Travelist: Solidny partner na trudne czasy. Co oferuje jeden z największych portali w Polsce?   MATERIAŁ PARTNERA

Travelist to polski portal rezerwacyjny, który już od 2014 r. działa w oparciu o wyjątkowy model biznesowy, dostarczając korzyści zarówno hotelarzom, jak gościom poszukującym noclegów w kategorii premium. Portal prowadzi też intensywne kampanie marketingowe, których głównym celem jest popularyzacja krajowej turystyki i korzystania z hoteli. Przykładem najbardziej efektywnych działań Travelist jest tegoroczna kampania pn. „Poznaj Polskę” – cykl autorskich materiałów podróżniczych, które obejrzano już ponad 1 mln razy.

Pomoc dla branży

Kampania Travelist miała zrealizować 3 podstawowe cele – upowszechniać krajową turystykę, pokazać dostępność bazy noclegowej i lokalnych atrakcji oraz stanowić mocne wsparcie branży turystycznej po kryzysie z 2020 r. Travelist wykorzystał do jej realizacji szeroką paletę narzędzi reklamowych, które pomogły osiągnąć te założenia.

Do udziału w kampanii zaproszone zostały gwiazdy telewizji TVN – Paulina i Tomasz Torres, którzy dopiero co zostali finalistami programu „Power Couple”, zdobywając uznanie i szczerą sympatię widzów. Duet, który jakiś czas temu okrzyknięto „najbardziej kolorową parą w Polsce”, wyróżniał się uśmiechem, autentycznością i pozytywną energią – mieszanką, dzięki której błyskawicznie zostali ambasadorami krajowych podróży i wspólnie z redakcją Magazynu Travelist oraz ekipą fotografów ruszyli w podróż po Polsce.

W każdym z odwiedzonych miejsc ekipa zatrzymywała się w hotelach dostępnych w bazie Travelist, szczegółowo opisując ich zalety i oferowane udogodnienia. Dalej prowadzący zabierali widzów w podróż po mieście i najbliższej okolicy, podpowiadając, co warto zobaczyć, gdzie zjeść i jak aktywnie spędzić czas. Odcinki z cyklu Poznaj Polskę” stanowią więc gotowy przepis na podróż – portal zadbał o to, by dostarczyć wszystkich niezbędnych wskazówek na temat noclegu, wyżywienia, atrakcji czy dojazdu. Travelist zaprosił też do współpracy przy kampanii ponad 50 podmiotów branży turystycznej z całego kraju – samorządy, lokalne organizacje, firmy oferujące atrakcje turystyczne oraz – co najistotniejsze – hotelarzy.

Jedyna prośba ze strony portalu dotyczyła zapewnienia w hotelu miejsc noclegowych dla 5-osobowej ekipy realizacyjnej na czas pobytu na miejscu. W zamian za gościnne przyjęcie Travelist gwarantował, że każdy stworzony materiał będzie kierować grono odbiorców – liczące kilkaset tysięcy osób – bezpośrednio do strony rezerwacyjnej i dedykowanej oferty obiektu. Managerowie hoteli mogli również liczyć na dodatkową sesję zdjęciową wnętrz i możliwość wykorzystania fotografii we własnych działaniach promocyjnych.

Marketingowa ofensywa

Dzięki profesjonalnie zarządzanej kampanii marketingowej Travelist stworzył serię autorskich vlogów w serwisie YouTube, rozbudowane artykuły podróżnicze publikowane na łamach Magazynu Travelist, zestawy profesjonalnych zdjęć zarówno wnętrz, jak i plenerów (również z wykorzystaniem drona), a także przewodniki PDF i newslettery dedykowane subskrybentom i użytkownikom portalu. Działania prowadzone w kanałach własnych oraz ambasadorskich – na YouTube, Instagramie, Facebooku oraz w portalu Travelist.pl – zostały wsparte kampanią PR, skierowaną do mediów lokalnych, turystycznych i lifestyle’owych.

Od lipca do września redakcja Travelist odwiedziła 12 lokalizacji – Gdańsk, Kołobrzeg, Świnoujście, Hel, Mikołajki, Zakopane, Kraków, Karpacz, Wrocław, Toruń, Warszawę i Poznań – w ramach każdej z wizyt tworząc unikatowe i wysokozasięgowe treści.

Każdy z hoteli promowanych przez portal obejrzano ponad 100 tys. razy, zaś cała kampania odnotowała ponad 1 mln wyświetleń. To jednak tylko wyniki materiałów wideo, do których należy doliczyć kilkanaście tysięcy czytelników Magazynu Travelist, wzmożony ruch i zaangażowanie fanów w mediach społecznościowych – na Facebooku i Instagramie – oraz rezerwacje, których dokonali użytkownicy portalu w oparciu o inspirujące treści. Za stosowny przykład niech posłuży tutaj Świnoujście, w którym po publikacji nagranego tam odcinka trudno było znaleźć wolne miejsce noclegowe.

Aktywność Travelist docenili też eksperci z sektora reklamy – kampania Poznaj Polskę” otrzymała główną nagrodę w konkursie PR Wings, który wyłania, a następnie nagradza najbardziej efektywne, kreatywne i innowacyjne projekty z zakresu szeroko rozumianej komunikacji i PR. Grupa 25 niezależnych jurorów podkreślała przede wszystkim wysoki poziom realizacji, pokazanie dostępności bazy noclegowej i lokalnych atrakcji oraz solidarne wsparcie branży hotelarskiej.

Razem możemy więcej

Zespół Travelist deklaruje, że nie zamierza osiadać na laurach i planuje kolejne działania we współpracy z obsługiwanymi obiektami – tym bardziej, że w przestrzeni publicznej pojawiają się pierwsze doniesienia na temat powrotu obostrzeń w przypadku kolejnej fali pandemii.

Przez okres wakacyjny z całych sił staraliśmy się pomóc hotelarzom w odrabianiu strat i wspierać sprzedaż pakietów – także tych droższych pobytów. Dobrze pokazują to dane z portalu – średnio za pobyt zarezerwowany w Travelist Goście płacili ponad 1800 zł. Sprzedaliśmy też sporo pobytów last minute, szybko zwiększając obłożenie obiektów. Przede wszystkim jednak postawiliśmy na promocję krajowej turystyki – aż 95% transakcji w Travelist stanowiły rezerwacje w kraju. Myślę, że tym samym pokazaliśmy, jak cennym partnerem jest dla branży Travelist – mówi Agata Prosińska, Director of Sales Poland w Travelist. Mamy również świadomość, że tegoroczne wakacje to zbyt krótki czas, by odrobić choć część strat z 2020 r.. Dlatego wspólnie z organizacjami branżowymi będziemy stanowczo zabiegać o ciągłość i przewidywalność działalności naszego sektora, a jeśli zajdzie taka potrzeba, również sprzeciwiać się nowym obostrzeniom i restrykcjom dla branży hotelarskiej – dodaje.

Największą zaletą współpracy z portalem Travelist bez wątpienia pozostaje elastyczność. Serwis pozwala bowiem łatwo zapełnić puste pokoje zarówno w wysokim, jak i niskim sezonie, a każdy z hoteli może liczyć na indywidualne możliwości współpracy i dopasowanie jej do swoich aktualnych potrzeb.

Z kolei użytkownicy Travelist mają do dyspozycji różnorodne pakiety, których kształt jest zawsze ustalany bezpośrednio z obiektem – od podstawowego pobytu bez śniadania, aż po bogate pakiety z masażem czy królewską kolacją. Portal regularnie dba o to, by każda transakcja opłacała się zarówno Gościom, jak i obiektom – dlatego udostępnił również możliwość płatności z użyciem Bonu Turystycznego.

Oprócz elastycznych warunków współpracy Travelist oferuje także potężne wsparcie promocyjne. To nie tylko treści podróżnicze i lifestyle’owe, ale także dedykowany newsletter, który regularnie otrzymuje od 800 tys. do nawet 4 mln użytkowników oraz świetnie zarządzane profile na Facebooku (ponad 450 tys. fanów) i Instagramie (blisko 15 tys. fanów). Portal prowadzi też szeroko zakrojone działania z zakresu digital i performance marketingu, w ramach których promuje marki współpracujących z nim obiektów.

Linki wewnętrzne:

Magazyn Travelist https://magazyn.travelist.pl/poznaj_polske/

Kanał Travelist na YT https://www.youtube.com/channel/UCuYVmO9lW3B3pYhz50z4zkg


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *