Szkolenia, coaching i mentoring w hotelowym SPA

Szkolenia mają przekazać wiedzę i ustalić standardy pracy, podnieść kwalifikacje zawodowe. Coaching to już inna technika doskonalenia, która wymaga indywidualnej pracy. Mentoring to codzienność w pracy nie tylko menedżera SPA. Każda metoda doskonalenia jest potrzebna, aby personel mógł oferować jak najlepsze usługi. Bez względu na metodę, najważniejszy jest efekt końcowy – perfekcyjna usługa.

Doskonalenie pracowników hotelowego SPA jest koniecznością. Mamy bowiem do czynienia z gośćmi z bardzo różnymi oczekiwaniami w stosunku do oferowanych usług. Z drugiej strony mamy młode zespoły terapeutów, którzy nie wiedzą, jak w trudnych sytuacjach postępować, na co zwracać uwagę podczas obsługi gościa, co jest ważne, a co nie. Kluczem jest, aby szkolenia, coaching czy mentoring były prowadzone dobrze i przyniosły oczekiwane rezultaty. Form doskonalenia pracowników hotelowych SPA jest sporo. Szkolenia najczęściej robione są w grupach i biorą w nich udział wszyscy. Coaching to indywidualna praca, w systemie jeden na jeden, tak jak mentoring. Każda z metod jest potrzebna i ma wpływ na rozwój pracowników. W efekcie mają polepszyć jakość wykonywanych usług i przełożyć się na sukces. Konkurencja wymusza na hotelarzach inwestowanie w rozwój pracowników. Ważnym elementem ich doskonalenia jest znalezienie profesjonalnego partnera, który z tego zadania wywiąże się perfekcyjnie, a hotelowe SPA osiągnie sukces, nie tylko finansowy, ale także w postaci zachwyconych gości, którzy będą zawsze do nas wracać. Jaką formę doskonalenia pracowników wybrać?

Szkolenia z zabiegów

Zacznijmy od szkoleń, jakie powinny być przeprowadzone przed otwarciem hotelowego SPA. BHP, szkolenia stanowiskowe i oczywiście te z marek kosmetycznych – to podstawa. Jeśli personel nie będzie znał i lubił danej marki, to nie będzie jej zabiegów sprzedawał. Zrobi natomiast wszystko, aby polecać tę firmę kosmetyczną, co do której jest przekonany, czyli zna dobrze schematy zabiegów oraz składniki aktywne i potrafi dobrze wykonać masaż firmowy, a tego właśnie powinni nauczyć ich trenerzy marek kosmetycznych. Partner kosmetyczny zawsze na początku współpracy szkoli pracowników SPA ze swojej oferty zabiegowej. Najczęściej składają się na to dwa etapy: jeden to teoria, a drugi – ćwiczenia praktyczne. Pierwsza część z reguły jest krótsza, druga, ważniejsza, jest bardziej rozbudowana. To w części praktycznej pracownicy SPA uczą się poprawnego wykonywania zabiegów, mieszania składników oraz specjalistycznych technik masażu. Mają wówczas okazję doświadczyć zabiegów, a jednocześnie uczą się poprawności ich wykonania. To ważny moment, w którym albo marka osiąga sukces, albo też, jak to czasami bywa, skazuje się na porażkę. Wbrew powszechnej opinii to nie jakość marki kosmetycznej determinuje sukces w branży SPA & wellness, ale w pełni zaangażowany i znający się na swoim fachu szkoleniowiec, który zaraża pasją i miłością do produktów firmy kosmetycznej. Doskonale zna on zabiegi, wie, jakie są ich składy, potrafi zaprezentować różne metody pracy z kosmetykami i przekonać personel do zasadności wyboru tej a nie innej marki kosmetycznej. Czy zatem zawsze można liczyć na to, że dostaniemy profesjonalnego szkoleniowca? Bywa z tym różnie. Nie raz słyszy się, że trener marki kosmetycznej nie zna produktów do zabiegów lub też nie zna odpowiedzi na pytania, jakie stawiają terapeuci. To sprawia, że marka zaprzepaszcza możliwość osiągnięcia sukcesu, którym jest duża sprzedaż do hotelowego SPA. Personel już na starcie weryfikuje firmę, z którą ma współpracować, a przedstawicielem marki kosmetycznej jest właśnie osoba szk [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Anita Bajdalska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *