Namacalne skutki recesji

opr. Redakcja Internetowa Branża hotelarska działa w „trybie: przetrwanie”. W USA gości cały czas jest mało, choć spadki są już mniejsze. Ale wcześniej zwolniono 400 tys. pracowników w branży HoReCa. Te i inne oszczędności widać niestety również w jakości usługi hotelowej. Opisuje to Gary Stoller w kwietniowym wydaniu dziennika „USA Today”. Neil Cornelssen tęskni za […]

Czytaj dalej


Łóżko w hotelu: Sprężyny, kieszenie, pianki

Łóżko jest najważniejszym elementem wyposażenia pokoju hotelowego. Gość zazwyczaj ocenia pobyt przez pryzmat tego, jak w danym hotelu się wyspał. Dlatego ważne jest, aby – bez względu na budżet, jaki przeznaczony zostanie na łóżko – było ono profesjonalnie skonfigurowane.   Co oznacza konfiguracja? Materac do łóżka hotelowego dobiera się w sposób inny niż materac do […]

Czytaj dalej


Stan polskiej bazy

W Polsce w 2009 roku działały 6992 obiekty zbiorowego zakwaterowania (w tym ok. 2 tys. sezonowych), o 135 więcej niż rok wcześniej. Łącznie oferowały one 606,5 tys. miejsc noclegowych, o 9,5 tys. więcej niż rok wcześniej. Najwięcej miejsc znajdowało się w hotelach – 165,6 tys., co stanowi ponad jedną czwartą polskiej bazy noclegowej. Główny Urząd […]

Czytaj dalej


Certyfikaty dla produktów, rekomendacje dla dostawców

Rozmowa z Violettą Hamerską,przewodniczącą Komisji Dostawcówprzy Izbie Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego,dyrektorem zarządzającym firmy Nordic Team HoistTechnology,autorką przygotowywanej rozprawy doktorskiejo mechanizmach budowania relacji z dostawcami Została Pani szefową Komisji Dostawców przy Izbie Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Co to za ciało? Idea powołania Komisji Dostawców powstała w IGHP. Prezes Izby Aleksander Pietyra zwrócił się do mnie z propozycją, abym […]

Czytaj dalej


Wsparcie dla działu sprzedaży: Cele muszą być realne

Autorka jest dyrektorem 4-gwiazdkowego hotelu Krynica w Krynicy-Zdrój Przyszła kolej na wyznaczenie celów, szkolenia, a także wspieranie działań sprzedażowych przez promocję, marketing oraz inne narzędzia. Podejmując decyzję o budowie hotelu, przygotowujemy biznesplan, którego jednym z elementów jest długoterminowa prognoza działania, pozwalająca urealnić i zaplanować rentowność naszego hotelu. Kierownictwo hotelu, działając w strukturze wolnej konkurencji, w […]

Czytaj dalej


Urządzamy ogródek restauracyjny

Czas ogródków hotelowych właśnie nadszedł. Hotelarze wystawiają w swoich ogródkach meble, stoły i parasole albo zastanawiają się właśnie, czy tego nie zrobić. Ważne jest, aby przystępując do tego działania, wiedzieli, jak to zrobić. Według badania Amerykańskiej Federacji Kulinarnej (American Culinary Federation) wśród 1800 szefów kuchni z USA, jednym z trendów gastronomicznych w 2010 r. jest […]

Czytaj dalej


Łóżko w hotelu: Trendy i błędy

Przepisy kategoryzacyjne odnośnie do łóżek określają jedynie ich minimalne wymiary: 90 x 200 cm dla łóżka jednoosobowego i 140 x 200 cm dla dwuosobowego. Reszta pozostaje w rękach hotelarza. Hotelarz, mówiąc łóżko, tak naprawdę ma na myśli materac, bo to właśnie materac decyduje o komforcie spania. Popularne rozwiązanie w hotelach, jakim jest tzw. łóżko kontynentalne, […]

Czytaj dalej


Warszawa − stolica biur i biznesu

Warszawa rozwija się bardzo dynamicznie już od kilkunastu lat. Powstają nowe inwestycje komercyjne, zwłaszcza w zakresie obiektów biurowych, jak też hoteli i mieszkań o wysokim standardzie (apartamenty). Na rynku hotelowym dominują obiekty najwyższych kategorii. CHARAKTERYSTYKA MIASTA Duży popyt na powierzchnie biurowe jest konsekwencją z jednej strony rzeczywistego rozwoju gospodarki miasta, z drugiej zaś − postrzegania […]

Czytaj dalej


Hotel & SPA Kocierz

Położony w malowniczej scenerii Parku Krajobrazowego Beskidu Małego na szczycie Przełęczy Kocierskiej (750 m n.p.m.) Ośrodek Konferencyjno-Wypoczynkowy Kocierz w oryginalny sposób łączy nowoczesność i regionalną tradycję. W miejscu, gdzie powstał obecny ośrodek Kocierz, jeszcze w początkach ubiegłego stulecia stał stary zajazd, pochodzący z końca XVIII wieku. Pełnił on rolę popularnego przystanku dla kupców w ich […]

Czytaj dalej