Reemisja kanałów telewizyjnych w hotelu zgodna z prawem

Obowiązek posiadania umów licencyjnych na reemitowane kanały telewizyjne nie jest nadal znany wszystkim podmiotom świadczącym usługi noclegowe. Jakie podstawy prawne wskazują na ten wymóg, jak uniknąć konsekwencji cywilnych i karnych wynikających z jego niedopełnienia? Jakie kanały są najbardziej popularne w hotelach wypoczynkowych, a jakie w biznesowych?



Obecność telewizji w hotelu jest niezbędnym elementem uzupełniającym atrakcje, jakie można zaproponować swym gościom. Z tego względu właściciele obiektów noclegowych i wypoczynkowych zapewniają zindywidualizowany pakiet kanałów telewizyjnych zróżnicowanych ze względu na język, w jakim są nadawane, gatunek czy docelową grupę w hotelu. Przepisy prawa są w tej kwestii jednoznaczne. Wskazują one jasno, że reemisja kanałów telewizyjnych na użytek komercyjny w restauracjach i obiektach świadczących usługi noclegowe wymaga zgody nadawców i w konsekwencji podpisania stosownych umów licencyjnych.

Co mówi prawo? Ochrona nadawców zagranicznych i polskich, w tym TVP

W Polsce sygnał telewizyjny podlega ochronie na mocy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z 4 lutego 1994 r. (wraz z późniejszymi zmianami, a w szczególności art. 97 i 99) i unijnych przepisów prawa obowiązujących w tym zakresie, m.in.: Konwencji rzymskiej z 26 października 1961 r. o ochronie artystów, wykonawców, producentów fonogramów oraz organizacji nadawczych, czy też Porozumienia w sprawie handlowych aspektów praw własności intelektualnej z 15 kwietnia 1994 r. Ustawy te chronią prawa emitentów nadających sygnał zarówno na terenie Polski, jak i na obszarze całej Unii Europejskiej. Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 5 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych rozpowszechnianie sygnału drogą przej [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Paweł Kozłowski. Autor jest adwokatem reprezentującym Media Management Europe

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *