Jak funkcjonalnie zaprojektować hotel rodzinny

Autor: Tomasz Wuczyński
Hotel rodzinny czy też przyjazny rodzinom z dziećmi to bardzo atrakcyjny na rynku hotelarskim produkt. Młodzi rodzice szukają nowych, ciekawych miejsc, gdzie mogą całą rodziną spędzić wolny weekend lub wakacje. Hotel musi być zaprojektowany odpowiednio do ich potrzeb. Hotel rodzinny to taki, gdzie goście doświadczają relaksu nie „pomimo” obecności dzieci, ale wraz z nimi. Właściwa doza oferowanych atrakcji i zajęć będzie zasadnicza dla sukcesu hotelu. Ale ich wzajemne położenie, łatwa dostępność i funkcjonalne wyposażenie, a jednocześnie uniknięcie wrażenia ciągłego kinder-balu będzie stanowiła miarę umiejętności i ewentualnego sukcesu projektanta. Hotel ekstrawertyczny i introwertyczny Rozpatrując hotel rodzinny pod kątem lokalizacji i oferty, należy pomyśleć o dwóch wariantach. Nazwijmy je koncepcjami: ekstra– i introwertyczną. Koncepcja pierwsza – ekstrawertyczna to pomysł obiektu najczęściej lokalizowanego w otoczeniu już istniejącej, rozwiniętej bazy usług towarzyszących. Często powstaje przede wszystkim z myślą o zapewnieniu bazy noclegowogastronomicznej, jako uzupełnienie atrakcji znajdujących się w regionie. Klasycznym przypadkiem będzie hotel w destynacjach wakacyjnych, który w swoim programie będzie oferował podstawowy zakres usług, opierając się na istniejących w danej miejscowości atrakcjach. Przykładem mogą tu być hotele w górach, gdzie sezon zimowy wypełnia oferta dla narciarzy czy hotele w miejscowościach turystycznych z dużym kompleksem rozrywkowo-noclegowym. Koncepcja druga – introwertyczna, to koncepcja obiektu, który sam kreuje 100 proc. usług w oparciu o własną infrastrukturę. To obiekty budowane z precyzyjnym programem, na [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *