Jak optymalizować koszty związane z praniem i tekstyliami?

Autor: Dusan Kalinic
Zmienność rynkowa, a przede wszystkim dynamiczne zmiany upodobań klientów, stanowią duże wyzwanie dla branży hotelarskiej. W szczególności jest to istotne z punktu widzenia zaopatrzenia w bieliznę hotelową. W obecnych realiach gospodarczych hotel może zostać sprzedany z dnia na dzień. Kluczowe pytanie, jak w takim przypadku zapewnić ciągłość świadczonych usług, w szczególności zarządzać tekstyliami i planować kolejne inwestycje? Większość hoteli posiadających własną pralnię powstało jeszcze w czasach PRL niejako z przymusu wynikającego z ograniczonego dostępu do dobrej jakości usług pralniczych. Tylko 3 proc. hoteli w Warszawie korzysta z własnej pralni. Poziom ten jest porównywalny ze stolicami państw Europy zachodniej. W kierunku outsourcingu: oddaję brudne, dostaję czyste W dobie specjalizacji usług każda branża, także branża hotelarska, ulega przekształceniom wskutek korzystania z usług firm outsourcingowych. Czynnikiem decydującym są bardzo wysokie koszty własnej pralni, w których skład wchodzą nie tylko inwestycje w park maszynowy, ale również wydatki na środki chemiczne, serwis, koszt pracowników i mediów. Brak zasobów, w tym dostępu do wiedzy o zarządzaniu nowoczesną pralnią, sprawia, że usługi prania w hotelach także stały się przedmiotem specjalizacji. Profesjonalna pralnia dysponuje licznymi środkami w zakresie optymalizacji kosztów, które dla pralni hotelowej są niedostępne, jak np. własna studnia, co ma przełożenie nie tylko na koszty, ale przede wszystkim na jakość. Proces specjalizacji uległ dynamicznemu przyspieszeniu dzięki dofinansowaniu branży pralniczej w ramach programów unijnych, które pozwoliły zmodernizować park maszynowy, zwiększyć produktywność pralni oraz obniżyć ceny świadczonych usług. Korzyść dla hotelu decydującego się na outsourcing prania jest oczywista: oddaję brudne pranie, dostaj [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *