Trwa panel „Pokój przyszłości” podczas 6. Międzynarodowej Konferencji Hotel Trends Poland & CEE w Warszawie

Pokój przyszłości - jaka technologia może pomóc hotelarzom zdobyć przewagę nad konkurencją, to temat panelu, który trwa tera podczas  6. edycji Hotel Trends Poland & CEE w Warszawie. Prowadzi go Miłosz Stanisławski z Legends Hotels, general manager w Sant Garden Hotel.

O najnowszych technologiach, które można wdrożyć w branży hotelowej rozmawiają dziś z Miłoszem Stanisławskim Adrian Klamczyński, Technical Presales Manager, Samsung, Wojciech Łącz, dyrektor ds. IT i Usług Cyfrowych Europa Wschodnia, Orbis SA, Miguel Martins, dyrektor ds. rozwoju w Polsce, IHG, Janusz Mitulski, dyrektor ds. rozwoju sieci Marriott International na Europę Środkowo - Wschodnią i Małgorzata Morek, dyrektor ds. Rozwoju Polska i Europa Wschodnia, Hilton. Czołowe sieci hotelowe zamierzają w niedalekiej przyszłości wprowadzić na rynek pokoje, które będą dopasowywać się do oczekiwań gości poprzez kolorystykę, wystrój, ofertę telewizyjną itd. Co zrobić aby przejąć potencjalnego gościa hotelowego od momentu, kiedy ten tylko pomyśli gdzie chciałby jechać? Jak to robią duże sieci, a co mogą zrobić niezależne hotele? Czy to jest sposób na wygranie z apartamentami oraz Airbnb? - Gdy zaczynamy mówić o technologii pojawia się pytanie, czy nadal będzie ten czynnik ludzki, czy będzie on zanikał - zwrócił uwagę Miquel Martins. - Niedawno byłem w pokoju w którym można i-padem ustawiać temperaturę i sterować światłem, i nagle, nie wiadomo czemu, o 3 nad ranem zapaliły się wszystkie światła. - To kwestia czasu, kiedy pewne procesy będą działy sie w hotelach automatycznie - zauważa Janusz Mitulski - Personalizacja i automatyzacja w hotelach, w obszarach, których est to możliwe, spowoduje, że życie będzie dużo prostsze. Aplikacje mobilne spowodują duży przeskok, jeśli chodzi o te dziedziny. - Pamiętajmy, że wciąż będziemy mieli gości, którzy niechętnie będą podchodzili do nowych technologii i o tym nie możemy zapominać -Wojciech Łącz.

- Innowacyjność mamy w swoim DNA, bo to Hilton wprowadza jako pierwszy najnowsze technologie- Małogorzata Morek. - Tworzymy jako pierwsi również markę Motto by Hilton, dla współczesnego luksusowego gościa podróżujący. Pierwszy tego typu hotel powstanie w 2020 r. w okolicach Londynu. Będą niewielkie pokoje - ok 16 m. kw., ale będzie to zrekompensowane przestrzeniami publicznymi tzw. haabami. Łóżka będą w różnych konfiguracjach, piętrowych czy meblościanek, które da się składać. Będzie też możliwość przejścia z pokoju do pokoju, gdy otworzy się drzwi pomiędzy nimi. Motto by Hilton jest livestylową marką hotelową. - Obecnie ludzie bardzo chętnie usiądą tak, jak tu siedzimy, ale też na przykład na schodach - zwróćmy uwagę na to, jak bardzo ulegają zmianie powierzchnie biurowe, ludzie tam idą zupełnie z innym nastawieniem na słuchanie. Ludzie nie muszą pracować w przestrzeni, która jest formalnie podzielona - zauważa Miquel Martins. - Oczywiście zawsze są potrzebne takie sale konferencyjne, jak te, ale ludzie szukają już czegoś nowego. Adrian Klamczyński z firmy Samsung opowiada o tym, jaki będzie hotel niedalekiej przyszłości i w którym kierunku branża ta zmierza, chcąc jak najbardziej ułatwić gościom życie.

- Personalizacja, czyli szycie na miarę konkretnego gościa, do jego preferencji, przyzwyczajeń i oczekiwań - nad tym pracuje sieć Hilton - mówi Małgorzata Morek. - Pierwszy conetet room pojawi się w Londynie w 2020 roku

 


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *