Jakich błędów unikać w praniu i pralni?

Autor: Rozmawiała Anna Patoleta
Rozmowa z Tomaszem Sową, prezesem Pralni Hevelius Sp. z o.o. Jakim hotelom opłaca się inwestować we własną pralnię, a jakim – zlecenie tej usługi na zewnątrz? Największą wartością hotelu jest każdy metr kwadratowy przestrzeni, który przynosi dodatkowe korzyści dla gości i jednocześnie zyski dla hotelu. Przestrzeń hotelowa, która musiałaby zostać wygospodarowana na pralnię może generować większe przychody dla hotelu w postaci np. gabinetu masażu, sali zabaw czy sali konferencyjnej. W związku z tym hotelowi opłaca się zlecić usługę prania firmie zewnętrznej. Decydując się na współpracę z firmą zewnętrzną, hotel wymaga jedynie określonej jakości wykonywanej usługi, co pozwala na uwolnienie własnych środków i czasu na inne cele. Dodatkowo poprzez oddanie usługi prania firmom zewnętrznym, hotel nie musi ponosić nakładów finansowych związanych z zakupem profesjonalnego sprzętu pralniczego oraz stałych opłat mediów, środków pralniczych i kosztów zatrudnienia dodatkowego personelu. Otwierając własną pralnię hotelową tworzy się dodatkowy dział hotelowy, który musi zostać obsłużony przez wykwalifikowaną kadrę, zatrudnienie której w obecnych czasach stanowi nie lada wyzwanie dla managerów hotelu. Należy pamiętać, iż posiadanie własnej pralni to nie tylko inwestycja finansowa, ale i ogromne przedsięwzięcie od strony logistycznej i prawnej – wymagane jest wiele zezwoleń, zwiększona jest też liczba kontroli np. sanepidu czy powiatowej stacji kontroli wody. Hotelarz, który zamierza zainwestować we własną pralnię powinien rozważyć to już w fazie projektowej. Czynniki, które powinny zostać wzięte pod uwagę przy planowaniu uruchomienia pralni to: wielkość hotelu (liczba łóżek), liczba miejsc w restauracji, kategoria, położenie obiektu, średnia frekwencja, posiadanie basenu czy SPA oraz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *