Polskie hotele SPA czekają zmiany

Wielu hotelarzy zastanawia się, czy inwestycje w hotelowe SPA mają ekonomiczny sens. Najnowsze globalne badania nie pozostawiają wątpliwości. Rynek wellness & SPA to wciąż innowacyjny segment gospodarki, który będzie się dynamicznie rozwijał, jako odpowiedź na nowe trendy w turystyce oraz modę na aktywny i zdrowy styl życia. Czy polskie hotelarstwo też na tym skorzysta?



Dokładna analiza najnowszego raportu przygotowanego przez SRI International oraz Global Wellness Instiute, jednoznacznie pokazuje, że mamy do czynienia na rynku nie z chwilowym trendem, ale trwałą zmianą. Wynika ona przed wszystkim z rosnącej świadomości współczesnego człowieka, że tradycyjny wzorzec opieki zdrowotnej oparty na leczeniu farmaceutycznym i objawowym, jest niewystarczający, aby żyć dłużej. Zdajemy sobie sprawę, że możemy uniknąć większości chorób cywilizacyjnych przez zmianę trybu życia oraz form odpoczynku. Raport podkreśla, że odpowiedzią na te potrzeby staje się szeroko rozumiany wellness, który zaczyna napędzać globalną gospodarkę. Wbrew pojawiającym się czasami opiniom, nie jest to niszowy przemysł. Światowa gospodarka wellness (wellness economy) obejmuje wiele gałęzi, które pozwalają klientom na to, aby wellness stał się częścią ich codziennego życia - począwszy od tego jak żyją i jak pracują, aż po zabawę, wypoczynek i podróże. Łącznie wartość tego rynku w 2013 roku wyniosła aż 3,4 biliona dolarów! Dla porównania, wartość światowego przemysłu IT w tym samym roku wyniosła 3,8 biliona dolarów.

Nowe spojrzenie na hotel

Duże sieci hotelowe zdają sobie z tego sprawę i zaczynają poszukiwać nowych rozwiązań, które spełnią rosnące oczekiwania ich klientów. W czasie ostatniego Global Spa & Wellness Summit w Maroku Brian Povinelli, odpowiedzialny w Starwood Hotels & Resorts za markę Westin, przedstawił nową koncepcję dla tych hoteli. Została ona opracowana na podstawie własnych badań wśród klientów hoteli Westin na całym świecie. W ten sposób powstał nowoczesny koncept miejskiego hotelu wellness oparty na seściu filarach: zapewnienia dobrego snu, zdrowej żywności, aktywności fiz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Arkadiusz Dawidowski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *