Zmiana zasad przetwarzania danych osobowych przez hotele – już teraz warto się przystosować

Autor: Łukasz Łyczkowski. Autor jest prawnikiem prowadzącym stronę www.certyfikatydo.pl
Parlament Europejski i Rada Unii Europejskiej uchwaliły nowy akt prawny o ochronie danych osobowych. Rozporządzenie 2016/679 „w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i swobodnego przepływu takich danych”, które wejdzie w życie w maju 2018 roku i zastąpi krajową ustawę z 1997 roku w zasadniczy sposób zmieni zasady przetwarzania danych osobowych. Dla osób prowadzących hotele, jako administratorów danych, oznacza konieczność gruntownej zmiany sposobu ich przetwarzania. Hotele gromadzą dane osobowe zarówno swoich gości, pracowników, jak i osób współpracujących z hotelami. Są więc administratorami danych osobowych, czyli podmiotami, które – zgodnie z rozporządzeniem – decydują o celach, sposobach i zakresie ich przetwarzania. Co to są dane osobowe i czym jest ich przetwarzanie? Według rozporządzenia Parlamentu i Rady, danymi osobowymi są wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. Oznacza to, że danymi osobowymi są takie informacje jak imiona i nazwiska, numery PESEL, NIP, dane o miejscu zameldowania czy o stanie zdrowia. Te ostatnie są tzw. danymi wrażliwymi, których przetwarzanie może odbywać się tylko na szczególnej podstawie prawnej. Przetwarzaniem danych osobowych jest każda operacja lub zestaw operacji wykonywanych na tych danych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, takie jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie. pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, usuwanie lub niszczenie. Innymi słowy – ka [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *