Targi INTERGASTRA są jedną z największych i najważniejszych imprez branży HoReCa w Europie. Skupiają one największych światowych liderów przemysłu hotelowego i gastronomicznego oraz cateringu, cukiernictwa i przemysłu kawiarnianego oraz młode firmy z branży, które dzięki swoim innowacyjnym i nowatorskim pomysłom mają szansę zabłysnąć na targach i nawiązać wiele korzystnych kontaktów handlowych.
Poprzednia edycja targów w 2008 (targi odbywają się w cyklu dwuletnim) zakończyła się dużym sukcesem, co pozwala organizatorom prognozować dalszy rozwój imprezy. Targi w 2010 roku będą większe - odbędą się w 7 halach wystawienniczych na powierzchni 75.000m2, to o 10% większa powierzchnia niż w 2008 roku, a prawie o 50% większa w porównaniu z edycją w 2006 roku. INTERGASTRA 2010 będzie również bardziej innowacyjna i ciekawsza niż kiedykolwiek wcześniej.
W 2008 roku na targach swoją ofertę wystawienniczą zaprezentowało ponad 900 wystawców z 15 krajów europejskich oraz z USA (dla porównania w 2006 było prawie 700 wystawców). Wśród wystawców znalazły się trzy firmy Polskie – JMB, Spomasz Nakło i Fructro Fresh. Również zwiedzający – fachowcy z branży HoReCa i branży cukierniczej nie zawiedli i tłumnie przybyli na targi – w sumie targi odwiedziło prawie 80.000 zwiedzających, to aż o 15% więcej niż dwa lata wcześniej i to mimo tego, iż targi w 2008 roku były o jeden dzień krótsze niż w 2006 (trwały 5 zamiast 6 dni). Zdecydowana większość wystawców INTERGASTRY 2008 (94%) była zadowolona z wyniku jaki osiągnęła na targach. Wystawców cieszyły szczególnie wysokie kompetencje zwiedzających – aż 81% z nich były to osoby bezpośrednio uczestniczące w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych w firmie, a 64% zwiedzających przybyło na targi z zamiarem dokonania zakupów.
Zakres tematyczny targów INTERGASTRA jest podzielony na trzy główne działy, co zapewnia targom jasną i przejrzystą strukturę oraz podział tematyczny poszczególnych hal wystawienniczych i obejmuje:
Techniki kuchenne i gastronomiczne (hale 3 i 5) – wyposażenie i akcesoria zaplecza kuchennego dla hoteli, barów, restauracji i stołówek, bufet i systemy wydawania potraw, chłodzenie i technika zamrażania, odzież dla gastronomii i hotelarstwa, efektywność zużycia energii.
Artykuły spożywcze i napoje (hale 7, 8, 9) – produkty spożywcze, surowce do przygotowywania potraw, produkty głęboko mrożone i typu convenience, napoje alkoholowe (wino, wino musujące, piwo), napoje bezalkoholowe, kawa, czekolada, herbata, urządzenia do palenia kawy, maszyny do kawy i espresso, surowce i dodatki dla cukiernictwa, wytwarzanie lodów.
Wyposażenie i wystrój wnętrz (hale 4 i 6) – wyposażenie hoteli, pokoi i łazienek hotelowych, wyposażenie punktów gastronomicznych, wellness i fitness, architektura wnętrz, gastronomia organizowana na wolnym powietrzu, sztuka nakrywania stołu, systemy rejestrujące, oprogramowanie komputerowe dla branży i usługi internetowe, technika dla budynków i technika klimatyzacyjna, Facility Management
Targi INTERGASTRA osiągnęły sukces nie tylko dzięki wspaniałej frekwencji wystawców i zwiedzających, ciekawej ofercie wystawienniczej prezentującej aktualne trendy i wiele nowości oraz doskonałej infrastrukturze, którą zapewniają jedne z najnowocześniejszych w Europie tereny targowe, ale również dzięki współpracy targów ze związkami, instytucjami i organizacjami branżowymi. Związki i organizacje branżowe wspierają organizatorów targów w przygotowaniu ciekawego programu ramowego towarzyszącego targom, na który składają się fora, wykłady a także pokazy, prezentacje i liczne konkursy dla kucharzy, cukierników, barmanów i pracowników hoteli zajmujących się dekoracyjnym nakrywaniem stołu i serwowaniem potraw. Wśród partnerów targów znajdują się m.in. Związek Hoteli i Restauracji Badenii-Wirtembergii DEHOGA, związki DEHOGA z Nadrenii-Palatynatu, Hesji i Saary, Związek Cechów Rzemiosła Cukierniczego Badenii-Wirtembergii, Niemiecka Unia Barmanów, Związek Mistrzów Serwowania, Zrzeszenie Mistrzów Kucharskich i Stowarzyszenie Kucharzy w Stuttgarcie.
Targi INTERGASTRA stawiają na innowację i wyznaczanie nowych trendów w branży. Promowaniu innowacyjności służy konkurs „Gastro-Innovations-Preis” do którego zgłaszane są nowatorskie produkty i rozwiązania funkcjonujące na rynku nie dłużej niż 2 lata lub właśnie przygotowane do wejścia na rynek.
Mając na celu dalszy rozwój imprezy, targi INTERGASTRA nawiązały współpracę z Międzynarodowymi Targami Rzemiosła Lodziarskiego MIG w Longarone. Owocem tej współpracy będzie prezentacja na targach w 2010 roku po raz pierwszy w sposób szczególny tematyki rzemieślniczego wytwarzania lodów. W hali 8 zostaną zaprezentowane nie tylko surowce, ale również maszyny i urządzenia i akcesoria do produkcji lodów.
Więcej informacji o targach udziela Przedstawicielstwo Targów Stuttgarckich w Polsce – (22) 620 71 98, (22) 620 72 98, E-mail: karas@eurotargi.com , kuzminska@eurotargi.com .
Aneta Kuźmińska
Przedstawicielstwo Targów Stuttgarckich w Polsce
Dodaj komentarz