Kalendarz Lavazzy 2021: The New Humanity.

Oficjalna premiera projektu artystycznego stawiającego w centrum człowieka, stworzonego przez kolektyw artystów poszukujących nowej definicji ludzkości

Warszawa, 17 listopada, 2020 – 12 listopada o godzinie 18:00 na stronie calendar.lavazza.com, swoją oficjalną premierę miał Kalendarz Lavazza na 2021 rok. Podczas wydarzenia w całości poświęconego odkrywaniu „nowego oblicza człowieczeństwa” i kluczowych wartości został on, słowami jego bohaterów, przedstawiony szerokiej publiczności.
Narratorem tej podróży był aktor Pierfrancesco Favino, któremu towarzyszyła muzyka Brunoriego Sasa, jednego 
z najbardziej znanych piosenkarzy i autorów tekstów na włoskiej scenie muzycznej. W czasie wydarzenia wystąpili również Patti Smith, Kiera Chaplin, Alessandro Baricco, Francesca Lavazza, Michele Mariani, Stella Jean, Carlo Ratti, Inger Ashing oraz 13 światowej sławy fotografów zaangażowanych w projekt.
Pełne nagranie z premiery oraz materiały dotyczące Kalendarza dostępne są na calendar.lavazza.com.

Kalendarz Lavazza 2021
W czasach ciągle zmieniających się zasad życia społecznego, w których konieczne stają się bariery i dystans między jednostkami, społecznościami i narodami, Lavazza stara się budować mosty między ludźmi, zbliżając ich do siebie poprzez uniwersalny język sztuki. Jej celem jest ukazanie niezwykłej odporności ludzi i wzbudzenie uczucia nadziei, które pozwolą na stworzenie „New Humanity” – nowej definicji człowieczeństwa. Marka chce dać impuls do obudzenia 
w sobie indywidualnej wrażliwości w nadziei, że w tym długim i trudnym okresie możemy zobaczyć odrodzenie społeczeństwa ceniącego solidarność, integrację, tolerancję i zrównoważony rozwój - wartości, które kierują również działalnością Grupy Lavazza.
Takie jest tło dla projektu artystycznego Lavazzy „The New Humanity 2021”, stworzonego i rozwijanego pod kreatywnym kierownictwem agencji reklamowej Armando Testa. Kampania stawia jednostkę w centrum uwagi, oferując zbiór oryginalnych zamysłów artystycznych wybitnych przedstawicieli świata fotografii, ale także muzyki, poezji, designu, architektury i aktywizmu społecznego.
W kalendarzu The New Humanity 2021 13 mistrzów fotografii przedstawia nową wizję ludzkości, która odzwierciedla ich osobiste punkty widzenia i style. Są to David LaChapelle, Simone Bramante, Martin Schoeller, Ami Vitale, Christy Lee Rogers, Steve McCurry, Joey L., Carolyn Drake, Denis Rouvre, Eugenio Recuenco, Charlie Davoli, Martha Cooper oraz TOILETPAPER.
Inicjatywę New Humanity 2021 wspiera również sześciu ambasadorów z obszaru kultury wezwanych do zgłębienia 
i wzmocnienia wielorakich znaczeń New Humanity oraz pobudzenia jeszcze głębszej refleksji nad procesem ponownego otwarcia, wychodząc z własnego doświadczenia i wrażliwości. Są to architekt Carlo Ratti, projektantka Stella Jean, pisarz Alessandro Baricco, aktorka Kiera Chaplin, autorka tekstów i piosenkarka Patti Smith oraz dyrektor generalny Save the Children International – Inger Ashing. Działają w światach równoległych do fotografii, które wzbogacają interpretacje koncepcji „New Humanity” przy użyciu różnych języków i form wyrazu: projekt, myśl pisana, utwór muzyczny, projekt architektoniczny.
„Dla Lavazzy The New Humanity 2021 to nie tylko nowy kierunek narracji, ale także awangarda artystyczna, dla której chcieliśmy wokół nas skupić ludzi z uniwersum Lavazzy i nie tylko” - mówi członek zarządu Grupy Lavazza Francesca Lavazza. „W efekcie opracowaliśmy wzniosłe dzieło na bazie obrazów i myśli, stworzone przez niewidzialną sieć talentów, które są bardzo zróżnicowane, ale zjednoczone w używaniu ich wrażliwości i umiejętności jako ambasadorzy, którzy mogą skłonić nas do myślenia o uniwersalnych wartościach, które są prawdziwą esencją Istot Ludzkich ”.
Trzynastu fotografów i sześciu ambasadorów to artyści i intelektualiści zaangażowani przez Lavazzę w awangardowy ruch kulturalny, którego zbiorowa siła jest inspirowana koncepcją The New Humanity: każdy z nas może identyfikować się z jedną lub kilkoma z tych prac, pamiętając jak wszyscy jesteśmy połączeni i jak musimy teraz starać się pozostać zjednoczeni, by narodzić się na nowo.
„Aby wyobrazić sobie nową ludzkość, potrzebowaliśmy wielu świadectw, tak różnorodnych, jak to tylko możliwe. Dlatego w Kalendarzu zebraliśmy wizerunek, głosy i przemyślenia fotografów, pisarzy, aktorów i muzyków. Jest to grupowy „fresk”, który pozwolił nam zrozumieć, jak głęboka może być ta koncepcja”- mówi dyrektor kreatywny Armando Testa, Michele Mariani.
W ramach kampanii „The New Humanity 2021”, wymyślonej i opracowanej w trakcie wiosennego lockdownu, tegoroczna edycja Kalendarza, od 12 do 26 listopada 2020 r., po raz pierwszy dostępna jest dla publiczności na całym świecie w limitowanej edycji (1000 sztuk) za pośrednictwem aukcji internetowej na stronie auction.lavazza.com.

POZOSTAŁE INICJATYWY W RAMACH KAMPANII NEW HUMANITY
Koncepcja „New Humanity” została zapoczątkowana w trakcie wiosennego lockdownu r., kiedy Lavazza zdecydowała się zająć stanowisko i wykorzystać swoje zasoby komunikacyjne, aby opowiedzieć się za uniwersalnymi wartościami, które są niezbędne do odrodzenia się ludzkości w globalnym scenariuszu poważnych przeciwności. W międzyczasie, The New Humanity inspiruje i kształtuje projekty komunikacyjne Lavazzy w spójną, zintegrowaną i sięgającą poza granice kraju całość - narrację, która przekształciła Kalendarz 2021 w multidyscyplinarny projekt artystyczny skupiający artystów z różnych środowisk.
W maju 2020 r. Ruszyła międzynarodowa kampania telewizyjna „Good Morning Humanity”, w której Spółka używa słów wypowiedzianych przez Charliego Chaplina na końcu jego „Wielkiego Dyktatora”, aby pozdrowić odkrytą na nowo ludzkość i wezwać do przebudzenia indywidualnej wrażliwości.
W październiku w Turynie koncepcja The New Humanity pojawiła się w Beyond Walls, projekcie francusko-szwajcarskiego artysty Saypiego, który Lavazza wspierała we współpracy z gminą Turyn i Musei Reali Torino: wizja artystyczna przedstawiała trzymające się dwie ręce, zachęcające do zbiorowy wysiłek, aby poczuć się częścią jednego ekosystemu w „największym ludzkim łańcuchu w historii”. Instalacja w Turynie to siódmy etapem podróży projektu Beyond Walls, który był przedstawiany już między innymi na Wieży Eiffla w Paryżu czy na Murze Berlińskim.

Kalendarz Lavazzy związany jest również z aktywnością marki w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. 1000 sztuk Kalendarza rok oraz 12 zdjęć fotografów biorących udział w projekcie zostało wystawionych na sprzedaż w ramach akcji zbierania funduszy na rzecz Save the Children, wieloletniego partnera lavazzy – organizacji pozarządowej, która od ponad 100 lat walczy o przyszłość dzieci w trudnej sytuacji. Środki z aukcji zorganizowanej we współpracy z platformą CharityStars, będą przeznaczone na projekt New Horizons skierowany do młodych ludzi mieszkających w Indiach (w rejonie Kalkulty) i znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Lavazza wspiera ten projekt od trzech lat poprzez inicjatywę A Cup of Learning, międzynarodowy program realizowany w dziewięciu krajach, prowadzony przez Fundację Lavazza, który zapewnia szkolenia dla młodych ludzi poszukujących pracy, znajdujących się w trudnej sytuacji społecznej.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *