Certyfikaty dla produktów, rekomendacje dla dostawców

ht_2010_05-67.jpg
Rozmowa z Violettą Hamerską,

przewodniczącą Komisji Dostawców
przy Izbie Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego,
dyrektorem zarządzającym firmy Nordic Team Hoist
Technology,
autorką przygotowywanej rozprawy doktorskiej
o mechanizmach budowania relacji z dostawcami



Została Pani szefową Komisji Dostawców przy Izbie
Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Co to za ciało?



Idea powołania Komisji Dostawców powstała w IGHP. Prezes Izby
Aleksander Pietyra zwrócił się do mnie z propozycją, abym poprowadziła
taką komisję, co przyjęłam z dużą radością, ponieważ od wielu
lat naukowo zajmuję się badaniem relacji między dostawcami a
nabywcami. Drugi powodem było to, że według mnie to początek
czegoś ważnego w naszej branży, szansa na normalność, żeby relacje
między hotelarzami a dostawcami odbywały się na wysokim
poziomie profesjonalizmu. Chciałabym, żeby udało się doprowadzić
do swego rodzaju zinstytucjonalizowania relacji dostawca – nabywca
w naszym sektorze.



Jakie konkretne cele stawia przed sobą Komisja
Dostawców?


Przedstawiłam propozycję rozwiązań systemowych, czyli wprowadzenia
rekomendacji dla firmy i certyfikacji dla produktu. Byłby to
element świadczący o jakości współpracy dostawcy z hotelem.
Oczywiście czeka nas długa droga do stworzenia takiego systemu,
ale gdyby się udało bardzo by to pomogło ograniczyć ryzyko błędów,
szczególnie inwestorom hotelarskim, którzy dopiero wchodzą do branży. Inne pomysły, które pojawiły się po naszych pierwszych
spotkaniach,
to seminaria poświęcone aktualnym problemom w branży,
takim jak ekologia, nowoczesne technologie, bezpieczeństwo. Nie
wszyscy, zajmując się na co dzień bieżącymi sprawami, mają czas
śledzić światowe trendy, a dobrze by było pokazać co jest nowego na
rynku i w którym kierunku zmierza branża, żeby się do tych zmian
przygotować, bo są one nieuniknione.


Jakie są główne trendy?


Najbliższa jest mi Skandynawia, bo działamy w ramach skandynawskiej
grupy. Jestem świeżo po spotkaniu wszystkich firm w ramach
grupy i widzę, że nasze tematy, którymi zajmujemy się w Polsce, są
kompletnie inne niż tematy moich kolegów z Danii, Norwegii czy
Szwecji, np. ekologia. Tamtejsi hotelarze zwracają uwagę na wszystko,
co jest z tym związane, zaczynając od takich drobnych rzeczy jak
kosmetyki hotelowe: czy są produkowane na naturalnych składnikach,
czy opakowania można łatwo zutylizować, ile jest chemii. Oczywiście
w ogóle Skandynawia jest liderem trendów ekologicznych, ale bardzo
mnie zaskoczyło, gdy dowiedziałam się, że negocjacje cenowe są tam
na drugim miejscu, Najpierw hotel pyta, czy oferowane urządzenie
oszczędza energię i o ile, jakie będą oszczędności z tytułu
zainstalowania
tych produktów w 100 pokojach itd.


A jak jest w Polsce?

U nas w rozmowach z hotelami cały czas dominuje cena, cena,
cena. Nie patrzy się na to, że te urządzenia trzeba będzie za chwilę
wymienić. W Skandynawii dbałość o środowisko jest szeroko rozumiana
tak po stronie hoteli, jak i dostawców. I dostawcy są do tego
przygotowani. W Polsce cały czas wybierane są tańsze produkty czy
rozwiązania, natomiast tam świadomie wybierane są droższe, po to
aby długofalowo zaoszczędzić, żeby to co wprowadzamy dzisiaj było
zaawansowane technologicznie, bo za dwa lata ta technologia będzie
standardem. Duża waga przykładana jest do wszystkiego co
energooszczędne,
co widać np. w oświetleniu. Chodzi o tworzenie odpowiedniego
klimatu przez oświetlenie. Często podróżuję po Polsce i
rzecz, która mnie dobija, od razu na wejściu, to fatalnie oświetlony
przedpokój, potem łazienka i nieoświetlone lustro. Jako kobieta
mówię nie, bo nikt nie lubi źle wyglądać, a w polskim hotelu często
nie można się nawet umalować. Nie wiem jak to się dzieje, czy nasi
projektanci nie odwiedzają łazienek hotelowych?


Myśli Pani, że przeciętny polski hotelarz da się,
powiedzmy w najbliższych dwóch – trzech latach, przekonać
do inwestycji w energooszczędne rozwiązania, na
które będzie musiał
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *