwalnej konkurencji na rynku krakowskim. Najsłabsze wyniki w Grupie w porównaniu do pierwszego półrocza 2013 roku odnotowano w hotelu Orbis Gdynia, na co wpłynęło ograniczenie dostępności pokoi, wynikające z rozpoczętej w marcu gruntownej modernizacji tego hotelu”. Na koniec pierwszego półrocza 2014 roku, w porównaniu do 30 czerwca 2013 roku, Grupa odnotowała większą liczbę oferowanych pokoi. Do hoteli współpracujących w formie franczyzy w drugiej połowie ubiegłego roku dołączyły Mercure Warszawa Airport i Mercure Wisła Patria, zaś w tym roku: Mercure Racławice Dosłońce Conference & SPA, Mercure Marijampole na Litwie i Mercure Ryga Centre na Łotwie.

W tym roku ruszyć mają jeszcze ibis Styles we Wrocławiu i Mercure w Bydgoszczy. W pierwszym półroczu Grupa Hotelowa Orbis na inwestycje wydała 42,5 mln zł, z tego 30,4 mln na modernizację hoteli Sofitel Warszawa Victoria i Novotel Warszawa Centrum oraz na związaną ze zmianą marki modernizację hotelu Orbis Gdynia w Gdyni. W hotelu Sofitel Warszawa Victoria w pierwszym półroczu 2014 roku kontynuowane były prace związane z modernizacją pokoi oraz powierzchni ogólnodostępnej (m.in. holu i sal konferencyjnych). Zakończenie prac planowane jest w trzecim kwartale 2014 roku. W hotelu Novotel Warszawa Centrum trwały prace związane z modernizacją pokoi hotelowych oraz części konferencyjnej i gastronomicznej, gdzie zostały oddane do użytku restauracja dzienna i bar oraz restauracja śniadaniowa. W hotelu Orbis Gdynia po zakończeniu fazy prac projektowych oraz wykonaniu pokoi wzorcowych prowadzone były prace modernizacyjne strefy pokoi, wykonana została również termoizolacja części elewacji.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *