Gdzie być, a gdzie nie być

Autor: Wojciech Liszka
Hotelarskie życie obfituje w różne imprezy sprzedażowe, targi, spotkania branżowe, zaproszenia do uczestnictwa w stowarzyszeniach i klubach. Jednak wcześniej czy później każdy hotelarz musi sobie odpowiedzieć na pytanie: gdzie warto być, a gdzie można nie być? Jak wybrać spotkania, które mają potencjał, by przynieść nam najwięcej zawodowych korzyści? W jakich wydarzeniach warto brać udział, a jakie, ze względu na nikły potencjał, lepiej sobie odpuścić. Spotkania są ważną częścią pracy hotelarzy. Pomagają nawiązywać nowe kontakty, pielęgnują stare, są okazją albo pretekstem do późniejszych rozmów biznesowych. Jednak, aby rzeczywiście tak było, należy starannie je wybierać. Musimy też wiedzieć co zrobić, by nie było to tylko odhaczanie kolejnej daty z terminarza, ale przyniosło nam rzeczywiste korzyści. Jakim kluczem kierować się przy wyborze spotkań i jak maksymalizować płynące z nich korzyści? Oto kilka wskazówek. Być tam gdzie klienci… Najważniejsze pytanie, zanim jeszcze pomyślimy o spotykaniu się z kimkolwiek, brzmi – kto jest naszym klientem? Jeśli nie jesteśmy pewni, które spotkania i wydarzenia mogą przynieść korzyść naszemu hotelowi, określmy grupę swoich potencjalnych klientów. W tym miejscu warto ponownie sięgnąć po artykuł z sierpniowego wydania „Hotelarza” – Prospecting i zarządzanie bazą klientów. Na rynku funkcjonuje wiele podmiotów, które mogą korzystać z naszych usług – korporacje, lokalne firmy, biura podroży, agencje eventowe, OTA, organizatorzy kongresów, firmy DMC (destination management companies) itd. By wiedzieć, w której z tych grup szukać biznesu, trzeba świetnie znać swój produkt, otoczenie biznesowe, konkurencję oraz odpowiedzieć sobie na pytanie: które firmy mogą być zainteresowane wyborem właśnie naszego hotelu i na których nam najbardziej zależy? Wiedząc, które firmy są naszymi potencjalnymi klientami, możemy określić miejsca, gdzie bywają reprezentujące je osoby. Należy sporządzić dokładną listę takich miejsc i imprez, bo tylko tam warto bywać, wszystko inne najprawdopodobniej będzie stratą czasu. Śmiało możemy założyć, że nasi klienci – firmy, korporacje, biura podroży, agencje eventowe i inne – odczuwają potrzebę zrzeszania się, wymiany doświadczeń, wzajemnego wspierania swoich działań oraz poszukują miejsc, w których mają szansę spotkać swoich klientów i partnerów. Dlatego niemal w każdym r [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *