Złote Klucze dla concierge warszawskiego hotelu Marriott

Elżbieta Miszczyk, concierge z hotelu Marriott w Warszawie, jest jedną z pięciu Polek, które otrzymały odznaki "Złotych Kluczy" prestiżowej organizacji Les Clefs d'Or. Skupia ona concierge luksusowych hoteli na całym świecie. "Złote Klucze" zostały przyznane w Polsce po raz pierwszy. Oprócz pięciu pań ich posiadaczami zostało również dziewięciu mężczyzn. ZŁOTE KLUCZE W POLSCE Les Clefs d’Or, stowarzyszenie istniejące od prawie 100 lat, liczy obecnie ponad 4500 członków z 41 krajów. Warunki, jakie należy spełnić, by otrzymać "Złote Klucze", to przynajmniej 5 lat pracy na stanowisku concierge w pięciogwiazdkowym hotelu oraz rekomendacje hotelowych gości. Celem Les Clefs d'Or jest wymiana doświadczeń między jego członkami i nawiązanie sieci kontaktów, dzięki którym praca dla hotelowego gościa jest znacznie łatwiejsza. "W naszym zawodzie nie ma miejsca na zawiść czy konkurencję, chociaż pracujemy dla różnych hoteli" – podkreśla Elżbieta Miszczyk. "Przekazujemy sobie sprawdzone informacje, dzielimy się pomysłami, doradzamy w przypadku trudnych spraw. Także w ten sposób podnosimy swoje kwalifikacje". KLUCZE W MARRIOTCIE Elżbieta Miszczyk przygodę z zawodem concierge rozpoczęła 8 lat temu. Z warszawskim hotelem Marriott związana jest od początku swojej drogi zawodowej, czyli od 1989 roku. Pracowałą najpierw jako kelnerka w restauracji hotelowej, potem jako order taker w dziale room service, agent w dziale "At your service", pracownik w dziale Kontaktów z Gośćmi, a od 2002 roku już jako concierge. Ukończyła wydział pedagogiczny na Uniwersytecie Warszawskim i włada trzema językami: angielskim, niemieckim i rosyjskim. CONCIERGE? Zawód hotelowego concierge polega na opiece nad gościem w bardzo szerokim znaczeniu tego słowa – od udzielenia wszelkich informacji na temat hotelu, okolicy czy lokalnych atrakcji, po zaplanowanie pobytu w danym mieście, a na spełnieniu niecodziennych życzeń kończąc. Jak w każdym zawodzie, ogromny nacisk kładzie się na profesjonalne wykonywanie zadań. Od concierge oczekuje się dodatkowo nienagannej aparycji, dobrych manier oraz umiejętności odnalezienia się w każdej sytuacji. Innym, ale nie mniej ważnym aspektem tej profesji jest umiejętność budowania dobrych relacji z ludźmi, zarówno w pracy, jak i na zewnątrz hotelu. To bardzo przydatne, gdy na przykład należy zdobyć bilet na wydarzenie, na które wszystkie bilety zostały już wyprzedane. Satysfakcja, jaką daje zadowolony gość, to podstawa tej często stresującej profesji. "Dowodami dobrze wykonanej pracy, które miło kolekcjonować, są maile lub pocztówki z podziękowaniami od hotelowych gości. A okazji do wykazania się jest naprawdę wiele i w zasadzie każdy przypadek jest inny" – mówi Elżbieta Miszczyk, concierge hotelu Marriott. "Zdarzają się z pozoru sprawy trudne, kiedy sam gość traci wszelką nadzieję na ich pozytywny finał. Jeden z naszych gości zostawił dokumenty w pociągu i był pewien, że je stracił, jednak nasze wytrwałe poszukiwania pozwoliły mu je odzyskać."

Źródło: Press Release

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *