Zadbaj o swój wizerunek. Public relations hotelu – cz. I

Arnold PabianAutor jest profesorem, kierownikiem Katedry Podstaw Marketingu Politechniki Częstochowskiej. Wykłada również w Wyższej Szkole Hotelarstwa i Turystyki w CzęstochowiePoprzez komunikaty skierowane na zewnątrz hotel stara się przekonać społeczeństwo, że jest biznesem, któremu warto zaufać. obry wizerunek oznacza uznanie społeczne wyrażające się w postrzeganiu danej organizacji jako solidnej, odpowiedzialnej, uczciwej, wrażliwej na problemy regionu. Tworzenie […]

Czytaj dalej


W życiu trzeba mieć szczęście. Finansowanie inwestycji w hotelarstwie – cz. VI

Jerzy MiklewskiAutor jest doświadczonym dyrektorem hoteli. Obecnie wiceprezes zarządu spółki INVEST0N będącej właścicielem sieci hoteli IdeałCzęsto powtarzam maksymę, że żeby mieć w życiu powodzenie, należy albo mieć szczęście albo dobrze się urodzić. Spełnienie obu tych warunków zdarza się z rzadka. Wystarczy na szczęście spełnienie się tego pierwszego. Maksyma ta dotyczy, moim zdaniem, nie tylko ludzi, […]

Czytaj dalej


Zmiany wyników hotelu w zależności od zmiany parametrów. Jak analizować wyniki operacyjne hotelu? – rachunkowość zarządcza, cz. XIII

Marta KuniszykAutorka, doktor nauk ekonomicznych, jest dyrektorem Działu Rozwoju w biurze zarządu Orbis SA, przewodniczącą Rady Nadzorczej Wioski Turystycznej Wilkasy I członkiem Rady Nadzorczej spółki Hekon – Hotele Ekonomiczne SA. Wykłada rachunkowość zarządcza w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.Analiza wrażliwości stwarza nam możliwość poznania wyników naszej działalności w zależności od poziomu przyjętych zmiennych. Budując szereg […]

Czytaj dalej


Gesty gościnności. Usługi concierge w hotelu

Sylwia BortniakAutorka, z wykształcenia socjolog, jest trenerem i dyrektorem zarządzającym w spółce Consierge Polska, która realizuje program szkoleniowy poświęcony consierge w oparciu o literaturę światowych standardów Gość pojawiający się w recepcji dobrego hotelu spotka się z szacunkiem, życzliwością i uprzejmością ze strony obsługi. Zauważy też podobny stosunek pracowników do innych klientów, w tym do organizatorów […]

Czytaj dalej


Wina z Abruzzo

Cagiolo Montepulciano DOCWłochy, region Abruzzo Rocznik 1999 Wino stworzone w 100 procentach ze szczepu Montepulciano.Leżakowane 18 miesięcy w beczce dębowej oraz sześć miesięcy w butelce.Cagiolo ma głęboko rubinowy kolor z delikatnym fioletowym odcieniem, jest to wino wytrawne o zdecydowanie winnym aromacie oraz owocowym smaku.Charakteryzuje się wyważt inym poziomej 11 tanin, zapachem korzennych przypraw i wanilii. […]

Czytaj dalej


18 lat z gwiazdką Michelin

Udział w konkursie „Bocuse d’Or” dla kucharzy to zdarzenie porównywalne z udziałem w mistrzostwach świata. Do dzisiaj jestem jedyną kobietą, która wygrała ten najwyżej ceniony w świecie konkurs sztuki kucharskiej – mówi w rozmowie z „Hotelarzem” Lea Linster, właścicielka restauracji we Frisange w księstwie Luksemburg Prowadzi Pani znaną restaurację „Lea Linster” zlokalizowaną niedaleko stolicy Luksemburga. […]

Czytaj dalej


Housekeeping Managmenet

Książka napisana w bezpośredni sposób, przystępnym stylem. Ujawnia wszelkie aspekty hotelowego housekeepingu – nie wyłączając takich zagadnień, jak: struktura tego działu w hotelu, planowanie, zatrudnianie, i zarządzanie pracownikami, zapasy i wyposażenie pracowników, dostawy dla tego działu, pralnia, sprzątanie i czyszczenie, codzienne administrowanie. Przykładowe rozdziały książki to: • Organizacja działu housekeepingu • Planowanie strukturalne • Zatrudnianie […]

Czytaj dalej


The Hospitality Supervisor’s Survival Kit

„Survival kit”, czyli „podręcznik przetrwania” w biznesie hotelarskim zawiera narzędzia potrzebne do rozwoju zdolności w zakresie relacji społecznych, stosunków w pracy, zarządzania personelem, obsługi gości. Autorzy – w sposób bardzo przejrzysty – formułują zasady , praktyczne sugestie dla menedżerów i dyrektorów hoteli odnośnie rozwiązywania konfliktów, prowadzenia spotkań, oceny dokonań podwładnych, narzucania dyscypliny. The Hospitality Supervisor’s […]

Czytaj dalej


Profitable Menu Planning

Książka sprzedawana z CD-romem. Dokładnie prezentuje zagadnienie planowania menu – poprzez zadanie sobie właściwych pytań i próbę znalezienia odpowiedzi na nie. Jakie to pytania? Oto kilka z nich: • Kim jest twój klient • Jak marketingować menu do naszego klienta • Ograniczanie kosztów • Ustalanie cen sprzedaży dań • Analiza menu pod kątem potrzeb gości […]

Czytaj dalej


Boutique Hotel Gródek

Hotel Gródek jest trzecim hotelem sieci Donimirski Boutiąue Hotels. Podobnie jak dwa pozostałe powstał na bazie zabytkowego budynku. Ulica Na Gródku znajdująca się na krakowskim Starym Mieście jest szczególnie dogodna dla zlokalizowania tu hotelu – nie jest to bowiem typowa ulica, a jedynie zaułek dojazdowy do położonego nieopodal średniowiecznego klasztoru Dominika-nek. Kamienica, w której obecnie […]

Czytaj dalej