Posejdon już pod marką Mercure

Grupa Hotelowa Orbis zakończyła rebranding otwartego w 1976 roku hotelu Posejdon w Gdańsku, który od początku maja działa pod nazwą Mercure Gdańsk Posejdon. Całkowity koszt modernizacji wyniósł blisko 7 mln zł. To 23. hotel działający pod marką Mercure w Polsce.



Nowy design hotelu zainspirowany jest motywami związanymi z miastem. W lobby znajdują się graficzne odwołania do sylwetek zabytkowych gdańskich kamienic o wąskich fasadach zwieńczonych stromymi dachami, a także rzeźba lwa z herbu miasta w kolorach marki Mercure, która została podarowana przez organizatorów Festiwalu Gdańskich Lwów. Charakterystyczny brand wall, czyli logo marki Mercure usytuowane w centralnym miejscu lobby, zainspirowany jest największym w Europie piecem kaflowym znajdującym się we Dworze Artusa. Poszczególne „kafle” przedstawiają najważniejsze zabytki Gdańska. Dodatkowym elementem dekoracyjnym jest fototapeta z bursztynem, który jest drugim motywem przewodnim designu hotelu. Za projekt architektury, wnętrz stref publicznych i pokoi w hotelu Mercure Gdańsk Posejdon odpowiedzialna jest Pracownia Projektowa BASS. – Zakończony właśnie rebranding hotelu Mercure Gdańsk Posejdon nie oznacza utraty historii, wyjątkowości i sentymentalnej wartości tego miejsca – mówi Joanna Świerkosz, zastępca dyrektora sprzedaży, dystrybucji i marketingu w Polsce i krajach bałtyckich. – Obiekty marki Mercure są w swoim założeniu niezestandaryzowane i przyświeca im motto „W harmonii z ludźmi i miejscami”. Dla gościa oznacza to, że każdy obiekt niezależnie od lokalizacji gwarantuje świetną obsługę, ale także unikalny charakter nawiązujący do miejsca i jest związany z lokalnym kolorytem. Hotel usytuowany w rekreacyjnej dzielnicy miasta – Jelitkowie, blisko plaży, oferuje 151 pokoi, których kolorystyka również nawiązuje do ciepłych barw bursztynu przeplatanych błękitem morza i nieba. W hotelu znajduje się sześć sal konferencyjnych, mogących pomieścić łącznie 220 osób. Do dyspozycji gości jest również centrum fitness i wellness obejmujące m.in. kryty basen z iluminacjami świetlnymi, saunę parową i fińską, siłownię oraz pakiety usług kosmetycznych i masaży, a także restaurację Winestone. Posejdon to kolejny obiekt Orbisu w Trójmieście, który w ostatnich miesiącach wszedł pod markę Mercure, po otwartym w 1983 hotelu Gdynia, który kosztem 22 mln zł zmienił się w Mercure Gdynia Centrum. Jego design odwołuje się teraz do skojarzeń z morzem i żaglami, a brand wall nawiązuje do żagli cumującego przy nabrzeżu Daru Pomorza. Drugim elementem dominującym w wystroju wnętrz jest polska kinematografia, co związane jest z odbywającym się w Gdyni Festiwalem Filmowym. Z kolei w nowobudowanym hotelu Mercure Kraków Centrum, który otwarty ma być w przyszłym roku, motywem przewodnim będzie królewska dynastia Jagiellonów. Brand wall ma kojarzyć się ze sławnymi Głowami Wawelskimi, czyli rzeźbami zdobiącymi strop Sali Poselskiej na Zamku Królewskim na Wawelu. W wystroju królować będą również patchworkowe wariacje na temat starych mebli i dywanów oraz portrety władców.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *