MasterCard z Krystyną Czubówną i Beatą Pawlikowską rusza szlakiem Benedykta Polaka

Smak kumysu wypitego w mongolskiej jurcie - bezcenny

 

Warszawa, 6 sierpnia 2007 r. – MasterCard zaangażował się
w przygotowanie samochodowej Ekspedycji Szlakiem Benedykta Polaka, która wyruszyła w sobotę 4 sierpnia z Warszawy trasą, jaką przebył w XIII wieku pierwszy wielki polski podróżnik – Benedykt Polak. Uczestnicy wśród których są znana polska prezenterka Krystyna Czubówna i podróżniczka Beata Pawlikowska w ciągu niespełna dwóch miesięcy pokonają ponad 20 tysięcy kilometrów bezdroży i na własnej skórze przekonają się m.in. gdzie i za co warto zapłacić kartą płatniczą.

 

MasterCard jest oficjalnym sponsorem wyprawy. „Mam nadzieję, że karty MasterCard pomogą podróżnikom zarządzać finansami podczas ekspedycji. Wierzę także, że wyprawa w głąb Azji będzie kolejną okazją, by przekonać się dlaczego w podróży warto mieć w portfelu kartę płatniczą nawet jeśli odbywa się ona po najbardziej egzotycznych zakątkach świata. Relacjonując koleje etapy wyprawy, postaramy się także wyjaśnić jak, dzięki karcie w portfelu, uniknąć wielu niemiłych niespodzianek, które mogą się wydarzyć, takich jak choćby problem z wymianą lub brakiem odpowiedniej w danym kraju waluty” – wyjaśnia zaangażowanie w projekt firmy MasterCard Hanna Staśkiewicz – Dziełak, dyrektor marketingu Przedstawicielstwa MasterCard Europe w Polsce.

 

Ekspedycja ma na celu popularyzację postaci Benedykta Polaka, który z Janem di Piano Carpinim dotarł na dwór mongolskiego chana na ćwierć wieku przed Marco Polo. To dokonanie naszego rodaka, doceniane przez międzynarodowe autorytety w dziedzinie geografii i historii, jest zupełnie nieznane w Polsce. Trasa Ekspedycji wiedzie przez Ukrainę, Rosję, Kazachstan, Kirgistan, Chiny
i Mongolię. Uczestnicy dotrą czterema samochodami terenowymi w rzadko odwiedzane miejsca historyczne i geograficzne, zwiedzając m.in. Kałmucję, stepy kazachskie, drugi pod względem wielkości na świecie kanion, miejsca bitew historycznych. Przejadą przez wysokie góry Kirgistanu
i pustynię Gobi, zmagając się z terenem i temperaturami wahającymi się od 45 do -100C.

 

Przygotowania do wyprawy trwały wiele miesięcy, które poświęcono na zbieranie informacji
o poselstwie Benedykta Polaka. W kraju nie zachował się żaden odpis "Sprawozdania" Benedykta
z podróży do Karakorum. Relacja z wyprawy (znana z dwóch rękopisów: paryskiego
i wiedeńskiego) została przetłumaczona na język polski dopiero w 1986 roku i ukazała się
w niskonakładowym "Kalendarzu Świętego Antoniego". Organizatorzy ekspedycji mają nadzieję, że dzięki temu przedsięwzięciu przybliżą Polakom postać średniowiecznego franciszkanina – pioniera
i wzoru dla polskich podróżników.

 

Wydarzenia na trasie będą na bieżąco relacjonowane w oficjalnym serwisie internetowym Ekspedycji pod adresem www.benedyktpolak.pl.

 

Kontakt dla prasy:

Katarzyna Tołwińska; Biuro Prasowe Ekspedycji Szlakiem Benedykta Polaka, 0 504 275 226, katarzyna.tolwinska@benedyktpolak.pl

Anna Czaplicka, 022 210 12 80; 0691 745 297, aczaplicka@ webershandwick.com

Agnieszka Szmit, 022 210 12 80; 0691 745 298, aszmit@webershandwick.com

 

O MasterCard Europe

MasterCard Europe to niezależna jednostka biznesowa odpowiedzialna za zarządzanie biznesem MasterCard Worldwide w Europie. Centrala MasterCard Europe mieści się w Waterloo, w Belgii. MasterCard Europe działa poprzez przedstawicielstwa w 51 państwach Europy, zorganizowane administracyjnie w trzy regiony biznesowe: wprowadzający Jednolity Europejski System Płatniczy (SEPA), a także dojrzałe i rozwijające się rynki europejskie, rozciągające się aż po wschodnie granice Rosji. Poprzez sieć lokalnych biur, MasterCard Europe jest w stanie rozpoznawać
i odpowiadać na potrzeby klientów na różnorodnych rynkach w całej Europie, pozwalając im prowadzić biznes na ich własny sposób, w ich rodzimym języku.

 

MasterCard Europe, poprzez MasterCard Worldwide, oferuje swoim europejskim partnerom biznesowym i konsumentom dostęp do usług płatniczych na całym świecie. MasterCard przyczynia się do rozwoju światowego handlu jako system zapewniający niezbędne połączenia pomiędzy instytucjami finansowymi, przedsiębiorstwami, użytkownikami kart i punktami handlowo-usługowymi na całym świecie. Jako franczyzodawca, instytucja przetwarzająca transakcje i doradcza, MasterCard rozwija i zapewnia rozwiązania płatnicze, przetwarza około 14 miliardów transakcji rocznie, dostarcza nowatorskie na rynku analizy sektora kart płatniczych i usługi doradcze, które wspierają rozwój biznesu współpracujących banków i punktów handlowo-usługowych. Poprzez rodzinę swoich marek, obejmującą MasterCard®, Maestro® i Cirrus®, MasterCard Worldwide obsługuje konsumentów i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach. Więcej informacji znajduje się na stronie: www.mastercardworldwide.com


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *