Konflikty w zespołach SPA

W każdej grupie ludzi zdarzają się różnice. Nie zawsze uda nam się zebrać zespół, który będzie jednomyślny w swoich przekonaniach, wartościach i poglądach. Również w zespołach SPA zdarzają się konflikty, które trzeba rozwiązać i uzdrowić sytuację. Najgorsze jest chowanie głowy w piasek, czasami trzeba zmierzyć się także z takimi wyzwaniami.

Pomiędzy pracownikami hotelu często dochodzi do konfliktów, na tle zawodowym, a bywa, że również na prywatnym. Takie nieporozumienia najczęściej mają miejsce w jednym departamencie hotelu, ponieważ pracownicy stale ze sobą współpracują, ale czasami dochodzi to nich także pomiędzy poszczególnymi działami, które muszą współpracować przy obsłudze gości. Każdy konflikt należy rozwiązać najszybciej jak się da, nie zostawiając go na potem, bez względu na okoliczności. I jest to rolą osób zarządzających hotelem lub też kierujących poróżnionymi działami.

„Konferencje” mają pretensje do „SPA ”

W przypadku relacji pomiędzy poszczególnymi działami w hotelu (czasami bierze w nich udział także hotelowe SPA) kwestią sporną są z reguły podstawowe zasady poszczególnych działów, które nie są takie same dla wszystkich innych departamentów hotelu. Najbardziej widać to w relacjach między działami konferencji a SPA. „Konferencje” sprzedają co się da i ile się da, aby także „obłożyć” SPA. Cel bardzo szczytny i w pełni zrozumiały, bo przecież w tym biznesie o sprzedaż chodzi… Jednak schody zaczynają się, gdy nie uzgodnią oferty z managerem SPA i rzeczywiście biorą „co się da”, nie patrząc na wymagania departamentu SPA. Kiedy listy zamówionych zabiegów trafiają do hotelowego SPA i dochodzi do ich weryfikacji okazuje się, że mamy jeden gabinet pedicure, a po trzy rezerwacje, na każdą godzinę; gabinetów z prysznicem zaledwie dwa, a zarezerwowanych peelingów, wymagających zmycia pod prysznicem, przyjęto np. pięć w jednym czasie. Wówczas, zaczynają się negocjacje z opiekunem konferencji, aby jednak zmienił listę zabiegów albo terminy ich wykonania lub też wybrał inne zabiegi z oferty hotelowego SPA. Jak to w życiu bywa, wszystko odbywa się w konsultacji z działem konferencji, który czasami niestety nie chce współpracować i twardo obstaje przy swoim, czyli żąda rzeczy niemożliwych. Delikatne sugestie ze strony recepcji SPA, aby jednak spróbować zmienić lub zmodyfikować programy zabiegów w SPA, są czasami odbierane przez pracowników działu konferencji jako brak chęci do współpracy. Takie podejście to początek konfliktu, który może narastać, jeśli wszystko nie zostanie szybko wyjaśnione i omówione, aby kolejnym razem już nie popełnić podobnych błędów podczas planowania zabiegów dla grup konferencyjnych.

„Rezerwacje” nie informują „SPA ”

Kolejnym problemem jest brak potwierdzeń rezerwacji pakietów pobytowych dla gości indywidualnych. Goście często korzystają z możliwości pakietowego zakupu oferty noclegowej wraz zabiegami SPA w korzystnej cenie. Brak informacji o tym fakcie stawia w bardzo złym świetle pracowników hotelowego SPA, który staje przed gościem i… nic nie wie o tym, że gość zakupił pakiet zabiegów. Dzieje się tak, ponieważ tego typu pakiety są sprzedawane w [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Anita Bajdalska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *