Hotele Orbisu z niższą frekwencją, ale wyższą ceną za pokój

Przychody Grupy Orbis zmniejszyły się o 7,2% r/r do 391,7 mln zł w III kw. oraz o 1,8% r/r do 1 082 mln zł w I-III kw. 2018 r., podała spółka, prezentując wstępne dane.


Przychody w ujęciu like-for-like wzrosły o 0,4 proc. r/r do 389,1 mln zł w III kw. i o 3,2 proc. r/r do 1.079,4 mln zł w pierwszych trzech kwartałach roku.

Frekwencja spadła w III kw. o 3,5 pkt proc. do 80,8 proc., zaś średnia cena za pokój (ARR) netto zwiększyła się o 1 proc. r/r do 265,4 zł.

W okresie I-III kw. frekwencja spadła o 1 pkt proc. do 73,7 proc. a średnia cena za pokój wzrosła o 3,7 proc. do 260,4 zł.

Przychód na jeden dostępny pokój (RevPAR) spadł w III kw. br. o 3,1 proc. r/r do 214,6 zł, a w okresie I-III kw. wzrósł o 2,4 proc. do 192 zł.

Grupa Orbis jest największym operatorem hotelowym w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. W lutym 2018 roku sieć grupy składała się w sumie z 126 hoteli, dysponujących blisko 21 tys. pokoi. Większość z nich funkcjonuje w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 1997 r. Partnerem strategicznym Orbisu jest AccorHotels.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *