Concierge to przede wszystkim spełnianie życzeń, w języku współczesnego biznesu oznacza to przygotowywanie usług projektowanych z myślą o poszczególnych klientach. Zwykle są to zamówienia dotyczące przygotowania egzotycznych wyjazdów z pełna obsługa zawierająca m.in. czarter lotniczy, ochronę osobistą i wszelkie transfery.
„Rosnącym zainteresowaniem cieszą tzw. personal event. W ramach tego typu zleceń przygotowujemy m.in. imprezy dla wąskiego grona osób w historycznych miejscach w europie, jak na przykład foyer jednej z włoskich oper czy śniadanie pod wieżą Eiffela – mówi Krzysztof Maruszewski prezes Stilnovisti właściciela marki Moonvalley.pl – Polacy coraz chętniej sięgają po luksusowe usługi, których synonimem jest concierge”.
O rosnącej popularności concierge świadczy powstanie działów concierge w coraz większej liczbie polskich banków, które oferują usługi private bankingu. Jest to jednak concierge ograniczony do obsługi zleceń informacyjnych i ubezpieczeniowych, gdyż standardowe oferty bankowe nie przewidują szersze gamy usług.
Concierge jest od bardzo dawna częścią serwisów skierowanych dla klientów z najwyższej półki w instytucjach finansowych oraz luksusowych hotelach. To z hotelarstwa wzięła się obecna postać tej usługi, która jest coraz popularniejszym sposobem doceniania najlepszych klientów.
Dodaj komentarz