Śniadania w Polsce za 6,4 euro

Według badania przeprowadzonego na zlecenie serwisu rezerwacyjnego HRS przez ARC Rynek i Opinia, śniadanie jest trzecim z kolei, po wygodnym łóżku i bezpłatnym WiFi w pokoju, najczęściej wymienianym elementem poczucia komfortu, zapewniającym wzrost efektywności pracy podczas podróży służbowej. Dlatego w ramach trzeciej edycji plebiscytu Hotel Roku, który rozstrzygnięty został w kwietniu, HRS wprowadził nową kategorię […]

Czytaj dalej


Sytuacje kryzysowe w hotelu – jak się na nie przygotować i nimi zarządzać

Zapraszam państwa do rozważań na temat sytuacji kryzysowych i zarządzania kryzysowego w hotelarstwie. Sytuacji związanych z bezpieczeństwem gości, pracowników i majątku, a w konsekwencji mogących stanowić zagrożenie dla istnienia firmy. Co mnie zainspirowało do poruszenia tak ważnego, a jednak często omijanego tematu? W swoim ponad 20-letnim doświadczeniu hotelarza miałam do czynienia zarówno z tak „powszechnymi” […]

Czytaj dalej


Kawa rano musi pobudzać

Od kawy śniadaniowej, która stanowi rozpoczęcie dnia, goście oczekują głównie pobudzenia i zastrzyku energii. Niezbędny jest więc dobór dobrej jakościowo mieszanki o wysokiej zawartości kofeiny i wyważonym smaku, który skomponuje się z porannym posiłkiem. Warto również zwrócić uwagę na to aby wybrać kawę, która dobrze komponuje się z mlekiem, gdyż około 70 proc. gości pije […]

Czytaj dalej


Niezadowolony gość hotelowy – jak postępować?

To temat rzeka, gdyż niezadowolony gość jest niejako wpisany w charakter pracy hotelarza. Bez względu na to, jak wiele rzeczy hotel robi dobrze, zawsze znajdzie się ktoś niezadowolony z pobytu, z bardziej lub mniej uzasadnionych powodów. Ale wbrew pozorom to wcale nie zdenerwowany gość jest największym zmartwieniem, tylko sposób, w jaki zostanie on potraktowany. Nawet […]

Czytaj dalej


Kofeina i nie tylko

Typowy gość hotelu, pomijając okres wakacji, to klient biznesowy; osoby, które załatwiają różnego rodzaju interesy, ale łączy je jedno – ciągły niedobór czasu. Czego w takim razie potrzebuje taki gość? Pożywnego śniadania, bo jest to często jedyny posiłek do końca czasu pracy, i kawy, która go obudzi i doda energii do efektywnej pracy od rana. […]

Czytaj dalej


HR praktycznie

Zapytani o najważniejszą zasadę działania w branży hotelarskiej i gastronomicznej odpowiemy zgodnie – jakość obsługi. Wszyscy wiemy, że gość hotelu / restauracji jest bacznym obserwatorem i surowym krytykiem. Wiemy, że zły PR doprowadził do porażki niejeden świetnie zapowiadający się biznes. Wiemy też, że jakość obsługi klienta zależy od konkretnej twardej wiedzy i umiejętności naszych pracowników. […]

Czytaj dalej


Wybór dostawcy sprzętu

Wybór dostawcy to jedna z najważniejszych kwestii przy tworzeniu siłowni hotelowej. Na jakie elementy trzeba zwrócić uwagę, aby była to udana współpraca na długie lata? Wybierając wyłącznie na podstawie ceny hotelarze często zapominają o takich ważnych kwestiach jak wsparcie na etapie tworzenia projektu, współpraca marketingowa czy późniejsza gwarancja i serwis. Załóżmy, że mamy już stworzony […]

Czytaj dalej


Muchy w zupie, bójka w lokalu

– Świeże macie muchy? – Prosto z dzisiejszej pajęczynki! – To dla mnie raz. – Talon proszę. Muchy tylko na talony! To znany dialog z filmu „Kingsajz”. Nie każdy jednak gustuje w muchach, a przecież i większe dramaty mogą zdarzyć się w hotelowej restauracji. Hotelowa restauracja marzeń, czyli przyjazne wnętrze, miła atmosfera, kuchnia na wysokim […]

Czytaj dalej


Liberalne przywództwo w hotelowym SPA

Pojęcie „liberalny” jest kojarzone ze swobodą oraz wolnością w działaniu. Liberalne może być również przywództwo jako jeden ze stylów zarządzania. Opiera się ono na założeniu, że pracownik może sam, bez ingerencji kierownika, zorganizować sobie pracę oraz dobrze ją wykonać. Czy to właściwy sposób przewodzenia personelowi w hotelowych SPA? Liberalne przywództwo często mylone jest z demokratycznym […]

Czytaj dalej


XI WERSJA USALI Jak analizować koszty osobowe

Zasoby ludzkie są największym kapitałem przedsiębiorstwa i zarazem jego największym kosztem. Szczególnie odnosi się to do przedsiębiorstw usługowych, do których zaliczają się hotele. Czynnik ludzki tworzy największą wartość dodaną, równocześnie będąc największym nakładem dla firmy. Jak zatem analizować i monitorować prawidłowe relacje pomiędzy tym, co czynnik ten wytwarza, a jego kosztem? Dotychczasowa, X wersja USALI […]

Czytaj dalej