Okiem producentów… serów

Śniadanie to jeden z kluczowych elementów, które pozostają w pamięci gości i dla których warto wrócić do konkretnego hotelu. Znam wiele miejsc, do których warto wracać, bo śniadania są tam wyśmienite, różnorodne i zawsze na najwyższym poziomie. Już samo wejście do jadalni, która wypełniona jest śniadaniowym zapachem świeżo palonej kawy, jest smakowite. I nie chodzi […]

Czytaj dalej


Ergonomia bufetu

Główne problemy, na jakie może się natknąć gość podczas śniadania w hotelu, to przede wszystkim produkty żywnościowe bardzo niskiej jakości oraz źle zaplanowany i nieergonomiczny bufet. Sam z własnego doświadczenia wiem, że nie ma nic gorszego jak napój owocowy imitujący sok, produkt kawopodobny mający zastąpić świeżą i aromatyczną kawę czy wysuszona jajecznica z proszku. Nie […]

Czytaj dalej


Śniadania w Polsce za 6,4 euro

Według badania przeprowadzonego na zlecenie serwisu rezerwacyjnego HRS przez ARC Rynek i Opinia, śniadanie jest trzecim z kolei, po wygodnym łóżku i bezpłatnym WiFi w pokoju, najczęściej wymienianym elementem poczucia komfortu, zapewniającym wzrost efektywności pracy podczas podróży służbowej. Dlatego w ramach trzeciej edycji plebiscytu Hotel Roku, który rozstrzygnięty został w kwietniu, HRS wprowadził nową kategorię […]

Czytaj dalej


Sytuacje kryzysowe w hotelu – jak się na nie przygotować i nimi zarządzać

Zapraszam państwa do rozważań na temat sytuacji kryzysowych i zarządzania kryzysowego w hotelarstwie. Sytuacji związanych z bezpieczeństwem gości, pracowników i majątku, a w konsekwencji mogących stanowić zagrożenie dla istnienia firmy. Co mnie zainspirowało do poruszenia tak ważnego, a jednak często omijanego tematu? W swoim ponad 20-letnim doświadczeniu hotelarza miałam do czynienia zarówno z tak „powszechnymi” […]

Czytaj dalej


Kawa rano musi pobudzać

Od kawy śniadaniowej, która stanowi rozpoczęcie dnia, goście oczekują głównie pobudzenia i zastrzyku energii. Niezbędny jest więc dobór dobrej jakościowo mieszanki o wysokiej zawartości kofeiny i wyważonym smaku, który skomponuje się z porannym posiłkiem. Warto również zwrócić uwagę na to aby wybrać kawę, która dobrze komponuje się z mlekiem, gdyż około 70 proc. gości pije […]

Czytaj dalej


Niezadowolony gość hotelowy – jak postępować?

To temat rzeka, gdyż niezadowolony gość jest niejako wpisany w charakter pracy hotelarza. Bez względu na to, jak wiele rzeczy hotel robi dobrze, zawsze znajdzie się ktoś niezadowolony z pobytu, z bardziej lub mniej uzasadnionych powodów. Ale wbrew pozorom to wcale nie zdenerwowany gość jest największym zmartwieniem, tylko sposób, w jaki zostanie on potraktowany. Nawet […]

Czytaj dalej


Kofeina i nie tylko

Typowy gość hotelu, pomijając okres wakacji, to klient biznesowy; osoby, które załatwiają różnego rodzaju interesy, ale łączy je jedno – ciągły niedobór czasu. Czego w takim razie potrzebuje taki gość? Pożywnego śniadania, bo jest to często jedyny posiłek do końca czasu pracy, i kawy, która go obudzi i doda energii do efektywnej pracy od rana. […]

Czytaj dalej


HR praktycznie

Zapytani o najważniejszą zasadę działania w branży hotelarskiej i gastronomicznej odpowiemy zgodnie – jakość obsługi. Wszyscy wiemy, że gość hotelu / restauracji jest bacznym obserwatorem i surowym krytykiem. Wiemy, że zły PR doprowadził do porażki niejeden świetnie zapowiadający się biznes. Wiemy też, że jakość obsługi klienta zależy od konkretnej twardej wiedzy i umiejętności naszych pracowników. […]

Czytaj dalej


Wybór dostawcy sprzętu

Wybór dostawcy to jedna z najważniejszych kwestii przy tworzeniu siłowni hotelowej. Na jakie elementy trzeba zwrócić uwagę, aby była to udana współpraca na długie lata? Wybierając wyłącznie na podstawie ceny hotelarze często zapominają o takich ważnych kwestiach jak wsparcie na etapie tworzenia projektu, współpraca marketingowa czy późniejsza gwarancja i serwis. Załóżmy, że mamy już stworzony […]

Czytaj dalej


Muchy w zupie, bójka w lokalu

– Świeże macie muchy? – Prosto z dzisiejszej pajęczynki! – To dla mnie raz. – Talon proszę. Muchy tylko na talony! To znany dialog z filmu „Kingsajz”. Nie każdy jednak gustuje w muchach, a przecież i większe dramaty mogą zdarzyć się w hotelowej restauracji. Hotelowa restauracja marzeń, czyli przyjazne wnętrze, miła atmosfera, kuchnia na wysokim […]

Czytaj dalej