Odliczenie VAT od usługi organizacji kampanii marketingowej

Autor: Małgorzata Nicewicz. Autorka jest managerem w TPA, międzynarodowej grupie consultingowej zajmującej się m.in. doradztwem podatkowym
Przedsiębiorcy prowadzący działalność w branży hotelowej chętnie korzystają ze wsparcia agencji marketingowych podczas organizacji akcji i kampanii mających na celu promocję usług hotelarskich, np. w postaci różnego rodzaju konkursów. Agencja organizuje i przeprowadza całą akcję, z zakupem i przekazaniem nagród uczestnikom włącznie, a następnie wystawia fakturę na zleceniodawcę. Tylko czy zleceniodawca może odliczyć w całości VAT od takiej faktury? Hotelarze często podejmują decyzję o organizacji akcji marketingowej, aby zachęcić do korzystania z oferty swojego obiektu. Organizacja takich akcji wymaga dokładnych przygotowań, planowania, zaangażowania dodatkowych środków, dlatego przedsiębiorcy chętnie korzystają ze wsparcia profesjonalnych podmiotów świadczących kompleksowe usługi o charakterze promocyjno-reklamowym. Usługi te obejmują zarówno zorganizowanie i przeprowadzenie kampanii reklamowej, jak i zakup nagród (towarów), a następnie ich nieodpłatne przekazanie przez agencję nagrodzonym klientom czy potencjalnym klientom zleceniodawcy. Nagrodami w konkursach mogą być zarówno konkretne towary (np. smartfony, tablety), jak i vouchery na usługi (np. wycieczki z biura podróży) lub bilety na koncert. W każdym wypadku agencja kupuje nagrody we własnym imieniu bezpośrednio od podmiotów trzecich. Regulamin akcji/konkursu często określa agencję jako ich „organizatora”, a zleceniodawcę jako „fundatora” nagród. Za wykonane usługi agencja wystawia zleceniodawcy fakturę VAT. W wielu wypadkach faktura VAT dokumentuje koszt organizacji kompleksowej akcji marketingowej, obejmujący zarówno usługę marketingową, jak i koszt nabytych nagród (a następnie wydanych laureatom). Zmienia się orzecznictwo Jeszcze do niedawna część organów podatkowych i sądów akceptowała pogląd, że nieodpłatne wydanie przez agencję reklamową nagród w organizowanej akcji jest częścią kompleksowej czynności, jaką jest usługa marketingowa (reklamowa). Wobec tego nabywca takiej usługi (zleceniodawca akcji) ma prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z fa [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *