Kosmetyki hotelowe a ekologia

Od kilku lat obserwujemy nasilenie się działań proekologicznych właściwie we wszystkich dziedzinach życia. Anomalie pogodowe powodowane efektem cieplarnianym dotykają już większość mieszkańców naszego globu, aktywizując społeczeństwa do podjęcia działań chroniących środowisko. Ta tendencja objęła również łazienki hotelowe, a w nich m.in. kosmetyki hotelowe oraz drobną galanterię typu czepki, igielniki, grzebienie, czyściki do butów. W przypadku kosmetyków mamy tu do rozwiązania dwa aspekty – ich opakowanie i sam kosmetyk. Znacząca większość kosmetyków w płynie jest dostarczana gościom w postaci jednorazowych buteleczek lub tubek wykonanych z plastików, które u ekologów znalazły się w ostatnich czasach na cenzurowanym. XX wiek, zwany epoką tworzyw sztucznych, spowodował tak gigantyczne ich zastosowanie, że w praktyce nie potrafimy się bez nich obejść. Co zatem można zrobić w hotelowej łazience, która bez kosmetyków nie może funkcjonować? Opakowanie ma znaczen ie Opakowania szklane nie mają tu racji bytu ze względu na bezpieczeństwo gościa. Pozostają zatem dwa rozwiązania: zastosowanie większych opakowań jednostkowych (np. z 20 ml na 300 ml), co ograniczy ilość zużytego tworzywa, lub wybór opakowań o zwiększonej biodegradalności. Pierwsze rozwiązanie polega na montażu uchwytów ściennych, w których umieszcz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *