Oceny pracownicze – ja i po co?

Oceny pracownicze jako element polityki personalnej większości dużych firm, w tym hoteli, zwłaszcza tych sieciowych, od zawsze wzbudzają kontrowersje. Nie tylko wśród pracowników, włączając w to managerów wyższego szczebla, ale również wśród zainteresowanych tematem ekspertów Znany amerykański statystyk W.E. Deming, ojciec kompleksowego zarządzania jakością, nazwał system ocen okresowych jedną z „siedmiu śmiertelnych chorób zarządzania”. Oceniani […]

Czytaj dalej


Coraz większe wyzwania kadrowe

O znaczeniu personelu hotelowego pisał już w 1936 roku dyrektor Krakowskiej Szkoły Hotelarskiej Bohdan Białecki, który twierdził, że personel „musi być zawsze grzecznym, układnym i przystępnym wobec klienta (…). Powinien interesować się wymaganiami i pragnieniami swych gości i zaspokajać ich życzenia tak, aby czuli się w hotelu jak w swoim domu. (…) Personel musi być […]

Czytaj dalej


W Świnoujściu pojawiły się Trzy Wyspy

W Świnoujściu otwarty został 3-gwiazdkowy hotel Trzy Wyspy, składający się z trzech pięciokondygnacyjnych budynków, w których znajduje się łącznie 155 pokoi. Hotel oferuje też strefę SPA i wellness z basenem oraz bazę zabiegową z wykwalifikowanym personelem medycznym zapewniającym kompleksowe zabiegi lecznicze. Hotel, którego budowa rozpoczęła się w marcu 2013 roku, zlokalizowany jest w centrum dzielnicy […]

Czytaj dalej


Mistrz Wiedzy Hotelarskiej 2015

W Kołobrzegu odbył się finał VII Olimpiady Wiedzy Hotelarskiej organizowanej przez Wyższą Szkołę Gospodarki w Bydgoszczy oraz Zespół Szkół Ekonomiczno- Hotelarskich w Kołobrzegu. Mistrzem Wiedzy Hotelarskiej została Aleksandra Hinz z Zespołu Szkół Hotelarsko- Gastronomicznych w Gdyni (opiekun Katarzyna Thiel- Winkler). Poza atrakcyjnymi nagrodami m.in. w postaci laptopa, tabletu, aparatu fotograficznego, albumów etc., zwycięzczyni otrzymała indeks […]

Czytaj dalej


Terminal – nowy hotel we Wrocławiu

We Wrocławiu ruszył 3-gwiazdkowy Terminal Hotel z 52 pokojami zlokalizowany w pobliżu lotniska i obwodnicy miasta przy centrum konferencyjnym Dynamic Congress Centre Rakietowa, oferującym dwa tys. mkw. powierzchni. Koszt inwestycji wyniósł 25 mln zł. Hotel inspirowany jest wizerunkiem Wrocławia, w pokojach, korytarzach i restauracji znajdują się podświetlane zdjęcia charakterystycznych dla niego miejsc, jak Panorama Racławicka […]

Czytaj dalej


Rewolucyjna zmiana – Booking.com rezygnuje z parytetów cenowych

Jeden z dwóch największych na świecie portali rezerwacyjnych, Booking.com poinformował, że podporządkuje się ostatnim rozstrzygnięciom Urzędów Antymonopolowych z Francji, Włoch i Szwecji i wycofa się ze stosowania w umowach z hotelami klauzul najniższej ceny (rate-parity) przy sprzedaży usług przez ten portal. Ponieważ podobne postępowania toczą się w zasadzie we wszystkich krajach UE, Booking zdecydował, że […]

Czytaj dalej


Puro w Warszawie na Widoku

Kolejny hotel sieci Puro Hotels powstanie w ścisłym centrum Warszawy przy ulicy Widok 3/5/7. Nie jest jeszcze znana data rozpoczęcia inwestycji. Rozbudowany też zostanie Puro w Gdańsku na sąsiedniej działce. Puro od dawna poszukiwało odpowiedniej lokalizacji pod hotel w Warszawie zgodnej z kryteriami sieci. Te zakładają, że hotele Puro mogą działać tylko w ścisłym centrum […]

Czytaj dalej


W Katowicach będzie coraz lepiej

Rozmowa z Tomaszem Piórkowskim, dyrektorem generalnym hotelu angelo w Katowicach od startu w 2010 roku i hotelu andel’s w Krakowie od 2014 roku; dyrektorem regionalnym Kraków-Katowice VI Hotels & Resorts Hotel angelo w Katowicach wystartował w marcu 2010 roku. Nie dość że Katowice to trudny rynek hotelarski, to jeszcze był to czas kryzysu w branży […]

Czytaj dalej


Nosalowy Dwór chce się pojawić na giełdzie

Invest Nosalowy Dwór, właściciel kilku hoteli w Zakopanem, chce być notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych. Spółka planuje debiut poprzez przejęcie firmy Advadis, która znajduje się w upadłości układowej. Invest Nosalowy Dwór i krakowska spółka Advadis, zajmująca się wcześniej dystrybucja hurtową i detaliczną piwa, a także innych alkoholi oraz napojów bezalkoholowych, podpisały list intencyjny o współpracy. […]

Czytaj dalej


Jak wybrać dyrektora hotelu, żeby potem nie żałować

W jaki sposób i na co zwracać uwagę przy wyborze tak kluczowej dla funkcjonowania hotelu osoby, jaką jest dyrektor generalny oraz innych pracowników na stanowiska kierownicze? Jakimi narzędziami się posługiwać? Jak podczas rozmowy z kandydatem wyłuskać to co istotne i potrzebne oraz zminimalizować działania wszelkich marketingowych kryteriów (wygląd, umiejętność wzbudzenia sympatii, zrobienia dobrego wrażenia itp.)? […]

Czytaj dalej