Turyści cenni jak węgiel

W ciągu dwóch tygodni Jastrzębska Spółka Węglowa zdecyduje o losie swoich kilku dużych ośrodków wypoczynkowych, w których wakacje spędzali górnicy. Rozwiązania są dwa -sprzedaż albo inwestowanie w turystykę, która też może być całkiem dochodowa. W miniony wtorek JSW po raz drugi nie udało się sprzedać swojego luksusowego hotelu nad morzem. Do prze­targu na Antracyt stojący w Gdyni nikt się nie zgłosił. Tymczasem drugi górniczy gi­gant w naszym regionie - Kom­pania Węglowa - udowadnia, że sprzedawanie górniczych ośrodków wczasowych to błąd, bo w dzisiejszych czasach można na nich zarabiać równie dobrze, jak na sprzedaży wę­gla. KW, dzięki ośrodkom wypo­czynkowym rozlokowanym w największych polskich ku­rortach, zarabia olbrzymie pie­niądze na turystyce. Robi to za pośrednictwem swojej spółki-córki: Nadwiślańskiej Agencji Turystycznej, która zajmuje się obecnie 28 ośrod­kami wypoczynkowymi. Ma ponad 3 tysiące miejsc nocle­gowych od Bałtyku po góry. - Dziwnówek, Kołobrzeg, Jastarnia, Krynica Zdrój, Karpacz, Wisła. Do tego ośrodki narciarskie - wyli­cza Piotr Wilchelm, prezes NAT -W sezonie mamy pełne obłożenie, nasze ośrodki odwiedza 40-50 tysięcy gości rocznie. W zeszłym roku firma przyniosła ponad milion zł zy­sku. - Z ośrodków korzysta mnóstwo naszych pracowni­ków, dzieci jeżdżą tam na kolo­nie. Sam tam wypoczywałem. Są bardzo przyzwoite, świetna kuchnia - chwali Zbigniew Madej, rzecznik Kompanii.

Źródło: POLSKA - DZIENNIK ZACHODNI (2008-08-29) str.: 10

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *