a&o z nagrodą za strategię klimatyczną – chce być pierwszą bezemisyjną siecią hosteli w Europie

Jednak z największych sieci hostelowych w Europie – a&o, która prowadzi też obiekt w Warszawie, otrzymała nagrodę German Award for Sustainability w kategorii „Strategia – duże przedsiębiorstwa” za swoją strategię zrównoważonego rozwoju Road to Zero 2025. Jury konkursowe uznało, że „działania są skalowalne, docierają do dużego rynku i mogą być wykorzystywane przez inne podmioty w branży”. a&o dąży do tego, aby w ciągu czterech lat stać się pierwszą w Europie siecią hosteli neutralnych dla klimatu.

Nagroda ta, przyznana po raz pierwszy przez Niemiecki Instytut Jakości Usług, kanał informacyjny ntv oraz Niemiecką Platformę Przedsiębiorców DUP Unternehmer, honoruje zrównoważone działania firm i organizacji. Przyznana została m.in. za „szeroki i innowacyjny katalog działań, dzięki którym projekt oddziałuje na wiele różnych zasobów istotnych dla klimatu”.

Strategia klimatyczna Road to Zero 2025 obejmuje obecnie ponad 170 działań, z których około 100 zostało już wdrożonych. Od momentu założenia firmy w 2000 r. zrównoważone zarządzanie stanowi kluczową kwestię. Od diod LED po fotowoltaikę, od bezwodnych toalet po wodooszczędne roboty sprzątające, od stosowania ekologicznych wykładzin podłogowych po ekologiczne zwalczanie szkodników, od wegańskich ofert śniadaniowych po wypożyczalnię rowerów – lista ekologicznych działań jest długa i stale aktualizowana. Wszystkie pomysły zostały wypracowane samodzielnie przez a&o, co stanowiło kolejny ważny argument dla jury: „zaangażowanie pracowników sprzyja edukacji w zakresie zrównoważonego rozwoju i kreatywności rozwiązań”.

Dla Olivera Wintera, założyciela sieci, to również istotny aspekt, ponieważ pracownicy i goście chcą być częścią odpowiedzialnej firmy, a w przypadku doświadczeń covidovych jest to dla nas jeszcze ważniejsze. 30 proc. naszych gości to dzieci i młodzież. Wycieczki szkolne oraz 20-30-latkowie są nadal naszymi głównymi grupami docelowymi. Są to świadomi młodzi ludzie i od nas wymagają tego samego – na szczęście!” Dzięki wykorzystywaniu internetowych ankiet, a&o chce w przyszłości jeszcze bardziej zaangażować swoich gości.

Do roku 2025 berlińska grupa planuje zredukować emisję CO2 przypadającą na jeden nocleg do absolutnego minimum, całkowicie równoważąc wszystkie swoje działania, na przykład poprzez projekty przekształcania wrzosowisk lub lasów. Obecnie na jeden nocleg w a&o przypada mniej niż 6 kilogramów CO2, co oznacza, że emisja jest już o 75 proc. niższa od emisji wytwarzanej przez konkurencję. Każdy z obiektów posiada certyfikat zrównoważonego rozwoju Green Sign. Do 2022 roku a&o Wenecja Mestre ma zostać pierwszym obiektem grupy wolnym od emisji CO2. Tym samym oczekuje się, że a&o jeszcze bardziej zwiększy inwestycje w projekty ESG, uwzględniające środowisko przyrodnicze i społeczne (Enviroment, Social, Governance).

Grupa a&o obecnie prowadzi 40 obiektów z 28 tys. łóżek w 24 miastach i 9 krajach. W Covidowym 2020 r. udzielono  2,5 miliona noclegów i odnotowano sprzedaż na poziomie około 64 milionów euro (w 2019 r. ponad 165 milionów euro). Od 2017 r. właścicielem spółki a&o jest amerykański inwestor TPG Real Estate. Firma nadal prowadzona jest przez jej założycieli.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *