Warszawski InterContinental w nowej odsłonie

Już wkrótce InterContinental Warszawa przywita gości nowymi wnętrzami. W połowie maja planowane jest zakończenie aranżacji 8500 tys. mkw na 13 kondygnacjach budynku. Wykonawca przestrzeni, firma Tétris, oddał już do użytku pokoje na 7 piętrach hotelu.


Zakres zmian obejmuje remont pokoi i korytarzy, polegający na usunięciu poprzedniej aranżacji i wykończeniu nowej przestrzeni, wraz z wymianą części instalacji. Na przełomie roku planowany jest remont części restauracyjnej.

Inwestycja w nowy design i podniesienie jakości przestrzeni dla gości idzie w ślad za poszerzaniem oferty hoteli 5-gwiazdkowych na warszawskim rynku. „W 2017 roku odnotowaliśmy duży wzrost zapytań w zakresie aranżacji wnętrz hotelowych. Wyraźnie widać, że branża nabiera rozpędu, rosną też wymogi co do jakości, skali i tempa prac. Tylko teraz ustalamy daty rozpoczęcia sześciu dużych realizacji, a kolejnych kilka jest w finalnej fazie negocjacji” – mówi Krzysztof Poznański, senior project manager Tétris dla realizacji HoReCa.

„Jestem dyrektorem technicznym w tym hotelu od 11 lat, ale to mój pierwszy remont na taką skalę. Projekt bardzo trudny, bo przeprowadzany przy działającym obiekcie” – mówi Tomasz Beliniak, dyrektor techniczny InterContinental Warszawa. Decyzja o rozpoczęciu renowacji oznacza, że każdy dzień wyłączenia części obiektu ze sprzedaży przyniesie wymierną stratę – równą dziennej wysokości opłat za wynajęcie pokoi. To sprawia, że harmonogramy poszczególnych robót są rozpisane z dokładnością co do godziny. W ciągu doby od momentu rozpoczęcia prac na danym piętrze muszą być zakończone wszystkie demontaże i rozpoczęte roboty wykończeniowe. Dzięki temu przebudowa całej kondygnacji obejmuje około 21 dni. To bardzo szybko.

Wyzwaniem w renowacji działających obiektów jest także to, że goście nie mogą zdawać sobie sprawy z faktu remontu. Uciążliwe hałasy i brud obniżyłyby atrakcyjność hotelu. Niesie to szereg problemów, szczególnie jeśli chodzi o wyciszenie odgłosów prac oraz niezauważalne oddzielenie części remontowanej od stref dostępnych dla klientów. Rozwiązaniem, które zastosowano w InterContnental Warszawa, jest wykorzystanie jednego piętra w charakterze „strefy buforowej”.

Dodatkowo, wejścia dla ekip remontowych oraz gości hotelu muszą być od siebie oddzielone, podobnie jak windy oraz ciągi komunikacyjne. „W budynkach wysokościowych najsłabszym ogniwem jest transport pionowy i idąca za tym logistyka dostarczania materiałów. Windy techniczne są zawsze mocno obłożone, a oczekiwanie na nie obniża efektywność prac. W wysokich budynkach pojawia się też problem z transportem mebli i innych elementów wyposażenia, które nie mieszczą się w klatkach schodowych. Ich gabaryty i techniczne możliwości transferu muszą zostać zweryfikowane przed decyzją o zakupie konkretnej części wykończenia.” – tłumaczy Krzysztof Poznański z Tétris.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *