Polska sieć Focus Hotels intensyfikuje swoją kampanię promocyjną przed konkurencyjnymi hotelami na Śląsku. Kreacje bilbordów wskazują na atuty hoteli marki Focus na tle innych lokalnych obiektów (więcej o całej sprawie w najnowszym wydaniu miesięcznika „Hotelarz”).
Sieć Focus Hotels rozpoczęła w marcu 2016 roku kampanię promocyjną swoich usług, za pomocą reklamy porównawczej, która dotychczas nie była używana na rynku hotelarskim. Do tej pory zainstalowano mobilne nośniki reklamowe w Katowicach oraz Chorzowie, na których widnieją hasła wskazujące zalety oferty Focus Hotel Katowice Chorzów – nowoczesnego 3-gwiazdkowego obiektu biznesowego. Bilbordy zamontowano na przyczepach reklamowych, które ustawione zostały w pobliżu konkurencyjnych hoteli.
- Patrząc na światowy rynek reklamy widać, iż stosowanie porównań wpisało się już w kanon współczesnego marketingu. Naszym zdaniem akcje tego typu są powiewem świeżego powietrza w marketingu hoteli w Polsce, który postrzegamy jako nudny i przestarzały. Idealnie również wpisują się w strategię sieci Focus Hotels, firmy aktywnie walczącej o klientów. - mówi Łukasz Płoszyński, członek zarządu sieci Focus Hotels.
Kampania reklamowa wzbudziła już duże zainteresowanie zarówno klientów, jak i otoczenia branżowego. Akcja spotkała się także z reakcjami ze strony konkurencyjnych obiektów. Jeden z nich wystosował do Focus Hotels oficjalne pismo. Drugi konkurent z pomocą Straży Miejskiej odholował przyczepę reklamową – wówczas sieć Focus Hotels wprowadziła pomysł z tzw. „Przyczepą Trojańską – lepiej nie ruszać”. Biuro marketingu Focus Hotels jest obecnie w trakcie przygotowań do kolejnych akcji porównawczych promujących hotele marki.
- Wiele firm na całym świecie stosuje tego typu reklamy, które w ciekawy sposób porównują specyfikację produktów. Takie praktyki stosowane są w różnych branżach. Jako przykłady z ostatnich czasów, można wspomnieć kreatywną potyczkę reklamową miedzy dwiema globalnymi markami fast-food we Francji, czy też polskie reklamy Internetu LTE, w których marki porównują swoje produkty z konkurencją. Reklam porównawczych na polskim rynku, było już naprawdę sporo. Naszym celem jest pokazanie, że hotele również mogą ze sobą konkurować nie tylko cenami i ilością gwiazdek. Kampania reklamowa miała również za cel stworzenie ciekawego contentu, który chętnie podchwyciły branżowe media powodując szeroką dyskusję na ten temat. – dodaje Łukasz Płoszyński, dyrektor marketingu i członek zarządu sieci Focus Hotels.
18 marca 2016 roku podczas forum branżowego MeetingsWeek na Stadionie Narodowym Forum Obiektów, odbyła się także dyskusja „Agresywne kampanie marketingowe, sprzedażowe i promocyjne. Dobre czy złe?”. W panelu tym, członek zarządu Focus Hotels – Łukasz Płoszyński, rozmawiał z przedstawicielami konkurencji, m.in. właśnie na temat reklamy porównawczej.
Należąca do Grupy Immobile spółka Focus Hotels to sieć ekonomicznych hoteli biznesowych w Polsce. Aktualnie w skład sieci wchodzą obiekty hotelowe w Gdańsku, Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy, Chorzowie oraz Inowrocławiu.
Dodaj komentarz