COFFEE BREAK – ciacho z piachem by MAT 2B or B2B (Shakespeare na miarę naszych czasów)!

Prześcigaliśmy się w budowie hoteli, trzymając się z dala od zasady „niech szewc buty szyje”. Za hotele zabierali się producenci mięsa, konserw, zdrowej i mniej zdrowej żywności, ba, nawet leków, no i inni nader mało branżowi inwestorzy.



PPrzekonali banki – włącznie z tymi, których prezesi głosili, że na hotelu zarabia dopiero czwarty właściciel – że tu będzie San Francisco i San Escobar razem wzięte. Wizjonerzy planowali inwestycje-miasta z hotelami, kasynami, apartamentami za miliard zielonych arabskich. Uśmiechnięci konsultanci pisali wspaniale biznesplany, gdzie średnia wirtualna cena była wyższa od iglicy Pałacu Kultury i Varso.

A specjaliści w bankach, którzy hotele znają głównie z podróży służbowych, wierzyli na słowo, podparte hurraoptymistycznymi tabelkami, gdzie RevPAR przyrastał jak mazowieckie kanie, i wykresami jak z TVP. Tania siła robocza z bliższego lub dalszego wschodu zapewniała niskie koszty i oczywiście żaden kryzys nie mógł się zdarzyć. Jedynie 20 proc. wkładu własnego, jakaś tam gwarancja i wymarzony hotel już uśmiechał się z planów, a architekci wnętrz przytakiwali wymarzonej idei dużego żyrandola nad rzymskim basenem, orientalnym SPA lub przynajmniej centrum konferencyjnym na 3 tys. pax, byle była winda na samochód dostawczy, aby logistycznie ogarnąć niekończące się konferencje, konwencje i inne złote strza [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *