Wymagania gości są coraz wyższe

Bez różnicy w którym kraju w Europie przeprowadza się sondę wśród gości hotelowych pytając „na co zwracają szczególna uwagę przy wyborze hotelu” lub „co zapamiętają najdłużej” zawsze na jednym z pierwszych miejsc jest czystość. Im wyższy standard hotelu, tym wymagania w tym zakresie są w oczywisty sposób wyższe.

Podejście do utrzymania czystości zmieniło się w ostatnich dwóch dekadach pod wpływem wielu czynników. Jednym z nich były nowe inwestycje i generalne remonty w już istniejących hotelach.


Nie tylko pani pokojowa

Zastosowanie nowoczesnych materiałów wykończeniowych wiązało się z ładniejszymi, jaśniejszymi, ale trudniejszymi do utrzymania powierzchniami, do których należało zastosować inne środki chemiczne, inne narzędzia i inne maszyny. Chcieliśmy dorównać obiektom na Zachodzie, więc musimy sprostać standardom zachodnim. Pani pokojowa wyposażona w przysłowiową szmatę, wiadro i huczący odkurzacz mimo najszczerszych chęci nie jest w stanie sprostać tym wymaganiom. Serwis sprzątający z poziomem świadomości z innej epoki nawet najlepiej wyposażony również niczego w tym zakresie nie zmieni. Ale czystość w hotelu to nie tylko pokojowa, to cały zespół osób pracujących zgodnie z systemem HACCP w obszarach związanych z wyżywieniem gości oraz z utrzymaniem zgodnie ze standardami i wymogami sanitarnymi czystości pościeli, ręczników i obrusów. Należy zadać pytanie zasadnicze – czy w tym wymiarze wszystko zostało już zrobione, czy możemy się już tylko skupić na udoskonalania stanu obecnego, czy też tak naprawdę jest jeszcze dużo pracy przed nami? Odpowiedź jest złożona. Są już hotele, w których wystarczy udoskonalać istniejący stan, ale jest ich cały czas bardzo mało.

 




Optymalizacja kosztów zakupu środków i urządzeń czystości

 

Lech Szelemet, product manager w firmie Polor

Optymalizacja kosztów związanych z zamawianiem środków czystości i urządzeń wymaga profesjonalnej wiedzy od osoby zajmującej się realizacją tego zadania. Przede wszystkim musimy wziąć po uwagę budżet: jakie środki zostały przeznaczone na ten cel w skali roku z podziałem na poszczególne miesiące. Planowanie wydatków odbywa się w oparciu o analizę wielkości obłożenia w hotelu na poszczególny miesiąc, gdyż zużycie środków będzie się różnić w zależności od liczby. Następnym krokiem jest wybór właściwego dostawcy. Istotne będą takie parametry jak jakość oferowanych [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Jolanta Sergot – Kowalska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *