Łazienka przemyślana

Łazienka to jeden z głównych elementów,
który decyduje o ocenie hotelu przez gościa i jego samopoczuciu podczas
pobytu. Dlatego jej aranżacja i wyposażenie są tak istotne w procesie
projektowania i budowy obiektu hotelowego, a stosowane urządzenia
powinny być przede wszystkim najwyższej jakości. I na rynku widać, że
standard łazienek hotelowych rośnie.


Inwestorzy
zaczynają przywiązywać coraz większą wagę do rozwiązań stosowanych w
łazience, współpracując z doświadczonymi również w branży hotelowej
producentami jak Kaldewei, Hansgrohe, Duravit, Roca, Geberit, Ravak,
Koło – Sanitec czy Franke. Coraz częściej zdają sobie bowiem sprawę, że
wyposażenie łazienki to inwestycja długoterminowa, a rozwiązania, które
wydają się ekonomiczne na początku, w dłuższej perspektywie okazują się
złudne. Zaświadczą o tym wszyscy ci hotelarze, którzy musieli wyłączać
pokój z eksploatacji, aby wymieniać kolejne szwankujące urządzenia, i
ci, którzy wysłuchiwali skarg gości na źle działający prysznic, problemy
ze spłukiwaniem wody w toalecie czy widoczne ślady zużycia umywalki,
choć wszystko instalowane było całkiem niedawno.




Elżbieta Trybus, dyrektor zarządzający, Duravit

 

Łazienka
zmienia się w living room Łazienka hotelowa staje się obecnie miejscem
do życia – „living roomem” − które oferuje ucieczkę od świata
zewnętrznego. O jakości owego living roomu decyduje m.in. obecność
mebli, ich kolor oraz produktów wellnessowych. Wysokiej jakości
powierzchnie drewniane jak heban, dąb bielony czy drzewo różane dają
pełne życia ciepło i osobowość. Naturalne ciepło drewna staje w
kontraście do białej ceramiki i powierzchni akrylowych wanien czy
brodzików, wprowadzając cechy living roomu do łazienki. Nie chodzi tu
jednak o włożenie umywalki w szafkę czy konsolę, również brodzik i wanna
powinny wznosić się na obudowach drewnianych: to daje łazience „żyjący”
charakter tworząc łazienkę marzeń.






Wielkość dowolna, ale…

Przepisy
kategoryzacyjne nie określają wymaganej wielkości łazienki, czyli
„węzła sanitarno-higienicznego przy jednostce mieszkalnej” (określają
minimalną wielkość pokoju, np. w przypadku pokoju dwuosobowego jest to
od 10 mkw. w hotelu 1-gwiazdkowym do 18 mkw. w 5-gwiazdkowym; ale,
uwaga, dotyczy to samej powierzchni mieszkalnej, bez łazienki i
przedpokoju, co czasami jest zaskoczeniem podczas wizyty komisji
kategoryzacyjnej). Jej wielkość zależy więc od indywidualnej decyzji
inwestora, co nie znaczy, że należy na niej oszczędzać. Wprost
przeciwnie. Zgodnie z najnowszymi trendami w hotelarstwie, łazienka
staje się równorzędną częścią pokoju, a projektanci starają się zacierać
granice między nimi tworząc z nich jedną całość przedzieloną jedynie
przeszkoloną ścianą. Pozwala to powiększyć ją wizualnie, doświetlić
światłem dziennym i wyeksponować jej wyposażenie (przez co jego jakość
jest jeszcze ważniejsza).

 




Roca Polska

Systemy podtynkowe

 

Łazienka
hotelowa powinna być estetyczna i modna, ale przede wszystkim
funkcjonalna, a urządzenia łatwe do utrzymania w czystości. Należy także
zwrócić uwagę na ergonomię i zastosowane technologie. Często spotykane
są systemy podtynkowe, które również nie zabierają powierzchni
i są uniwersalne. Umożliwiają szybką zabudowę umywalek, bidetów, misek
WC oraz pisuarów. Ułatwiają także instalację oraz aranżację elementów na
„wyspie” czy przepierzeniu. Bardzo praktyczne są rozwiązania z
powierzchnią odkładczą, na której można ustawić akcesoria łazienkowe,
dzięki czemu nie ma potrzeby inwestowania w meble.




W
najbardziej awangardowych rozwiązaniach, łazienka staje się częścią
powierzchni mieszkalnej, a jej wyposażenie stanowi część umeblowania,
np. wanna stoi po środku pokoju, prysznic znajduje się przy łóżku, a
umywalka pod oknem. Jednak moda modą, ale w hotelach niższych kategorii
łazienki są mniejsze, wyposażone, oprócz umywalki i ustępu, jedynie w
prysznic. Im wyższa kategoria, tym inwestorzy starają si [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Anna Patoleta

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *