Hotel z Pomysłem 2009: andel

Oryginalny, rewelacyjny, mistrzowski, światowa klasa - tak jury oceniło zwycięski hotel w trzeciej edycji konkursu HOTELARZA na Hotel z Pomysłem 2009. Zgłosiła się do niego rekordowa liczba 39 obiektów. Łódzki andel's był niekwestionowanym liderem konkursu, zdobywając prawie dwa razy więcej punktów niż drugi Młyn Klekotki. W głosowaniu internautów wygrała kołobrzeska Leda SPA.


ht_2010_1-15.jpg


Celem konkursu Hotel z Pomysłem jest przedstawianie ciekawych rozwiązań architektonicznych, pomysłów o dużych walorach estetycznych i użytkowych, promowanie inicjatyw łączących najświeższe trendy w hotelarstwie ze specyfiką i tradycją polskiego rynku. Do udziału w konkursie zachęcaliśmy też właścicieli obiektów powstałych w nietypowych budynkach, posiadających niecodzienną lub rzadko spotykaną lokalizację itp. W tym roku do naszego konkursu zgłosiło się 39 obiektów hotelowych (a nawet więcej, lecz kilka nie spełniło wymogów formalnych). W drugiej edycji Hotelu z Pomysłem w ub.r. było ich 24, w pierwszej - 14. Do jury zaprosiliśmy najważniejszych przedstawicieli branży hotelarskiej z agencji doradczych, dyrektorów hoteli, szefów branżowych organizacji. Każdy juror mógł wskazać pięć swoich typów na Hotel z Pomysłem według punktacji: 1 miejsce - 5 pkt, 2 miejsce - 4 pkt,É, 5 miejsce - 1 pkt.


Bezdyskusyjny zwycięzca

Wybór Hotelu z Pomysłem 2009 nie przysporzył jurorom wielu kłopotów. Łódzki andelŐs pojawiał się w typowaniach większości jurorów, i to zazwyczaj na najwyższych miejscach, zdobywając ponad dwa razy więcej głosów niż hotel, który znalazł się na drugim miejscu. Co tak zauroczyło branżę? "Umiejętne połączenie elementów starej architektury przemysłowej z nowoczesnym designem. Całość jest spójna i funkcjonalna" - mówi Aleksander Pietyra, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego i dyrektor hotelu Novotel Okęcie. "Ze względu na zabytkowy budynek, w którym jest zlokalizowany, realizacja hotelu była wyzwaniem. Mimo to hotel spełnia wszystkie standardy. Jeden z oryginalniejszych hoteli w Polsce. Świetna lokalizacja i niezwykle atrakcyjna architektura" - twierdzi Alex Kloszewski, Colliers International. "Rewelacyjny pomysł na hotel biznesowy w starych budynkach manufaktury, nowoczesna stylizacja wnętrz" - chwali Elżbieta Nitsze, dyrektor hotelu Krynica w Krynicy-Zdrój. "andelŐs jest u mnie na piątym miejscu, lecz jest to po prostu inna liga (i pieniądze)" - stwierdza Tomasz Czerwiński, dyrektor hotelu Polonia w Raciborzu.


Wyniki 3. edycji konkursu Hotel z Pomysłem

1. andel's Łódź 34 pkt
2. Młyn Klekotki Resort & SPA 16 pkt
3. Hot_elarnia, Puszczykowo 14 pkt
4. Głęboczek. Vine Resort & SPA 13 pkt
5. Velaves SPA & Resort, Władysławowo 12 pkt
6. Leda SPA, Kołobrzeg 11 pkt
7. Hotel & SPA Kocierz; President, Bielsko-Biała; Villa Sedan, Sopot 10 pkt 10. Bulwar, Toruń; Zamek Ryn 9 pkt


Pozostałe hotele, które uzyskały więcej niż jedno wskazanie jurorów:

Hotel Młyn, Elbląg 8 pkt Ski Hotel, Sucha Dolina 7 pkt Grand Sal, Wieliczka 6 pkt Bursztynowy Pałac, Strzękocino 4 pkt Pałac Krobielowice, 3 pkt Wieniawa, Rekowo Górne 2 pkt


Inne hotele wskazywane przez jurorów:

andel's, Kraków (4 pkt); Dwór Kościuszko, Kraków; Wawel, Kraków; Sielanka nad Pilicą, Warka (3 pkt); Dwór Kaliszki, Kaliszki; Amalia, Kudowa-Zdrój (2 pkt); Trylogia, Zielonka (1 pkt)


Architekt Igor Galas, partner w pracowni PRC Architekci, dostrzega w andelŐsie: "mistrzowskie zastosowanie kontrastu pomiędzy nową funkcją i architekturą a historyczną tkanką obiektu. Trafiona estetyka geometrii, formy i kolorystyki lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych jako kontrapunktu przemysłowej architektury najwspanialszej przędzalni Ziemi Odzyskanej.


Dołączył do grona kilkunastu obiektów światowej klasy na mapie hotelowej kraju". Nic dodać, nic ująć. Chociaż można dodać, że pierwszą edycję Hotelu z Pomysłem dwa lata temu wygrał starszy brat łódzkiego obiektu: andelŐs Kraków, co świadczy o trafionym koncepcie na całą markę austriackiego dewelopera Warimpex i operatora Vienna International Hotelmanagement.


Walka o drugie miejsce

Zaciekła walka toczyła się natomiast o drugie miejsce, a pretendowało do niego ok. dziesięciu hoteli, między którymi były jednopunktowe różnice. Ostatecznie drugie miejsce zajął Młyn Klekotki Resort & SPA, gromadząc 16 punktów i wskazania blisko połowy jurorów. "Za stworzenie miejsca, które samo w sobie jest atrakcją turystyczną. Obiekt tego typu jest w stanie przyciągnąć turystów nawet bez innych atrakcji w okolicy. Do tego uratowanie zabytku, który teraz na siebie zarabia, jest dodatkowym atutem" - argumentował Zbigniew Adamów-Bielkowicz, redaktor naczelny "Rynku Turystycznego". "Pomysł na wykorzystanie ugoru w szczerym polu i zrobienie z niego miejsca rekreacyjno-biznesowego. Mankament to dojazd i konieczność przemieszczania się między budynkami, ale całość tworzy supersielankowy klimat" opowiada Elżbieta Nitsze, hotel Krynica.


"Urocze miejsce do wypoczynku i do przeprowadzania szkoleń, odcinając się od zgiełku miasta" - Aleksander Pietyra. "Niewątpliwie piękne i niepowtarzalne miejsce. Duża kultura szczegółu i wyczucia klimatu architektury zastanej oraz potrzeb nowej funkcji" - chwali Igor Galas. "Za niepowtarzalny wystrój wnętrz" - Małgorzata Chechlińska, prezes Grupy Trip. "Za klimat miejsca, za popularność i renomę, pomimo nie najlepszej dostępności" podsumowuje Dorota Malinowska, Cushman & Wakefield. Na podium znalazł się też nowy, kameralny obiekt przy działającym już Day SPA - Hot_elarnia w Puszczykowie (14 pkt). "Mały obiekt z pomysłem. Nowoczesność, estetyka, dyskretna elegancja - obiecuje spokój i relaks" Aleksander Pietyra. "Ciekawy projekt ze względu na nowoczesną myśl w filozofii SPA. Z jednej strony rodzinny charakter obiektu, z drugiej nowoczesne rozwiązania w wykończeniu wnętrz. Odważne rozwiązanie pokoi bez numerów, gdzie kolorowe ścieżki na dywanach prowadzą gości do pokoju.


Piękne i nietuzinkowe wykończenie wnętrz. Odważne, łatwe do zapamiętania i przykuwające uwagę nazwy obiektów. Jest właściwym miejscem do odzyskania harmonii fizycznej i psychicznej przez gości" - mówi Sylwia Bortniak, Consierge Polska. "Nowoczesny design na najwyższym poziomie łączy się tu z naturalnym ciepłem, dopieszczonym szczegółem w indywidualnie zaaranżowanych pokojach, i oryginalnymi rozwiązaniami z wykorzystaniem szkła, drewna i betonu. Do tego urocza okolica, urozmaicona oferta SPA i pomysł na obiekt oparty na koncepcji Slow Life. Niewiele jest tak dobrze przemyślanych hoteli w Polsce" - wylicza Rafał Szubstarski, HOTELARZ. "Za oryginalność i umiejętność zaintrygowania klienta" - podsumowuje Zbigniew Adamów-Bielkowicz z "Rynku Turystycznego".


Tuż za podium

Na czwartym miejscu znalazł się Głęboczek. Vine Resort & SPA (13 pkt). "Jeśli myślimy o głównym kryterium konkursu, jakim jest pomysł, to dla mnie najbardziej konsekwentnie jest on zrealizowany w przypadku Głęboczka. Wino - od ČwinnychÇ zabiegów i marek w SPA przez ofertę restauracji po własną piwniczkę i winorośla rosnące wokół ośrodka" - Rafał Szubstarski. "Bezpretensjonalna i przekonująca próba stworzenia "Miejsca" z użyciem języka architektury regionalnej centralnej Polski. Jeden z kilku nielicznych nowo budowanych obiektów wyróżniający się" - Igor Galas, PRC Architekci. "To pierwszy hotel SPA w Polsce, który wprowadził w swojej ofercie profesjonalną winoterapię w SPA, znaną do tej pory głównie we Francji, Hiszpanii czy RPA.


Ośrodek doskonale wpisuje się w sielski krajobraz Pojezierza Brodnickiego swoją zabudową nawiązując do oryginalnej zagrody wiejskiej. Wewnątrz proste ciepłe tkaniny skontrastowano ze współczesnymi elementami, takimi jak: szkło czy ciemny parkiet. Hotel otacza ponad 1000 sadzonek winorośli, a na terenie obiektu oprócz winnego SPA znajduje się doskonała winiarnia" - Krzysztof Gonciarek, dyrektor Marketingu wydawnictwa PWS ProMedia. Na piątym miejscu znalazł się Velaves SPA & Resort we Władysławowie. "Topowa lokalizacja wypoczynkowa, przemyślana architektura, niekonwencjonalne rozwiązania w wyposażeniu wnętrz - szczególnie pomieszczeń ogólnodostępnych - lobby, basen, bar na dachu, szeroki wachlarz usług" - Elzbieta Nitsze. "Bardzo dobra lokalizacja, harmonijne wyposażenie wnętrz, jeden z najlepszych Destination SPA w Polsce" - Alex Kloszewski. "Obiekt nowoczesny, odważnie łączący wszystkie funkcje hotelu o kompleksowych usługach ze współczesnym wyposażeniem i dekoracją wnętrz" - Aleksander Pietyra.


ht_2010_1-23.jpg

Aż sześciokrotnie w typowaniach jurorów pojawiła się kołobrzeska Leda SPA (11 pkt). "Projekt z rozmachem, pełna paleta usług, wnętrza ze smakiem, dające wrażenie komfortu i tworzące atmosferę wypoczynku z wyższej półki" - Marta Kuniszyk, Orbis Travel. "Leda SPA pokazuje, że można zaprojektować coś niebanalnie, ale równocześnie praktycznie i wygodnie - zarówno dla gości jak i obsługi" - Tomasz Czerwiński. "Za bardzo bogaty zakres usług SPA" - Dorota Malinowska


W pierwszej dziesiątce

Siódme miejsce z 10 pkt zajęły ex aequo trzy hotele. Hotel Prezydent z Bielska-Białej wygrał w głosowaniu Marty Kuniszyk "za elegancję, styl, dobór kolorystyki i detali; ten pomysł na hotel został konsekwentnie zrealizowany" i Doroty Malinowskiej "za przywracanie świetności dawnej perełce miasta". Hotel & SPA Kocierz k. Andrychowa. "Hotel zbudowany z rozmachem. Architektura znakomicie wkomponowuje hotel w krajobraz i tworzy wymarzony klimat do wypoczynku. Posiada szeroką ofertę dla gości. Zróżnicowana oferta gastronomiczna wprowadzająca różne nastroje kulinarne. Tradycja regionu łączy się z nowoczesnym wykończeniem wnętrz. Bogata oferta dla gości indywidualnych oraz biznesu", Sylwia Bortniak. "Obiekt ČniehotelowyÇ, a więc mający swój charakter, do tego wystrój i klimat obiektu jest spójny z otoczeniem", Zbigniew Adamów-Bielkowicz. Villa Sedan w Sopocie "Rewelacyjnie oddaje klimat starego Sopotu", Janusz Mitulski, Horwath HTL. "Mały butikowy obiekt z dopracowanym każdym szczegółem, duża dbałość, aby klient czuł się w tym miejscu dowartościowany, pomysł, jak można połączyć tylko dwie gwiazdki z superjakością i domową atmosferą", Elżbieta Nitsze. Jurorzy zwrócili też uwagę na toruński hotel Bulwar i Zamek Ryn (po 9 pkt). Hotel Bulwar spodobał się Igorowi Galasowi za "klarowne i wyraziste wnętrza części publicznych hotelu. Nowa architektura poprzez umiejętne podporządkowanie starej świetnie ją dopełnia". Alex Kloszewski: "Dzięki temu, że zlokalizowany jest w historycznym budynku, hotel idealnie wpisuje się w otoczenie. Wystrój wnętrz nawiązuje do historii budynku zachowując harmonię i wysoki standard". Zamek Ryn z kolei, według Sylwii Bortniak, "znakomicie wykorzystuje potencjał położenia i tradycji. To jeden z największych obiektów tego typu na świecie. Duża baza noclegowa, nieograniczone możliwości organizowania spotkań biznesowych oraz czasu wolnego dla gości. Dziedziniec zamkowy, który jest miejscem licznych koncertów, wydarzeń o charakterze kulturalnym oraz promującym region i nasz kraj. Poprzez ambitne i konsekwentne działania osób zarządzających zamkiem stał się niezwykle znanym i atrakcyjnym Centrum Kongresowo-Wypoczynkowym".


Wzbudziły zainteresowanie

Wśród hoteli, które pojawiały się częściej niż raz w głosowaniu jurorów, znalazły się też m.in. Hotel Młyn w Elblągu - 8 pkt. (Tomasz Czerwiński: "urzekła mnie wizja, którą miał nowy właściciel, aby ocalić historię i ze spalonej ruiny stworzyć miejsce, które znów ożyje, choć w inny sposób. Podobna historia, ale na o wiele większą skalę, to Zamek Ryn, gdzie marzenia stały się faktem". Igor Galas: "Za wysoką kulturę wydobycia piękna konstrukcji industrialnego obiektu i celne dobranie elementów architektury wnętrz do charakteru obiektu"), Ski Hotel w Suchej Dolinie przy granicy ze Słowacją - 7 pkt (Za "wspaniałe widoki"- Małgorzata Chechlińska, i "za przyczynienie się do podnoszenia standardu polskiej górskiej bazy hotelarskiej" - Dorota Malinowska. "Hotel górski z klimatem narciarskim, jakich w polskich górach wciąż brakuje", Zbigniew Adamów-Bielkowicz) i Grand Sal w Wieliczce - 6 pkt (Sylwia Bortniak: "Nawiązuje do historii i tradycji miasta.


ht_2010_1-16.jpg

O pięknej architekturze i elegancko wykończonych wnętrzach. Hotel posiada duszę gościnności i ciepła. Promuje produkty w swoich salonach zabiegów, z których słynie miasto w świecie". Rafał Szubstarski: "Proste pomysły są najlepsze. Jak ktoś chce otworzyć obiekt naturalnie wkomponowujący się w największą atrakcję turystyczną swojej okolicy i jednocześnie korzystający z niej, to powinien brać przykład z Grand Sal". Trzech jurorów wskazało na Bursztynowy Pałac (4 pkt) w Strzękecinie k. Koszalina: Małgorzata Chechlińska ("Magia zamknięta w ozdobnym ogrodzie parkowym z niepowtarzalnymi okazami botanicznymi"), Marta Kuniszyk ("Robi wrażenie dopracowanego w każdym calu, piękne detale, klimatyczne wnętrza, pałacowy klimat w dobrym guście", i Alex Kloszewski. Zauważono też Pałac Krobielowice (3 pkt) na Dolnym Śląsku: ("Malownicza oaza spokoju", Małgorzata Chechlińska. "Sam obiekt jest wart, aby do niego zajrzeć, a pomysł stworzenia w nim hotelu i dodania dodatkowej wartości w postaci pola golfowego jest doskonały", Aleksander Pietyra) i hotel Wieniawa (2 pkt) w Rekowie Górnym (Janusz Mitulski: "Piękny park otaczający obiekt świetnie komponuje się z jego wnętrzami", Marta Kuniszyk: "Park i wyrastający z niego pałac pobudzają wyobraźnię, robi wrażenie ostoi spokoju, z bogatym programem pozwalającym jednocześnie na aktywność i wypoczynek"). Gratulujemy zwycięzcom konkursu i dziękujemy wszystkim obiektom, które zgłosiły się do trzeciej edycji rozwijającego się z roku na rok konkursu Hotel z Pomysłem. Dziękujemy też jurorom, którzy zgodzili się poświęcić swój czas, aby zapoznać się z licznymi zgłoszeniami i wytypować swoich faworytów. Wszystkich hotelarzy zapraszamy do wzięcia udziału w czwartej edycji konkursu, która rusza na początku lutego. Swoje obiekty zgłaszać można do 31 października.

Wyniki głosowania internautów:
1. HOTEL LEDA SPA, 13.21%
2. MAXIMUS SPA, 10.28%
3. DWÓR KALISZKI, 9.45%
4. HOTEL CASPAR, 5.48%
5. HOTEL PRESIDENT, 5.04%
6. HOTEL WIENIAWA, 4.43%
7. HOTEL BOŃCZA, 4.15%
8. HOTEL TRYLOGIA, 2.55%
9. SKI HOTEL, 2.29%
10. HOTEL DĘBOWY, 1.98%
11. HOTEL VILLA SEDAN, 1.97%
12. VELAVES SPA & RESORT, 1.91%
13. PENSJONAT SARMACJA, 1.9%
14. CITY HOTEL, 1.86%
15. HOTEL CHROBRY, 1.85%
16. BEST WESTERN HOTEL MAZURKAS I MCC - MAZURKAS CONFERENCE CENTRE, 1.83%
17. HOTEL SANTORINI, 1.8%
18. HOTEL ZHONG HUA, 1.79%
19. HOTEL GRÓDEK, 1.77%
20. PAŁAC KROBIELOWICE, 1.76%
21. HOTEL BURSZTYNOWY PAŁAC, 1.76%
22. HOTEL MŁYN, 1.71%
23. DWÓR KOŚCIUSZKO, 1.69%
24. GŁĘBOCZEK.VINE RESORT&SPA, 1.69%
25. ANDEL'S HOTEL CRACOW, 1.67%
26. HOTEL BULWAR, 1.66%
27. MŁYN KLEKOTKI RESORT & SPA, 1.65%
28. ANDEL'S HOTEL ŁÓDŹ, 1.63%
29. HOTEL WAWEL, 1.61%
30. MAZURSKIE CENTRUM KONGRESOWO - WYPOCZYNKOWE "ZAMEK RYN", 1.6%
31. HOTEL SIELANKA NAD PILICĄ, 1.59%
32. SYMPOZJUM HOTEL & SPA, 1.58%
33. HOTEL AMALIA, 1.56%
34. HOTEL GRAND SAL, 0.65%
35. HOT_ELARNIA, 0.34%
36. HOTEL & SPA KOCIERZ, 0.28%
37. HOTEL HABENDA, 0.19%
38. HOTEL SPA FALTOM, 0.15%
39. HOTEL GLORIETTA

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.