Wpływ wzornictwa na odbiór hotelu

W projektowaniu hoteli istotna jest dbałość o każdy szczegół. To, jakich użyjemy kolorów, na jakie dodatki się zdecydujemy, czy pokryjemy ściany elegancką tapetą czy też betonem – wszystko ma wpływ na wizerunek, który zdecyduje o tym, czy goście kiedyś wrócą.



Poza obsługą, decydujący dla oceny danego hotelu jest przede wszystkim design. Dobór kolorów, wyposażenie, układ pomieszczeń, detale – wszystko ma znaczenie. A obecnie, gdy branża hotelarska coraz prężniej się rozwija, spełnienie podstawowych oczekiwań nie wystarcza. Goście oczekują wartości dodanej, czegoś, co sprawi, że pobyt stanie się wyjątkowym doświadczeniem.

Funkcja w balansie z estetyką

Największym wyzwaniem podczas projektowania jest połączenie wygody z estetyką, aby zachować balans między funkcją a designem. Projekt nie może być oderwany od potrzeb gości. Należy pamiętać o potrzebach osób z niepełnosprawnością, o rodzinach z dziećmi, miejscach, gdzie mamy będą mogły spokojnie przewinąć czy nakarmić dzieci etc. Bardzo ważna jest tutaj empatia. Pomyślmy o tym, czego sami oczekujemy, odwiedzając hotele, czego najbardziej potrzeba nam po męczącej podróży lub trudnym biznesowym spotkaniu. To najprostszy sposób na to, by odpowiedzieć na potrzeby gości. Dlatego zanim zaczniemy projektowanie, musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, dla kogo będzie to hotel. Często dyskutuje się na temat standaryzacji i hotelowych gwiazdek, jednak wciąż nie ma międzynarodowego dokumentu, który systematyzowałby tę kwestię. Nie ma więc gwarancji, że hotele oznaczone np. czterema gwiazdkami będą oferowały ten sam standard. Co ciekawe, w niektórych państwach, szczególnie w Skandynawii, odchodzi się od tej klasyfikacji. Zarówno klienci luksusowych hoteli, jak i budżetowych są coraz bardziej świadomi, a co za tym idzie – wymagający. W wysokobudżetowych realizacjach dbamy o szczegóły i stawiamy na materiały najlepszej jakości. Możemy sobie pozwolić na najbardziej cenione marki, ekskluzywne oświetlenie itp. W realizacjach, w których bu [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Magdalena Federowicz-Boule

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *