Straty wynikają z wydarzeń geopolitycznych

Autor: Rozmawiał: Rafał Szubstarski
Rozmowa z Franzem Jurkowitschem, prezesem firmy Warimpex Warimpex jest chyba najdłużej funkcjonującą na polskim rynku hotelarskim międzynarodową firmą. Pojawiliście się tutaj już w latach 80. Zaczynaliśmy od budowy dla Orbisu dwóch hoteli, których byliśmy deweloperami: Holiday Inn w Warszawie oraz obiektu w Jeleniej Górze. Pierwszym własnym hotelem Warimpeksu był Amber Baltic w Międzyzdrojach otwarty w 1991 roku, który był też pierwszym hotelem nad polskim morzem zarządzanym przez międzynarodowego operatora Vienna International. Potem byliśmy deweloperem warszawskiego Sheratona, sprzedanego następnie Starwoodowi. Potem zaangażowaliśmy się jako deweloper i inwestor w budowę hoteli Intercontintal w Warszawie i andel’s w Krakowie, sprzedanych następnie niemieckim funduszom inwestycyjnym oraz w andel’s Łódź oraz w Angelo w Katowicach, które ruszyły pod koniec ubiegłej dekady. Po drodze kupiliśmy i zmodernizowaliśmy hotel Chopin w Krakowie, a także przez kilka lat byliśmy zaangażowani w hotel Jan III Sobieski jako mniejszościowy udziałowiec. W międzyczasie rozwijaliśmy i rozwijamy projekty biurowe. W pewnym momencie, na przełomie wieków, Warimpex stworzył własne marki hotelowe: andel’s i angelo. Co wpłynęło na tę decyzję, jaki był pomysł na te marki i na ich zróżnicowanie miedzy sobą? Zdecydowaliśmy się wprowadzić marki angelo i andel’s, ponieważ w owym czasie międzynarodowe sieci hoteli obecne w tej części Europy nie miały w ofercie hoteli designerskich i czuliśmy, że ta nisza rynkowa jest biznesową szansą, którą warto wykorzystać. Co więcej, posiadanie własnej marki ułatwia deweloperowi rozwijanie projektów inwestycyjnych i daje mu większą elastyczność. Innymi słowy, projekty naszych budynków nie musiały być dostosowywane do szczegółowych parametrów wymaganych przez sieci hotelowe. Angelo i andel’s były więc pierwszymi designerskimi markami hotelowymi stworzonymi w Europie Środkowo-Wschodniej. Skierowaliśmy je do różnych segmentów rynku. Andel’s pozycjonowany był w wyższym segmencie, angelo nieco niżej, czyli w średnim segmencie. Różnica między nimi przekłada się na wielkość pokoi, wielkość infrastruktury, szczególnie powierzchni konferencyjnych, gastronomicznych, np. w andel’s są zazwyczaj dwie restauracje, do tego fitness room itd. Andel’s w Krakowie otwarty został w 2007 roku, w Łodzi w 2009 roku, a angelo w Katowicach w 2010 roku. Przez ostatnie pięć lat nie rozpoczęła się żadna inwestycja pod tymi markami w Polsce. To zamknięty projekt? Nie, chcemy nadal rozwijać te marki. Szukamy odpowiedniej działki w centrum miasta pod angelo w Warszawie, a także możliwości w innych spośród największych miast w Polsce. Jedynym hotelem Warimpeksu działającym w dużym mieście w Polsce pod niezależną marką jest Chopin w Krakowie. Na tej samej działce planujecie teraz budowę dużego centrum biurowego. Nie pojawił się pomysł, aby przy okazji „podciągnąć” Chopina pod markę angelo, co upor [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *