Ceny w hotelach rosną, w biurach spadają

Bardzo duże ożywienie na warszawskim rynku hotelowym jest wynikiem wielu czynników. Najważniejsze z nich to stale rosnąca rola naszej stolicy jako silnego ośrodka biznesowego i fakt, że Warszawa zaczęła być postrzegana jako interesująca destynacja turystyczna – pisze w najnowszym „Hotelatrzu” Dorota Malinowska z firmy Pro Value.

Stale rosnąca liczba turystów odwiedzających Warszawę przekłada się na wzrost wskaźnika obłożenia i średniej ceny, co z kolei zachęca inwestorów do rozważania realizacji projektów hotelowych. Dodatkową zachętą dla inwestorów jest fakt, że hotele stanowią coraz bardziej interesującą alternatywę wobec innych nieruchomości komercyjnych. W Warszawie nie ma już wiele miejsca na kolejne galerie handlowe, natomiast biorąc pod uwagę ilość nowoczesnej powierzchni biurowej planowanej, w budowie i oddawanej do użytku, można mówić o zbliżającym się nasyceniu tego segmentu rynku. Rosnące średnie ceny w hotelach versus spadające stawki czynszów efektywnych w biurach – to skłania do refleksji.


Pełna treść artykułu po zalogowaniu dla prenumeratorów i w najnowszym wydaniu miesięcznika "Hotelarz".


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *