Zrozumieć proces rezerwacji: o synergii działań reklamowych

Autor: Krzysztof Stęplowski
Najnowsze badania wskazują, że wśród osób odwiedzających stronę hotelu aż 81 proc. nie kończy rozpoczętego procesu rezerwacji. Problem skuteczności stron hotelowych wymaga nowego, szerszego spojrzenia – rozumiejąc go będziemy w stanie lepiej planować strategię promocji obiektu. Wspomniane badanie przeprowadziła specjalizująca się w marketingu internetowym agencja Sales Cycle, która przepytała ponad tysiąc użytkowników z dwunastu krajów. Warto dokładnie przyjrzeć się opublikowanym wynikom. Szczególnie ciekawe są odpowiedzi na dwa pytania: w którym dokładnie momencie następuje rezygnacja i jakie są jej przyczyny? Rezygnacja z rezerwacji: w którym momencie i dlaczego? 54 proc. spośrod osób, które otworzyły booking engine na stronie hotelu, poprzestało na pierwszym kroku procesu: dokładnie tam, gdzie widoczne są ceny pokoi. 26 proc. osób porzuciło proces rezerwacji na karcie z pytanie o dane osobowe. 21 proc. osób zrezygnowało z rezerwacji tuż przed dokonaniem płatności. Powody? 39 proc. osób przyznało, że chodziło wyłącznie o zdobycie podstawowych informacji o usłudze i cenie. Po zamknięciu strony osoby te kontynuowały proces wyszukiwania optymalnego noclegu. Dla 37 proc. osób cena w booking engine była zbyt wysoka i tu pojawiła się chęć porównania jej z innymi kanałami. 21 proc. osób wyszło z booking engine w celu sprawdzenia opinii o obiekcie, natomiast dla 13 proc. proces rezerwacji okazywał się zbyt długi. 9 proc. osób miało problemy techniczne, a 7 proc. kłopoty podczas dokonywania płatności. Powyższe wyniki oczywiście nie są zaskakujące. Mimo to uważam je za niezwykle ciekawe – mówią bardzo dużo o tym, jak charakterystyczny dla naszej branży jest p [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *