Nowym właścicielem 5-gwiazdkowego hotelu Rysy w Zakopanem została spółka NK Rysy, w której po połowie udziałów mają Andrzej Kurnik, właściciel m.in. hotelu Wawel Queen w Krakowie oraz firma Natanek Nova. Nowym managerem hotelu został Tomasz Obrochta, wcześniej zastępca dyrektora w zakopiańskim hotelu Tatry.
Hotel Rysy otwarty został w centrum Zakopanego w 2010 r. Dysponuje 26 pokojami, restauracją i kawiarnią, salą konferencyjną ną 100 osób i dwoma mniejszymi na 12-14 osób oraz strefą wellness z sauną i jacuzzi na ostatnim, piątym piętrze, Należał do krakowskiej spółki MDKH, która w 2020 r. osiągnęła przychody ze sprzedaży 1,21 mln zł i wygenerowała stratę netto ze sprzedaży 788 tys. zł, natomiast rok wcześniej miała 2,86 mln przychodów i zysk 557 tys. zł.
Andrzej Kurnik, prezes NK Rysy, jest właścicielem firmy Konstal zajmującej się produkcją i sprzedażą garaży blaszanych i bram garażowych. Należy do niego również 4-gwiazdkowy hotel Wawel Queen z 49 pokojami otwarty w 2019 r. oraz Golden Queen Apartments w dwóch krakowskich lokalizacjach. Posiada też inne nieruchomości w Krakowie. Firma transportowa Natanek, podobnie jak Konstal, także wywodzi się z gminy Jodłownik. Obiekt ma wkrótce przejść renowację.
Tomasz Obrochta, nowy manager hotelu Rysy, z branżą hotelarską na Podhalu związany jest od blisko dziesięciu lat. Rodowity góral z krwi i kości. Od 2014 r. związany był z 3-gwiazdkowym hotelem Tatra w Zakopanem ze 100 pokojami, najpierw jako recepcjonista, a także barman i kelner, a potem na różnych stanowiskach operacyjnych, sprzedażowych oraz marketingowych, dochodząc do stanowiska zastępcy dyrektora. Pracował także w hotelu Kopieniec jako specjalista ds. sprzedaży i marketingu oraz na tym samym stanowisku w Gold Hotelu awansując później na kierownika tego działu.
– Doświadczenie zdobywałem w większych obiektach, gdzie uczyłem się schematów oraz pracy w zespole. Praca w mniejszych obiektach zapewniała mi natomiast zdecydowanie większą samodzielność oraz różnorodność działań. W Hotelu Rysy chcę wprowadzić powiew halnego i przewrócić całość działań zarówno operacyjnych, jak i sprzedażowych do góry nogami wraz z zaangażowanym i chętnym do współpracy zespołem. Głęboko wierzę, że pełna akceptacja zmian w zespole prowadzi do wybitnych wyników firmy – mówi Andrzej Obrochta.
Komentarze