Kierunki zmian w światowym hotelarstwie

Podczas piątej edycji konferencji Hotel Trends Poland & CEE 2016 zorganizowanej przez „Hotelarza” i Horwath HTL w listopadzie w hotelu Sofitel Warszawa Victoria, inauguracyjny panel dotyczył kierunków zmian w światowym hotelarstwie. Jego moderatorem był David Keen, dyrektor generalny agencji QUO, specjalizującej się w tworzeniu strategii marki i zintegrowanej komunikacji. Udział w niej wzięli: Saurabh Chawla, dyrektor działu rozwoju Louvre Hotels Group, Gilles Clavie, prezes zarządu, dyrektor generalny Orbis SA, Patrick Fitzgibbon, starszy wiceprezes ds. rozwoju w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Hilton Worldwide, David Kellett, wiceprezes, dyrektor ds. rozwoju i analiz inwestycji w Europie InterContinental Hotels Group, Markus Lehnert, wiceprezes międzynarodowego działu rozwoju Marriott International. Poniżej publikujemy fragmenty tego panelu. Zapraszamy też na pierwszą edycję konferencji Hotel Investment Trends Poland & CEE, poświęconej kwestiom inwestycyjnym, która odbędzie 17 maja w hotelu Courtyard by Marriott Warszawa. David Keen, dyrektor generalny, QUO: Branża hotelarska gwałtowanie się zmienia w ciągu ostatnich lat. Wydawało się, że od czasu upadku Muru Berlińskiego, gdy nastąpiły zmiany w całej geopolityce, w porównaniu do tego w hotelarstwie prawie nic się nie działo i było ono właściwie takie samo. Ale w ostatnich kilku latach branża nadrobiła te zmiany i przyspieszyła w ogromnym tempie. Technologia, przejęcia, połączenia, multiplikacja marek… W 2008 r. cztery największe sieci miały po kilka marek. Dzisiaj sam Marriott International po akwizycji Starwooda ma ich 30, AccorHotels – 19, Hilton Worldwide – 13, IHG – 12 i cały czas wprowadzają kolejne. A liczba marek jest najważniejsza dla zarządzania całą siecią – jak zdefiniować ich wyróżniki, czym mają się różnić między sobą dla właścicieli, którzy biorą te marki we franczyzę, czym mają się różnić dla gości. Jak wiadomo, gość w hotelarstwie jest królem, tyle że on też się zmienia. Lojalność wprawdzie nie została jeszcze całkowicie wyrzucona przez okno, ale jest coraz słabsza w dzisiejszych czasach rosnącej wiedzy konsumentów, zdolności rozróżniania różnych ofert i coraz większego wyboru dostarczanego przez same sieci. Dlatego chciałem się od was, którzy reprezentujecie te wielomarkowe sieci, dowiedzieć, jak potraficie zachować te wyróżniki między poszczególnymi markami, określić różnice między nimi, aby usprawiedliwić różnice w opłatach dla właścicieli, którym je franczyzujecie, albo od których pobieracie opłaty za zarządzanie. A do tego dochodzą zmiany związane z sharing economy, rosnącą rolą Airbnb, z OTAs, z technologią, która staje się zasadnicza w prowadzeniu biznesu hotelarskiego. Jak to wszystko wpływa w dzisiejszych czasach na hotelarstwo, na zarządzanie nim, na nowe produkty? Jak zarządzać takimi rosnącymi przez połączenia sieciami, jak zarządzać zmianą? Patrick Fitzgibbon, starszy wiceprezes ds. rozwoju w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Hilton Worldwide: Tak naprawdę zmiana jest czymś stałym w naszym życiu od urodzenia, gdy rodzice uczą nas chodzić i mówić, a gdy mamy 15 lat, każą nam siedzieć i być cicho (sit down and shup up). Ale rzeczywiście, patrząc z perspektywy hotelarskiej, zmiana stała się czymś, co czyni tę branżę bardziej wyrafinowaną, niż była kiedykolwiek, trudniejs [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *