Doradzać każdy może? Zarządzanie hotelem

Autor: Jacek Piasta
Czy hotele, pensjonaty, motele, mające określony staż na rynku, własne doświadczenia, indywidualną specyfikę - mogą liczyć na pomoc w dalszym poprawianiu efektywności, optymalizacji procesów „produkcji", czy podniesieniu efektywności pracy i obniżeniu jej kosztów?

Wjaki sposób zbadać wewnętrzną efektywność? Skąd mieć pewność, że obiekt funkcjonuje tak, jak powinien? Kto może pomóc? Gdzie szukać pomocy, jakiej i czy w ogóle warto? Główne źródła pomocy możemy wyodrębnić trzy: pomoc koleżeńska, wyspecjalizowane firmy konsultingowe i doradcy z branży.

Rozwiązanie I - pomoc koleżeńska

Niegdyś potężne narzędzie, w dzisiejszych czasach coraz rzadziej stosowane. Jak działało? Bardzo prosto. Wybierał się dyrektor (menadżer) hotelu do znajomego dyrektora hotelu i tam spędzał kilka dni. Obserwował: co, jak funkcjonuje, porozmawiał z kierownikami, z dyrektorem. Popytał księgową, zajrzał do magazynów, na rampę, do mroźni. Popatrzył w receptury, grafik pracy recepcji; poznał praktyczne zakresy obowiązków pracowników administracji, jak pracuje biuro handlowe.

Nie dość, że wzbogacił się o cenną wiedzę, odkrył kilka procedur, znalazł rozwiązanie jednego czy kilku swoich problemów, to jeszcze pomógł koledze, na pewne rzeczy zwrócił uwagę, coś uwidocznił, coś odkrył, podzielił się swoją wiedzą. Obaj dyrektorzy mieli z tego korzyść. A po jakimś czasie to gość stał się gospodarzem, gdy z roboczą rewizytą przyjechał do niego kolega. To naprawdę działa. Każda podróż, każde spotkanie w innym hotelu — to kopalnia spostrzeżeń, impulsów do przemyśleń, czasami gotowych recept na bolączki czy zda się nierozwiązywalne problemy. Podobne korzyści daje przynależność do wiodących programów marketingowych np. Polish Prestige Hotels.

Badania wpływu na wyniki również innych niż frekwencja parametrów, np. średniej ceny. Jest to szczególnie istotne w warunkach rosnącej konkurencji i mniejszych możliwości zwiększania cen. Zmiany średniej ceny pociągają za sob [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *