Oceny pracownicze – ja i po co?

Oceny pracownicze jako element polityki personalnej większości dużych firm, w tym hoteli, zwłaszcza tych sieciowych, od zawsze wzbudzają kontrowersje. Nie tylko wśród pracowników, włączając w to managerów wyższego szczebla, ale również wśród zainteresowanych tematem ekspertów Znany amerykański statystyk W.E. Deming, ojciec kompleksowego zarządzania jakością, nazwał system ocen okresowych jedną z „siedmiu śmiertelnych chorób zarządzania”. Oceniani […]

Czytaj dalej


Coraz większe wyzwania kadrowe

O znaczeniu personelu hotelowego pisał już w 1936 roku dyrektor Krakowskiej Szkoły Hotelarskiej Bohdan Białecki, który twierdził, że personel „musi być zawsze grzecznym, układnym i przystępnym wobec klienta (…). Powinien interesować się wymaganiami i pragnieniami swych gości i zaspokajać ich życzenia tak, aby czuli się w hotelu jak w swoim domu. (…) Personel musi być […]

Czytaj dalej


Straty Sheratona Poznań

Spółka prowadząca hotel Sheraton w Poznaniu zakończyła rok 2013 stratą w wysokości 4 mln zł – donosi serwis e-poznan.pl. Dlatego restrukturyzuje zatrudnienie – pracę stracili m.in. ochroniarze, zastąpieni firmą zewnętrzną. Według danych Bisnode Polska z 2013 roku, na które powołuje się e-Poznań, spółce Centrum Obsługi Biznesu, do której należy hotel, w ciągu wcześniejszych pięciu lat, […]

Czytaj dalej


Inwestycja w markę ekonomiczną

Inwestycje hotelowe zwykle oznaczają długi okres zwrotu lokowanego kapitału. Jeszcze kilka lat temu jedynie instytucje finansowe, duże grupy kapitałowe czy też sieci hotelowe mogły pozwolić sobie na lokowanie kapitału, ponieważ posiadały odpowiednie doświadczenie w długoterminowych inwestycjach. Dzisiaj inwestycja hotelowa nie musi oznaczać ani wysokich nakładów, ani długiego okresu oczekiwania na zwrot. Wystarczy podjąć decyzję o […]

Czytaj dalej


Druga edycja WorldFood Warsaw zakończona

Blisko 200 wystawców z 28 krajów, w tym ponad połowa to firmy zagraniczne, około 3,3 tys. zwiedzających z 47 państw, liczne zagraniczne delegacje, międzynarodowi i polscy dziennikarze, wiele ciekawych debat i paneli dyskusyjnych. Tak w skrócie wyglądała II edycja WorldFood Warsaw. Targi odbyły się w dniach 14-16 kwietnia w Warszawskim Centrum Expo. WorldFood Warsaw to […]

Czytaj dalej


Pożyczka partycypacyjna jako źródło finansowania inwestycji hotelowej

Inwestorzy przed rozpoczęciem inwestycji hotelowej stają w obliczu trudnej decyzji, jaką jest wybór sposobu jej finansowania. Oprócz standardowego finansowania kapitałem własnym lub obcym (kredytem bankowym czy pożyczką od podmiotu powiązanego w ramach grupy), istnieje także opcja pośrednia tzw. finansowania mieszanego (mezzanine), łącząca w sobie oba sposoby. Przykładem takiego finansowania jest, wciąż w polskich realiach mało […]

Czytaj dalej


Nowy szef DoubleTree by Hilton Warsaw

Mirosław Moczarski objął stanowisko dyrektora generalnego hotelu DoubleTree by Hilton Warsaw w Wawrze zastępując na tym stanowsku Sebastiana Szczepskiego. Będzie je łączył z dotychczasową funkcją wiceprezesa zarządu spółki Polaris Hospitality Enterprises, która jest właścicielem hotelu. Mirosław Moczarski dołączył do Polaris Hospitality Enterprises w lutym tego roku. Posiada ponad 30-letnie doświadczeniem w branży. W tym czasie […]

Czytaj dalej


Projekt zaczyna się od menu SPA

Dla wielu inwestorów tworzenie menu SPA jest ostatnim elementem realizacji projektu hotelowego SPA. Dlaczego? Bo większości z nas kojarzy się ono z listą zabiegów lub doborem marki kosmetycznej. Tymczasem menu to koncepcja i mapa, na podstawie której buduje się nie tylko ofertę sprzedaży, ale cały obiekt. Od menu zależy sukces każdego obiektu SPA, odpowiednio skrojona […]

Czytaj dalej