Puro Hotels zatrudniło nową dyrektor ds. marketingu i PR

Nowym dyrektorem ds. marketingu i PR sieci Puro Hotels została Małgorzata Jankowska, która przez ostatnie pięć lat odpowiedzialna była za marketing i PR hotelu Bristol a Luxury Collection w Warszawie, od momentu wprowadzenia marki The Luxury Collection sieci Starwood. W 2016 r. objęła stanowisko interim area director of marketing sieci Starwood w Polsce, prowadząc wybrane […]

Czytaj dalej


Proces budowy hotelu, czyli ile czasu i pieniędzy przeznaczyć na poszczególne etapy inwestycji hotelowej

Przygotowując się do inwestycji hotelowej, inwestor powinien przyjąć bezpieczną, mniej więcej trzyletnią perspektywę. Faza przedinwestycyjna trwa około roku. Czas ten przeznaczony jest na wybór i zakup działki (lub jej dzierżawę), przygotowanie biznesplanu inwestycji, poszukiwanie i wybór podmiotu finansującego inwestycję, wybór firmy architektonicznej, inwestora zastępczego (jeżeli jest taka konieczność), poszukiwanie i wybór międzynarodowego podmiotu licencyjnego, pozyskanie […]

Czytaj dalej


Focus hotel premium planuje otwarcie hotelu w Warszawie, otworzył hotel w Bydgoszczy

Polska sieć Focus Hotels, należąca do Grupy Kapitałowej Immobile, planuje otwarcie w Warszawie 4-gwiazdkowego hotelu Focus Premium z 238 pokojami i 1,7 tys. m kw. powierzchni konferencyjnej przy ul. Woronicza. Uruchomiony ma być w 2020 r. Inwestorem jest spółka Woronicza Prestige PM, od której Focus będzie dzierżawił obiekt przez 15 lat. Pod marką Focus Premium […]

Czytaj dalej


Śniadanie „Hotelarza” w Zakopanem

7 czerwca w kompleksie Nosalowy Dwór odbędzie się kolejna debata z cyklu Śniadanie „Hotelarza”, tym razem poświęcona rynkowi hotelarskiemu z Zakopanem. W spotkaniu wezmą udział inwestorzy, właściciele i dyrektorzy generalni obiektów działających w tym mieście. W powiecie tatrzańskim udzielono w ub.r. około 2,3 mln noclegów, z których większość przypada na Zakopane. To czwarty wynik w […]

Czytaj dalej


Jak skutecznie ochronić znak towarowy?

Korzystając z usług hotelarskich, klienci nieustanie natykają się na logo hotelu bądź sieci hoteli – od szyldu na fasadzie budynku, przez baner przy recepcji, ulotki i klucze do pokoi, po szlafroki, menu, a nawet serwetki. Celem jest oczywiście zapamiętanie przez nich tego motywu graficznego, a przy kolejnym wyjeździe ponowny, także podświadomy, wybór tego samego obiektu. […]

Czytaj dalej


W Częstochowie ruszył pierwszy hotel 4-gwiazdkowy – Arche…

Na przełomie marca i kwietnia pierwszych gości przyjął Arche Hotel Częstochowa ze 126 pokojami, blisko 790 m kw. powierzchni konferencyjnej i strefą SPA & wellness. To szósty hotel należący do Grupy Arche i pierwszy 4-gwiazdkowy hotel w Częstochowie. Pierwotnie otwarcie obiektu, którego budowę zaczęła spółka Warmus Investments, zapowiadane było na 2013 r. W lutym ub.r. […]

Czytaj dalej


Puro Hotels stworzyło funkcję dyrektora operacyjnego sieci

Związany przez większość kariery z hotelami sieci AccorHotels/Orbis Paweł Piątkowski objął nowo utworzone w Puro Hotels stanowisko dyrektora operacyjnego sieci, która posiada cztery obiekty: we Wrocławiu, w Krakowie, Poznaniu i Gdańsku, w tym roku planuje otworzyć drugą część Puro w Gdańsku, a w kolejnych latach dwa hotele w Warszawie (w centrum i na bliskiej Woli) […]

Czytaj dalej


Zarządzanie ludźmi, rozwój kompetencji, szkolenia, coaching

Sfera zarządzania ludźmi w organizacjach i związana z tym tematyka szkoleń personelu rozwija się co najmniej tak samo dynamicznie jak obszary zarządzania przez technologie. Coraz częściej menedżerowie oraz właściciele firm zdają sobie sprawę, że świadome zarządzanie rozwojem kompetencji to nie kaprys, ale konieczność, bez której trudno zachować rynkową konkurencyjność. Instytut Gallupa, badając wzajemne zależności między […]

Czytaj dalej