XI WERSJA USALI Jak analizować koszty osobowe

Zasoby ludzkie są największym kapitałem przedsiębiorstwa i zarazem jego największym kosztem. Szczególnie odnosi się to do przedsiębiorstw usługowych, do których zaliczają się hotele. Czynnik ludzki tworzy największą wartość dodaną, równocześnie będąc największym nakładem dla firmy. Jak zatem analizować i monitorować prawidłowe relacje pomiędzy tym, co czynnik ten wytwarza, a jego kosztem? Dotychczasowa, X wersja USALI […]

Czytaj dalej


Grape Hotel & Restaurant, Wrocław

Grape Hotel & Restaurant we Wrocławiu to 5-gwiazdkowy obiekt w zabytkowej XIX-wiecznej willi, zatopiony wśród zieleni na obrzeżach Parku Szczytnickiego, koło Hali Stulecia i zoo. Motywem przewodnim jest tu winogrono, winna latorośl i wino wplecione w każdy element wystroju, od bramy wjazdowej, ornamentów na elewacji i dywanach przez design i nazwy pokoi po krawaty obsługi […]

Czytaj dalej


Świadczenia zdrowotne w hotelu a podatek od nieruchomości – wybrane kwestie praktyczne

W czerwcowym numerze „Hotelarza” poruszyliśmy temat możliwości obniżenia podatku od nieruchomości w hotelach i innych obiektach, w których udzielane są świadczenia zdrowotne. Z uwagi na zainteresowanie, jakie ten temat wzbudził wśród czytelników, w bieżacym numerze zwracamy uwagę na wybrane kwestie praktyczne. Stawka podatku właściwa dla pomieszczeń związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych jest obecnie prawie pięciokrotnie […]

Czytaj dalej


Herbarium: Hotel & SPA

Hotel oparty na ziołach Motywem przewodnim 4-gwiazdkowego Herbarium Hotel & SPA, o czym informuje już jego nazwa, są zioła. Rośliny eksponowane są we wszystkich formach: ich aromat unosi się w hotelowym ogrodzie i w parku, w restauracji wzbogacają smak serwowanych potraw, w Herbal SPA wykorzystywane są ich właściwości kosmetyczne i terapeutyczne, a w łazienkach znajdują […]

Czytaj dalej


Prawa autorskie i pokrewne – nadawcy też chcą pieniędzy

W poprzednim numerze „Hotelarza” przedstawiliśmy komu, za co i dlaczego należy płacić tantiemy korzystając z chronionych prawem autorskim muzyki, programów telewizyjnych i filmów. W skrócie można powiedzieć, że całej ogromnej masie twórców, artystów i producentów reprezentowanej przez organizacje zbiorowego zarządzania. Niestety, wśród praw pokrewnych istnieją jeszcze prawa nadawców nazywanych w ustawie organizacjami radiowymi i telewizyjnymi. […]

Czytaj dalej


5-lecie andel’s Łódź

W piątek 5 września odbyła się impreza z okazji 5-lecia andel’s Hotel Łódź. Uroczysta gala zgromadziła ponad 600 gości, którzy przybywali do hotelu po czerwonym dywanie w akompaniamencie koncertu trio smyczkowego. Po lampce szampana we foyer goście wjechali na salę balową znajdującą się na ostatnim piętrze. Scenografia wydarzenia podkreślała charakter budynku z czerwonej cegły. Sala […]

Czytaj dalej


Jakość pomaga w sprzedaży i buduje zaufanie klienta

Patronem cyklu tematów o franczyzie jest Orbis Każdy właściciel hotelu, dla którego istotną cechą produktu, który oferuje swoim gościom jest jakość, wie jak czaso- i pracochłonny jest proces kontrolny. Proces wdrażany po to, aby dotrzymać obietnicy danej gościowi hotelu podczas zakupu noclegu. Nie od dziś wiadomo, że jedynie nieustający monitoring poziomu jakości usług i produktu […]

Czytaj dalej


Wrzesień

WRZESIEŃ 2009 Sowa odchodzi „Po 17 latach pracy szef kuchni warszawskiego hotelu Jan III Sobieski Robert Sowa odchodzi, aby otworzyć własną restaurację”, informowaliśmy pięć lat temu, nie zdając sobie wówczas sprawy, jak ważna jest to informacja w skali całego państwa polskiego. „Sowa był najmłodszym szefem kuchni, gdy obejmował to stanowisko. W tym okresie stworzył wraz […]

Czytaj dalej


Jak dbać o czystość wykładzin

Czystość wykładzin tekstylnych w obiektach hotelowych ma bardzo duży wpływ na estetykę danego miejsca oraz poczucie komfortu gości. Niestety zarządzający obiektami hotelowymi często nie zdają sobie sprawy, że prawidłowe i efektywne utrzymanie czystości wykładzin wymaga systematycznego i planowego przeprowadzania czterech zabiegów: odkurzania, usuwania plam, czyszczenia pielęgnacyjnego i czyszczenia gruntownego (dogłębnego). ODKURZANIE Odkurzanie musi odbywać się […]

Czytaj dalej


Jak wybrać wykładzinę

Wykładziny przeznaczone do hoteli muszą się charakteryzować wyjątkową trwałością i odpornością na ścieranie, zaplamienia, zniekształcania i uszkodzenia mechaniczne oraz niezbędnymi atestami, żeby wytrzymać codzienne intensywne udeptywanie i zabrudzenia nie tracąc swoich właściwości. Do tego odpowiedniej klasy wykładziną można zatuszować pewne niedoskonałości pomieszczeń oraz stworzyć wizualne wrażenie obiektu o wyższym standardzie. Wykładziny hotelowe, które są narażone […]

Czytaj dalej