Pre-opening, soft opening, grand opening

W poprzednim artykule z cyklu Hotel – Inwestycja omówione zostały problemy i błędy, jakie inwestorzy popełniają w fazie pre-openingu, który rozpoczyna się już około roku przed planowanym otwarciem hotelu. Teraz przedstawione zostaną działania, które powinny być podjęte tuż przed otwarciem hotelu i bezpośrednio po otwarciu.

Jak wynika z raportu „Hotel pre-opening strategies” przygotowanego przez TFG Asset Management, na pytanie o główne wyzwania stojące przed dyrektorem generalnym w fazie pre-openingu doświadczeni praktycy rynkowi zajmujący się tylko tym etapem odpowiedzieli, że największym jest presja czasu (27 proc.), a dwa kolejne to: niejasna komunikacja oraz opóźnienia innych uczestników procesu (po 19 proc.), a dalej: kłopoty z uzyskaniem różnego rodzaju licencji, brak strategicznych wskazówek oraz związany z tym konflikt między właścicielem a operatorem/zarządcą. Jak widać, wyzwań jest wiele, a czasu coraz mniej.

Pre-opening – ostatnie dwa tygodnie przed otwarciem

Na dwa tygodnie przed otwarciem w obiekcie musi już być zatrudniony cały personel. To czas na przeprowadzenie szkoleń: z systemów funkcjonujących w hotelu, stanowiskowych, z topografii budynku oraz tych wymaganych przepisami prawa. Działy operacyjne powinny przejść następujące szkolenia:

– dział recepcji – z systemu recepcyjnego, tworzenia checklisty dla zmiany porannej, popołudniowej i nocnej, zamykania doby systemowej;
– dział rezerwacji – z obsługi systemu rezerwacyjnego, konfigurowania kodów cenowych wraz z pozyskiwaniem firm przez dział sprzedaży i marketingu, z przyjmowania rezerwacji telefonicznych i mailowych;
– dział służby pięter – ze ścielenia, uzbrajania wózków pokojowych w materiały pościelowe i eksploatacyjne, uczestnictwo w doposażaniu pokoi;
– dział gastronomii – z karty menu, możliwych aranżacji sal, z przygotowania potraw, tworzenia receptur z gramaturami.

Jeśli chodzi o dział zakupów, to na dwa tygodnie przed otwarciem musi on zapewnić magazyny hotelowe zaopatrzone w produkty długoterminowe. Dostawcom żywności powinien być przedstawiony plan zamówień. Departament ten powinie [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Adam Pilczuk. Autor jest dyrektorem ds. strategii i rozwoju w Chopin Airport Development

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *