Noclegi hotelowe: gdzie stosunek ceny do jakości usługi (nie) jest satysfakcjonujący – najpopularniejsze miasta pod względem zadowolenia klientów


- Polska:
Opole zdobywa od razu pierwsze miejsce, Łódź opuszcza ranking


- Świat:

Miasta Europy Wschodniej zbierają punkty; Tokio, Ateny i Paryż tracą; nowy silny konkurent: na trzecim miejscu uplasował się Budapeszt.


Norymberga, 13 lipca 2010 r. – Nawet jeśli pobyt w hotelu był całkiem przyjemny, niejeden gość analizując cenę, którą zapłacił za nocleg, przygląda się jeszcze raz krytycznie swoim wrażeniom z pobytu. Czy otrzymany pokój był faktycznie "super okazją", czy może jednak cena powinna być niższa?


Na początku drugiego półrocza hotel.info, bezpłatny internetowy serwis rezerwacji, posiadający w swej ofercie ponad 210.000 hoteli na całym świecie, przeanalizował dokładnie oceny wystawione przez swoich klientów w kategorii stosunku ceny do jakości usługi. W których dużych miastach hotele oferowały wysoką jakość usług za uzasadnioną cenę, a gdzie wrażenie było mniej pozytywne? Pod uwagę wzięliśmy przede wszystkim wrażenia gości hoteli 3-4 gwiazdkowych. hotel.info porówał również wyniki z dwóch pierwszych kwartałów 2010 roku.


hotel.info-Top 10 Polska


Aktualna ocena stosunku ceny do jakości usług     Ostatnia ocena stosunku ceny do jakości usług


1.     Oppeln     8,28
2.     Szczecin     7,74
3.     Wrocław     7,72
4.     Allenstein     7,60
5.     Kraków     7,57
6.     Thorn     7,53
7.     Poznań     7,50
8.     Gdańsk     7,41
9.     Warszawa     7,39
10.     Katowice     7,04
   

1.     Thorn     7,87
2.     Szczecin     7,85
3.     Wrocław     7,73
4.     Allenstein     7,71
5.     Łódź     7,52
6.     Kraków     7,45
7.     Warszawa     7,42
8.     Katowice     7,07
9.     Poznań     6,95
10.     Gdańsk     6,53


Opole, stolica województwa opolskiego, od razu wskoczyło na sam szczyt tabeli. Tutaj stosunek ceny do jakości usług był z perspektywy klientów najbardziej satysfakcjonujący. Toruń spadł na szóste miejsce. Natomiast hotele w Szczecinie, Wrocławiu i Olsztynie utrzymały dotychczasowy poziom stosunku jakości oferowanych usług do ich ceny, zachowując tym samym swoją pozycję. Tymczasem w Łodzi branża hotelarska wydaje się oferować gorszą jakość lub zbyt wysokie ceny, przynajmniej według oceny gości hotel.info. Poprzednio jeszcze na piątym miejscu, to trzecie co do wielkości miasto w Polsce wypadło z rankingu. Na dole tabeli uplasowały się Katowice: pomimo faktu, że miasto to wypadło tylko nieznacznie gorzej niż w poprzednim rankingu, tym razem wystarczyło to na zaledwie dziesiąte miejsce.


Lista Top 20 światowych metropolii hotel.info


Aktualna ocena stosunku ceny do jakości usług     Ostatnia ocena stosunku ceny do jakości usług
1.     Praga     7,64
2.     Lizbona     7,58
3.     Budapeszt     7,53
4.     Berlin     7,47
5.     Ottawa     7,42
6.     Warszawa     7,38
7.     Wiedeń     7,29
8.     Tokio     7,28
9.     Bukareszt     7,25
10.     Madryt     7,14
11.     Szanghaj     6,99
12.     Istambuł     6,87
13.     Hong Kong     6,72
14.     Buenos Aires     6,71
15.     Rzym     6,70
16.     Helsinki     6,68
17.     Ateny     6,55
18.     Bruksela     6,54
19.     Paryż     6,27
20.     Berno     6,21

   
1.     Lizbona     7,63
2.     Tokio     7,60
3.     Praga     7,51
4.     Warszawa     7,42
5.     Ateny     7,37
6.     Berlin     7,36
7.     Madryt     7,18
8.     Wiedeń     7,13
9.     Ottawa     7,04
10.     Dublin     6,77
11.     Helsinki     6,53
12.     Paryż     6,18
13.     Bruksela     6,13
14.     Londyn     6,08
15.     Waszyngton     6,06
16.     Rio de Janeiro     6,06
17.     Berno     6,05
18.     Sztokholm     6,01
19.     Amsterdam     5,79
20.     Nowy Jork     5,77


W kategorii światowych metropolii Praga wyprzedziła stolicę Portugalii - Lizbonę - i znalazła się na pierwszym miejscu. Właśnie to miasto cieszy się największym zadowoleniem gości ze stosunku ceny do jakości usług w rezerwowanych przez siebie hotelach. Podczas gdy np. Berlin, Ottawa czy Wiedeń lekko poprawiły swoje pozycje, Tokio, Ateny i Paryż straciły na punktacji.


Najwyraźniej w tych przypadkach goście hotelowi nie byli już tak do końca zachwyceni jakością usług otrzymaną za zapłacone przez siebie pieniądze. Lepszy stosunek ceny do jakości usług zaprezentowała tym razem branża hotelarska w Szanghaju, Istambule, Hong Kongu i Rzymie, co umożliwiło tym miastom wejście do rankingu światowych metropolii. Stolica Węgier wskoczyła nawet od razu na trzecie miejsce. Wysoka jakość za niewygórowaną cenę oferowana przez budapesztańskie hotele znalazła uznanie klientów dokonujących rezerwacji za pośrednictwem hotel.info. Natomiast hotele w Rio de Janeiro nie pozostawiły już tak pozytywnego jak dotychczas wrażenia pod względem stosunku cen do jakości usług. W rankingu znalazło się za to inne miasto z Ameryki Południowej - Buenos Aires. Również obecny po raz pierwszy w rankingu Bukareszt okazał się silnym konkurentem, dzięki czemu Europa Wschodnia dominuje w pierwszej połowie tabeli.


Co ciekawe, ogólne zadowolenie ze stosunku ceny do jakości usług w światowych metropoliach lekko się poprawiło w porównaniu do pierwszego kwartału 2010, co jednak przeszkodziło wielu kilkumilionowym miastom, obecnym wcześniej w rankingu, w wejściu na aktualną listę Top 20. Zwłaszcza hotelarze z północnoamerykańskich metropolii nie mogą już twierdzić, że oferowany przez nich stosunek cen do jakości usług należy do najlepszych w branży. Szczególnie bolesny dla nich jest fakt, że na przykład Nowy Jork, podniósł swoją ocenę w zakresie stosunku ceny do jakości na 6,02 (poprzednio 5,77), co jednak nie wystarczyło "Big Apple" wyprzedzić w rankingu Berna.


Goście hotelowi, którzy zarezerwowali swój nocleg poprzez www.hotel.info, oceniają hotel po zakończeniu pobytu za pomocą systemu punktowego (0 do 10). Poza takimi kryteriami jak jakość pokoju czy uprzejmość personelu można tu ocenić również stosunek ceny do jakości usług.


Serwis Informacji Turystycznych PAP

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *