Profitroom pozyskuje inwestora na dalszą ekspansję

Giełdowa grupa technologiczna R22 podpisała przedwstępną umowę zakupu akcji Profitroom. Wartość inwestycji, w ramach której R22 nabędzie 33,3 proc. akcji Profitroom to 30 mln zł. Grupa posiada opcję zakupu kolejnych akcji Profitroom, dzięki którym w 2024 r. może zostać większościowym akcjonariuszem spółki.

Profitroom działa od 10 lat i założony został przez obecnych głównych managerów firmy. W ciągu ostatnich trzech lat firma wzrosła ponad trzykrotnie, osiągając w 2019 r. ponad 28 mln zł przychodów. Spółka jest liderem polskiego rynku, z jej oprogramowania korzysta ponad połowa hoteli w kraju, w tym 90 proc. niesieciowych hoteli 4-gwiazdkowych, które stanowią główną grupę docelową Profitroom. Łącznie z oprogramowania poznańskiej spółki korzysta ponad 2 tys. klientów – głównie w Polsce, jednak spółka ma również wielu klientów z Europy Zachodniej oraz pojedynczych z Azji, Afryki oraz Ameryki Południowej.

Inwestycja R22 ma pomóc Profitroom w kontynuacji dynamicznego wzrostu, w szczególności poprzez międzynarodową ekspansję. Już teraz około 10 proc. klientów stanowią zagraniczne hotele, przede wszystkim niemieckie. Jednym z najbliższych planów spółki jest uruchomienie biura w Berlinie. Obecnie zespół Profitroom to ponad 180 osób.

R22 ma 20 stycznia kupić 3,36 mln akcji Profitroom oraz dodatkowo objąć 840 tys. akcji, stanowiących łącznie 29,4 proc. kapitału zakładowego Profitroom za łączną cenę 25 mln zł. 16 czerwca giełdowa spółka ma objąć za 5 mln zł dalsze 840 tys. akcji. Umowa przewiduje również podpisanie tzw. umowy akcjonariuszy Profitroom. Zgodnie z nią, w okresie przypadającym po zatwierdzeniu przez walne zgromadzenie Profitroom sprawozdania za rok 2023, R22 przysługiwać będzie opcja zakupu od akcjonariuszy Profitroom akcji, pozwalających na osiągnięcie przez spółkę pakietu większościowego.

– Jesteśmy podekscytowani inwestycją w tak dynamicznie rozwijającą się, a jednocześnie rentowną firmę, która udowodniła już funkcjonalność swojego produktu zdobywając zaufanie branży hotelarskiej w całej Europie oraz pozycję niekwestionowanego lidera polskiego rynku. Profitroom stworzył wyjątkowe narzędzie, które jest niezbędne w pracy każdego hotelu i jest gotowy do międzynarodowego skalowania– komentuje Jakub Dwernicki, prezes R22.

Profitroom oferuje szereg aplikacji, które usprawniają najważniejsze procesy w branży hotelarskiej. Podstawowym produktem spółki jest rozwiązanie do zarządzania rezerwacją noclegów na stronie internetowej danego obiektu, jednak równie ważne są narzędzia umożliwiające zarządzanie innymi kanałami sprzedaży, automatyzacja procesów ofertowania i obsługi płatności, tworzenie stron internetowych czy usługi marketingowe.

Nasz produkt bardzo dobrze wpisuje się w trendy rynkowe – automatyzacji procesów oraz uniezależnienia się hoteli od pośredników. Korzystając z naszych rozwiązań hotele zyskują również większą efektywność i obniżają koszty związane z obsługą rezerwacji. Wszystko to sprawia, że dzięki nam po prostu więcej zarabiają na swoich usługach. Pozyskanie dużego technologicznego partnera to bardzo ważny krok w historii Profitroom. Współpraca z R22 będzie ważnym wsparciem naszego międzynarodowego rozwoju. Liczymy na wsparcie w zakresie skalowania biznesu oraz dostępu do technologii. Już teraz korzystamy z rozwiązań User.com, zawarcie umowy otwiera nam przestrzeń do zyskania nowych kompetencji oraz know-how komentuje Krzysztof Grzęda, prezes Profitroom.

R22 to grupa technologiczna oferująca kompleksowe usługi wspierające firmy w obecności w internecie, automatyzacji procesów biznesowych, w szczególności komunikacji, marketingu i sprzedaży. Z usług Grupy korzystają zarówno małe i średnie firmy, jak i duże przedsiębiorstwa. Portfolio Grupy obejmuje przede wszystkim usługi hostingowe i sprzedaż domen, certyfikatów SSL i sklepów internetowych, usługi wielokanałowej komunikacji SMS, mobile i e-mail, marketing automation oraz usługi telekomunikacyjne. Dzięki inwestycji w Profitroom portfolio usług rozszerzyło się o oprogramowanie dla branży hotelarskiej. Grupa koncentruje się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service), prowadząc działalność w ramach całego łańcucha wartości – od tworzenia własnych rozwiązań, przez ich utrzymanie od strony technologicznej, po kompleksową sprzedaż i obsługę klienta.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *