Polskie hotele walczą o przetrwanie – #ocalmypolskąturystykę

W wyniku pandemii koronawirusa branża hotelarska została pozbawiona przychodów. Wśród hotelarzy panuje przekonanie, że zaproponowana przez rząd tarcza antykryzysowa nie jest wystarczająca, więc hotelarze podejmują wysiłki na rzecz przekonania Polaków do zaplanowania urlopu w Polsce.

Dlatego też 3 kwietnia o godzinie 10:00 duża liczba obiektów hotelowych udostępniła w swoich mediach społecznościowych 4-minutowy film prezentujący ujęcia z polskich hoteli oraz krajobrazy z przeróżnych regionów kraju. Film jest częścią wcześniej rozpoczętej powstałej z inicjatywy Pawła Polki akcji, prowadzonej na kanale YouTube hotelchannel pod nazwą i hashtagiem Ocalmy Polską Turystykę (#ocalmypolskąturystykę) obejmującej różne działania w mediach społecznościowych. Branża hotelowa chce w ten sposób pokazać jedność i chęć wspólnego działania na rzecz promowania turystyki wewnątrzkrajowej.
Do udostępnienia filmu przez hotelarzy zachęca m.in. Kamil Maroszek, dyrektor niewielkiego Hotelu Pod Jedlami w Wiśle, który mówi: „Pomimo spadku przychodów właściwie do zera nie załamujemy rąk - musimy i chcemy działać. Choć w społeczeństwie panuje stereotyp >polskiego, drogiego hotelu< chcemy pokazać, że wakacje w Polsce można spędzić w niesamowity sposób w rozsądnych cenach. Oczywiście są hotele, które proponują bardzo wysoką jakość za wysoką cenę – każdy turysta może jednak wybrać obiekt, który będzie odpowiadał jego oczekiwaniom i zasobom finansowym”.

Z kolei Ewa Słodczyk, zastępca dyrektora Hotelu Centuria Wellness&SPA na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej twierdzi, że „zachęcanie Polaków do wypoczynku w Polsce poprzez pokazywanie im obrazem jak piękny mamy kraj i jakie są możliwości wypoczynku  ma głęboki sens – wiele osób nawet się nad tym nie zastanawia i szuka ofert zagranicznych, z góry zakładając że gdzie indziej jest lepiej i taniej. Chcemy podpowiedzieć rodakom opcję spędzenia wczasów w Polsce”.

„Akcje tego typu pokazują jak piękna jest Polska i z całą pewnością pomogą odbudować turystykę, która w wyniku pandemii w ciągu kilku dni praktycznie… przestała istnieć” – to z kolei głos z Krakowa, którym dzieli się Anna Gasińska, dyrektor hotelu Wawel Queen w stolicy Małopolski. Hotelarze zapewniają, że odbędą się kolejne akcje, prowadzone zarówno przez hotele indywidualnie, jak i przez instytucje i organizacje branżowe.

Zaplanowanie wypoczynku w Polsce ma wielowymiarowe atuty – nie tylko wydaje się być opcją znacznie bezpieczniejszą niż wyjazd zagraniczny, ale także pozwala odkryć nieznane, a warte odwiedzenia atrakcje naszego kraju. Co więcej – opcja ta mocno wesprze polską gospodarkę po kryzysie, bowiem zdecydowana większość właścicieli obiektów hotelowych posiada wyłącznie polski kapitał.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *